Gå til innhold

SOPPINFEKSJON IGJEN!!!!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 000
Skrevet

Tilbakevendende soppinfeksjon nå i snart ett år, utrolig kjipt!

Var hos legen, men der fikk jeg bare beskjed om å bruke Canesten med applicator og krem.

Dette hat hjulpet i noen uker, men så er den hersens soppen der igjen.

Ubehagelig med tanke på sårhet og sex.

Oralsex nytter jo ikke vil, vil jo ikke at mannen min akkurat skal "gå ned" på meg...

Er det ikke vanlig å få noe antibiotika mot soppinfeksjon, eller noe annet en canesten for det virker ikke på sikt.

Er det noen som er blitt kvitt infeksjon for godt?!?

Leser at noen alltid kommer til å ha det, når de først har fått soppinfeksjon

Ja, at den kommer og går.

Er det tilfelle?

Nytter det ikke å bli behandlet riltig hos lege eller gynklolog?

Noen som vet dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Utennick
Skrevet

Har også hatt soppinfeksjon som har kommet tilbake igjen flere ganger, men nå har jeg det bare en sjelden gang. Har aldri fått annen behandling enn Canesten jeg heller. Regner med du har brukt krem og stikkpiller? Det finnes en pakke med en stikkpille, og en pakke med 3 (tror jeg). Jeg har opplevd at når jeg har brukt pakken med 1, så har det kommet tilbake. Den med 3 piller har hjulpet best på meg.

Videre må du huske at han også må behandles, ellers gir han deg infeksjonen tilbake.

Gjest FLINKIS
Skrevet

Canesten er noe tøys.

DIFLUCAN jenta mi!

En pille og det er over. dreper soppen innenfra. Dra til legen din og spør om resept på diflucan da canesten ikke hjelper.

Pilla koster ca 80 kroner tror jeg, men da får du det ikke igjen. Er legen hyggelig skriver han ut en resept så du kan hente tre stykk på apoteket, for sikkerhetsskyld. Mye greiere enn canesten, mye bedre!

Skrevet

...og såpe?

Be om å bli henvist til gynekolog, eller bestill time selv.

Canesten er noe tøys.

Canesten er da ikke noe tøys. Mange har god hjelp av den.

Hilsen Trille

Skrevet

Jeg har også fått en iriterende soppinfeksjon, klør noe helt forferdelig. Canesten hjalp i stor grad! Men dersom det ikke går over vil jeg prøve appicatoren. Men hvordan bruker man den? :roll:

Skrevet
Men dersom det ikke går over vil jeg prøve appicatoren. Men hvordan bruker man den? :roll:

Det står bruksanvisning i pakken. Og du finner også en bruksanvisning her.

Skrevet

jeg er også plaget med gjentatte soppinfeksjoner. Brukte Canesten omtrent annenhver måned, før jeg kom meg til legen og fikk Difuclan. Først fikk jeg en resept på èn pille (som skal inntas oralt), men etter en-to mnd tid, fikk jeg soppinfeksjon igjen.... Da fikk jeg tatt en gyn.undersøkelse, for å forsikre meg om at det virkelig var sopp, og det var det. Da ble jeg satt på en kur hvor jeg skulle ta en Difuclan hver uke, i fire uker. Det er nå snart en måned siden jeg tok den fjerde pillen, så jeg er virkelig spent på om dette virker, så jeg slipper flere kurer. Egentlig så venter jeg vel bare på at jeg skal få symptomene på soppinfeksjon igjen, men.... Jeg kan jo håpe!

Jeg hadde aldri problemer med soppinfeksjoner før jeg fikk barn, men etter.... Som sagt; omtrent annenhver måned! Skikkelig irriterende!

Uansett, jeg vil anbefale deg også å gå til legen din og få en resept på Difuclan. Virker mye bedre enn Canesten, og du slipper det "griseriet" med utskillingen av tablett-rester....

Skrevet

Kjipt! Er ikke alle canesten virker så godt på og da må det sterkere saker til = difuclan. Antibiotika hjelper ikke. Er heller årsaken til at mange får sopp, da den naturlige bakterieflora endres.

Skader ellers ikke å endre litt på kostholdet dersom du har i deg mye søtt og syrlig, altså sukker og sitrus f.eks. Spis yoghurt. Det kan forøvrig også brukes til utvortes bruk :wink:

God bedring :trøste:

Gjest anonym nå
Skrevet
Bruker du stringtruser?

:o :roll::roll: Får man sopp av å bruke string truse da?

Gjest Twigi ulogget
Skrevet

Jeg hadde masse soppinfeksjoner i 20-åra, nå er det helt slutt på det (så ikke vær bekymret selv om det ser ut til å være evigvarende....)

Når du får det igjen hele tiden, så må du forebygge fremfor å reparere. Først og fremst: Sørg for at partneren din også blir behandlet. Gutta merker det ikke så godt som oss, men kan jo da smitte tilbake i ett sett.

Pass på at underlivet får mest mulig luft. For de fleste av oss er det praktisk å bruke undertøy på dagtid :hoho: derfor anbefaler jeg på det sterkeste å sove naken. Ikke vaske med såpe, men skyll med lunkent/nærmere kaldt vann. Unngå varme karbad. Bruk hvitt toalettpapir, ikke resirkulert.

Pass på at du vasker undertøyet på 60 grader, så det blir helt rent.

Jeg har også brukt skylllinger med eddikvann og naturell yoghurt for å forebygge - det er noe klin, men hjelper godt når soppen er "kronisk".

God bedring!

Gjest exsopp
Skrevet

Når du merker at en infeksjon "er i anmarsj", smør på canesten krem for å forebygge. Det kan du gjøre etter du har hatt sex/mensen også, er ikke skadelig å bruke det for mye!

Ellers er det viktig å tenke på at kjæresten din vil smitte deg tilbake med sopp (selv om han ikke har utbrudd) så sørg for å smøre litt på han innimellom også.

Skrevet

Å bruke skyllemiddel i vaskevannet kan også fremprovosere soppinfeksjon.

Gjest Darcy
Skrevet

Prøvd Dactacort. (resept)

Får du fortsatt stadig tilbakevennende soppinfeksjoner, og du går på p-piller kan dette være årsaken.

Bytt merke eller prøv et annet prevensjonsmiddel.

Skrevet

Jeg er også litt plaget med gjenvendende soppinfeksjoner. Har stort sett prøvd alt, og er i ferd med å gi opp. Ble litt nysgjerrig på denne skyllingen med eddikvann..hvordan foretar man seg disse skyllingene? Bruker man sprøyte eller hva? Noen som kan forklare meg nærmere?

Skrevet

P-pillen Yasmin var årsak til gjentatte soppinfeksjoner for min del.

Satte inn hormonspiral, er ikke plaget lenger.

Gjest molta
Skrevet

Under det siste svangerskapet mitt ble jeg veldig plaga med sopp. Etter et samleie kom det garantert. Har prøvd alt, Alle de vanlige rådene, eddikvann, aloe vera anbefalt noen, ikke noe var til særlig hjelp. Hadde jo håpa at det skulle gi seg etter fødselen, men nei du. Nå får jeg det etter mens, og etter samleie. Ikke særlig trivelig for hverken meg eller samboeren min.

Nå prøver jeg homeopatisk behandling. Homeopaten har lovd at de skal få bukt med det. Men at det tar litt tid siden kroppen skal fikse seg selv, og at det vil bli verre før det blir bedre. Akkurat no er jeg der det er verre!

Hvis dette ikke virker, skal jeg gå til legen og forlange diflucan, noe som jeg aldri har hørt om før.

Legen min sa at enkelte får mye sopp pga veldig tynne og skjøre slimhinner......

Og at ovesterin vagitorer kunne hjelpe, har ikke prøvd det ennå, håper jo på et under med homopatien.

Gjest Embla s
Skrevet

man kan også prøve vivag melkesyrekapsler. De skal hjelpe for bakteriefloraen i skjeden, og anbefales etter menstrasjon, etter antibiotika (som dreper alt, også de bakterier vi trenger), osv.

Har også hørt kjerringråd om å sette inn en tampong dyppet i yoghurt naturell. Virker litt klinete, men er sikkert bra for bakteriefloraen!

Skrevet

Jeg "dytter" opp denne igjen..

Jeg våknet med akutt soppinfeksjon for en uke siden. Jeg kjente symptomene SÅ godt igjen, for jeg var ganske plaget med det for mange år siden. Jeg gikk rett på apoteket og kjøpte Canesten med 1 stikkpille og krem. Merket umiddelbar bedring! Nå har jeg brukt kremen 2 - 3 ganger om dagen i 6 dager og idag kjenner jeg at soppen allerede er tilbake for fullt igjen!!!??

Det svir og brenner og klør noe helt forferdelig!! Jeg har da aldri opplevd at den kommer tilbake mens jeg er under behandling, men Canestenen har vel ikke greid å ta knekken på det? :(

(Jeg har forøvrig nylig vært til GU og jeg vet at det ikke kan være noe annet enn sopp).

Jeg tenkte først at jeg måtte innom apoteket og kjøpe en ny Canesten-kur imorgen, men kanskje det er lurere å ringe legekontoret og spørre om jeg kan få resepte på Diflucan... Jeg fikk det av legen en gang infeksjonen kom tilbake gang på gang. Da mener jeg å huske at Canesten ikke greide å ta knekken på det, men Diflucan virket ihvertfall. Selv om det er mange år siden, kan det jo hende at jeg kan få resept på det uten å ha legetime?

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg var svært plaget en stund, og canesten fungerte ikke i det hele tatt. Fikk resept på diflucan, en pille i uken i 3 uker. Det hjalp ja, har ikke vært plaget siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...