Gå til innhold

Passe hund til Korona smittet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør man når et nært familiemedlem er smittet av Korona og vedkommende lurer på om jeg kan passe hunden? Altså ha den hjem hos meg. Kan ikke hunden være en smittebærer? Jeg har to katter jeg også er redd skal bli smittet. Bør jeg eventuelt dusjen hunden? 😅

Anonymkode: 0ad67...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Jeg hadde ikke passet hunden, da den også kan være smittet.

Nå må dere rulle inn!

Anonymkode: a0a6c...33b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet ingenting om dyr kan bli smittet eller bære smitten. Derimot tenker jeg at smitten vil overleve i pelsen bla, så jeg hadde takket nei til å passe bikkja. 

Hvorfor kan ikke personen passe dyret sitt selv?

Anonymkode: e0d82...c51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Vi vet ingenting om dyr kan bli smittet eller bære smitten. Derimot tenker jeg at smitten vil overleve i pelsen bla, så jeg hadde takket nei til å passe bikkja. 

Hvorfor kan ikke personen passe dyret sitt selv?

Anonymkode: e0d82...c51

Personen bor i blokk og må ned 5 etasjer for å komme ut, og kan potensielt smitte mange på vei ned i heisen. 

Anonymkode: 0ad67...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde passet den, men jeg bor alene og er alene hele tiden. Så dersom jeg blir smittet av hunden så smitter jeg (mest sannsynlig) ikke videre. 

Men jeg synes det er sykt koselig med hund, og det hadde gjort denne surrealistiske tiden litt bedre. 

Anonymkode: 9b7f2...e7e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunder kan - teoretisk sett -  være mekaniske smittebærere. De blir altså ikke infiserte selv, men virus kan overleve i pelsen (hvor lenge vet man ikke) og på den måten overføres til dine hender når du klapper den. Men dette er jo veldig teoretisk, og noe som man helt fint unngår gjennom å gi hunden et godt bad og ha god håndhygiene. Og det skal man jo uansett.

Anonymkode: 9131b...923

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...