Gå til innhold

SOPPINFEKSJON IGJEN!!!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også fått mye hjelp av East Parks olivenbladekstrakt. Kjøpte på helsekosten. Svimlende dyrt for en liten boks, men det har hjulpet meg iallefall. Har ikke fått tilbake kløen og svien, men er noe utflod igjen. Men nå går jeg fortsatt på Diflucan-kur ved siden av. Men jeg tenker at olivenbladekstrakt er med på å forebygge og styrke immunforsvaret når jeg først er blitt kvitt det, akkurat slik tranebærkapsler forebygger urinveisinfeksjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Canesten er noe tøys.

DIFLUCAN jenta mi!

En pille og det er over. dreper soppen innenfra. Dra til legen din og spør om resept på diflucan da canesten ikke hjelper.

Pilla koster ca 80 kroner tror jeg, men da får du det ikke igjen. Er legen hyggelig skriver han ut en resept så du kan hente tre stykk på apoteket, for sikkerhetsskyld. Mye greiere enn canesten, mye bedre!

:Nikke: Diflucan tar knekken på det!

Skrevet

Starta med min soppinfeksjon på søndag, fikk ikke skaffa meg canesten krem og vagitorie før på tirsdag. Kremen gjorde godt ja, lindret tvert. Og jeg har smurt konstant 3 ganger daglig siden da. I ettermiddag hadde jeg sex og det var IKKE godt nei. Svidde både utvendig og innvendig. Og noe så frustrerende. Brukte litt babyolje før vi starta selve samleiet sånn at det skulle gå lettere.

Var jeg litt for rask med å ha sex etter infeksjonen?

Husker ikke hva jeg gjorde før, er mange mange år siden jeg hadde det sist nemlig!

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Jeg har prøvd alt føles det som. I 1,5 år har jeg vært plaget av soppinfeksjon etter en behandling for urinveisinfeksjon. Legene har gitt meg flere Diflucan tabletter, noen ganger tok jeg en, noen kurer opp til fire tabletter. Samtidig har jeg brukt Cannesten og Dactacort og håpet at det skulle ta det, men i hele denne perioden siden jeg fikk soppen har huden fortsatt vært rød, selv om hevelsen og sår/ømheten kanskje har blitt litt mindre ved behandling, men jeg tror selv at jeg har hatt soppinfeksjon i hele denne perioden, om ikke inne i skjeden så i huden. Man blir ganske fra seg av dette. Når ingen kurer virker blir man jo redd for at man aldri skal bli bra.

Etter at den siste Diflucan (4 tabletter) ikke fungerte, sa jeg at jeg måtte få et annet preparat. Jeg fikk en krem Locoidol, som jeg skulle bruke i 2 uker, siden huden fortsatt var rød etter 2 uker har jeg fortsatt å bruke bra med krem, morgen, kveld, midt på dagen - i enda 2 uker, (fire uker) til sammen og nå har endelig rødheten og hovenheten gitt seg (ble så vant til hvordan det så ut når det var hovent at jeg trodde det nesten var normalt til slutt). Det kan nok best å bruke Diflucan og Locoidol samtidig, Diflucan for å få tatt infeksjonen i skjeden og Locoidol for huden utenpå.

Legen sa også at jeg hadde lite melkesyrebakterier i skjeden og den siste uken (etter at jeg klarte å få en ny urinveisinfeksjon og måtte bruke antibiotika) har jeg brukt vivag-melkesyrekapsler-stikkpiller morgen og kveld og det ser ut til at det skal gå bra). Hvis man er plaget med gjentatte soppinfeksjoner kan det skyldes at man har for lite melkesyrebakterier i følge legen.

Jeg skriver alt dette for jeg har brukt nettet selv til å finne informasjon, og skulle ønske jeg hadde funnet ut om denne kremen før, så nå håper jeg at min erfaring kan hjelpe andre.

Med vennlig hilsen

en som ønsker alle med dette problemet, lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde gjentatte soppinfeksjoner i halvannet år for to år siden etter flere antibiotikakurer. Jeg prøvde alt. Canesten i alle former som bare hjelp en kort stund, har prøvd omtrent alle typer p-piller på markedet ( som antagelig ikke er årsak til soppinfeksjoner) fikk diflucan og noen andre tabletter. Tilslutt fikk jeg henvisning til gynekolog. der fikk jeg noen stkkpiller som heter dalacin vagiatorer. Disse hjalp med en gang. Etter dette har jeg hatt det en gang for omtrent et år siden og da gikk det over med canesten. Desverre nå for noen uker siden fikk jeg urinveisinfeksjon og måtte motvillig ta antibiotika. Ville egentlig ikke da jeg så dette som begynnelsen på et nytt mareritt med soppinfeksjoner. Har nå fått det igjen som forutsett og etter en kur med 500 mg canesten + krem har det nå blusset opp enda mer.

Håper legen har mulighet til å skrive ut dalacin til meg slik at jeg ikke får det igjen, for å være 23 år uten å kunne ha sex med kjæresten pga soppinfeksjoner er kjempe trist og alle kurene tømmer en stakkars students lommebok :sukk:

• 2 år senere...
Skrevet

TIL ALLE MED KRONISK SOPPINFEKSJON!!!!!

Jeg har prøvd alle forebyggende råd legene har fortalt meg i 10 år, hestekurer med diflucan og alle de andre rådene de har gitt meg. Men først NÅ, etter 10 år med gjentatte soppinfeksjoner får jeg rådet om å kutte ut sukker og gjær. Og det var det ikke en eneste lege som hadde fortalt meg før. Jeg er så sykt forbanna på leger som egentlig ikke aner råd og har gitt deg opp, og likevel ikke bryr seg om råd som angår dietten vår. Å kutte ut sukker, og alt som omdannes til sukker i kroppen vår er regel nummer èn!!!!! (til og med fint mel, juice og frukt som danner sukker soppen elsker)

Dette fikk jeg vite gjennom alternativ medisin (kvantemedisin). Hun var helt oppgitt over at leger ikke tror det spiller noe rolle for soppen hva du spiser eller drikker. Jeg hadde sopp i hele tarmsystemet mitt, og det var grunnen til at de stadig kom tilbake til skjeden og over tid ga plager som ekstremt mye utflod, lite sexlyst, tretthet, depresjon og utmattelse. Diflucan-kur på diflucan-kur fikk jeg fra legene. Men uten å si noe om at bakteriefloraen måtte bygges opp igjen etter kurene. Diflucan tar jo ALT, og tarmsystemet vårt MÅ ha hjelp til å bygge seg opp igjen etterpå. Slimhinnene mine er helt ødelagte også av alle kurene.

Mitt råd:

Les boka [u]Candida-kuren av Erica White, og du får alle svarene om hvordan du skal legge opp en diett (med mange oppskrifter), stresse ned, og tilføre de riktige bakteriene/tilskuddene for å bygge opp bakteriefloraen igjen. Hun vil sultefore soppen, samtidig som du heller på med de riktige matvarene og tilskuddene. Hun kaller det firepunkt-planen, og alle fire delene må følges for at du skal bli frisk. Jeg finner også igjen alle rådene jeg fikk i alternativ medisin her.

Og rådene du alltid har hørt før må du fortsette å følge;

-bomullstruser

-ingen stringtruser

-ledige klær

-unngå såpe i underlivet

-vask med lunka vann i underlivet

-bytt alle vaskemidler til "sensitiv hud uten parfyme"

-bruk hvitt, og ikke resirkulert toalettpapir

-unngå stress

-behandle partner også når du bruker canesten

-bruk melkesyrebakterier i skjeden de siste dagene i menstruasjonen og ei uke etterpå

-om du må ta p-piller, ta en sort som gjør at du ikke får mens, for det er etter mens miljøet er mest disponibelt for sopp.

-har du slitt i mange år, prøv en diflucan-kur som går over et halvt år. Men helst alternativ medisin! Alternativ medisin (som kvantemedisin) kan fjerne stress.

Jeg lover det funker. Etter 10 år med frustrasjon er jeg på god bedring!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...