AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg vil hylle dere, jeg. Som går på jobb hver dag, utsatt for smittefare, for at vi skal få handlet «vårt daglige brød» Takk ❤️ Anonymkode: 54ecd...b5d 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Bare hyggelig, og takk til dere kunder som viser hostevett ved kassen og i resten av butikken. Dessverre har jeg blitt hostet på ett titalls ganger hver dag. Halvveis i skiftet mitt igår var jeg så dårlig og skjelven, sandpapir bakerst i halsen og uggen generelt. Fikk en kollega til å jobbe resten av skiftet i bytte mot hennes halve neste lørdag, føler meg likedan i dag og hoster litt slim i tillegg. Tenkte på damen jeg ekspederte i går som jobber på sjukehjem, og om jeg har fått korona og smittet henne symptomfri og uvitende. Og alle kollegaene.. hele matbutikken føles ut som den verste smitteplassen nå, og jeg er så sint for at ingen tok ansvar i januar og ordnet oss munnbind. Hvis vi blir sjuke, tenk hvor mange vi kan ha smittet. Skal egentlig jobbe imorgen, men må ringe sjefen snart og høre hva de sier om disse småsymptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beltedyr Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Støtter denne! All ære til dere som "bare jobber i kassa på Rema"! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 Ja det er nå det vises hvilke yrker som er viktige i landet vårt. De "dårlige" yrkene våre, som kassadame, søppeltømmer og renholder ble plutselig ikke så dumme likevel. Men spesielt butikkarbeiderne, som må ha relativt nær kontakt med kunder dagen lang. Dere er flotte. Anonymkode: 44740...a27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 Bestevenninnen min er sjef i en stor dagligvarebutikk, og hun jobber omtrent døgnet rundt (det gjorde hun fra før av også). Men nå må hun tåle smitterisikoen i tillegg, og jeg er så imponert over hvordan hun står på uten å klage noe som helst. Sendte henne en stor og god virtuell klem i dag tidlig 🥰 Anonymkode: 2dded...b63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er det som er så trist, at uansett hvor mye vi jobber og står på, kan kontakten mellom oss og dem i smittegruppa kan være en dødsfelle. Får dårlig samvittighet av tanken av både å gå på jobb i morra og tanken på å holde meg hjemme. Sjefen visste heller ikke råd, skulle komme med oppdatering i morgen tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 Butikkansatte burde få risikotillegg. Tusen takk for den jobben dere gjør! 💜 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Del Skrevet 15. mars 2020 Vel og bra, men synes butikkarbeiderne kan få ut fingeren og få opp farten. I går måtte jeg vente et par minutter på at hyllene skulle fylles opp når jeg hamstret inn hyttekosen, og jeg tenker det er lurt om man ikke oppholder seg unødvendig mye inne i disse lokalene. Tenk helse. Tenk effektivitet. Anonymkode: c8e11...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel og bra, men synes butikkarbeiderne kan få ut fingeren og få opp farten. I går måtte jeg vente et par minutter på at hyllene skulle fylles opp når jeg hamstret inn hyttekosen, og jeg tenker det er lurt om man ikke oppholder seg unødvendig mye inne i disse lokalene. Tenk helse. Tenk effektivitet. Anonymkode: c8e11...d19 Du er en som liker å provosere, det er ikke vanskelig å se. Forøvrig, trodde jeg ikke Fjolls til fjells hadde innspilling nå? Anonymkode: 21235...30c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en som liker å provosere, det er ikke vanskelig å se. Forøvrig, trodde jeg ikke Fjolls til fjells hadde innspilling nå? Anonymkode: 21235...30c Mange som sliter med psyken om dagen, så vi får være overbærende med de... Anonymkode: 54ecd...b5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en som liker å provosere, det er ikke vanskelig å se. Forøvrig, trodde jeg ikke Fjolls til fjells hadde innspilling nå? Anonymkode: 21235...30c Det går bra, vi vil jo ha folk ut fortest mulig også butikken er ikke noe blivende sted, så mange snufsne og hostende folk som ferdes der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel og bra, men synes butikkarbeiderne kan få ut fingeren og få opp farten. I går måtte jeg vente et par minutter på at hyllene skulle fylles opp når jeg hamstret inn hyttekosen, og jeg tenker det er lurt om man ikke oppholder seg unødvendig mye inne i disse lokalene. Tenk helse. Tenk effektivitet. Anonymkode: c8e11...d19 Ha ha ha..... 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Del Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, skruttveig skrev: Bare hyggelig, og takk til dere kunder som viser hostevett ved kassen og i resten av butikken. Dessverre har jeg blitt hostet på ett titalls ganger hver dag. Halvveis i skiftet mitt igår var jeg så dårlig og skjelven, sandpapir bakerst i halsen og uggen generelt. Fikk en kollega til å jobbe resten av skiftet i bytte mot hennes halve neste lørdag, føler meg likedan i dag og hoster litt slim i tillegg. Tenkte på damen jeg ekspederte i går som jobber på sjukehjem, og om jeg har fått korona og smittet henne symptomfri og uvitende. Og alle kollegaene.. hele matbutikken føles ut som den verste smitteplassen nå, og jeg er så sint for at ingen tok ansvar i januar og ordnet oss munnbind. Hvis vi blir sjuke, tenk hvor mange vi kan ha smittet. Skal egentlig jobbe imorgen, men må ringe sjefen snart og høre hva de sier om disse småsymptomene. Hvorfor holder du deg ikke hjemme? Anonymkode: 46eef...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. mars 2020 #14 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor holder du deg ikke hjemme? Anonymkode: 46eef...ed5 Leser du ikke hele tråden eller hva er det du ikke forstår? Min sjef sa at vi i samfunnskritisk yrke må trø til ekstra ellers stopper alt opp. Man ser jo helsepersonell i karantene må likevel møte opp på jobb. Jeg har små symptomer, men føler meg arbeidsfør, sjefen stusser over at jeg lurer på å holde meg hjemme, siden jeg ikke har hatt feber, jeg har sagt at ikke feber trenger å være et symptom så jeg er veldig usikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Del Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil hylle dere, jeg. Som går på jobb hver dag, utsatt for smittefare, for at vi skal få handlet «vårt daglige brød» Takk ❤️ Anonymkode: 54ecd...b5d Nei, det er helt feil måte de jobber på nå. Det man burde hatt er matleveringer fra midnatt og frem til kl 06, og de skulle vært på jobb da, for å fylle på varene fortløpende frem til kl 08. Så når butikken åpner f eks kl 08, så burde de aller fleste av disse som jobbet mellom 00 (midnatt og kl 08) gå hjem, da er de ferdige på jobb, og da skulle man hatt selvbetjeningskasser alle som en. Ja, det vil føre til at en del ansatte mister jobben, men for å stoppe smitten mest mulig, så ser man nå at selvbetjeningskasser er en fordel. Så skulle man bare hatt maks tre ansatte i en større butikk, som bare følger med, sammen med kameraene at folk betaler i selvbetjeningskassene, og at de tre (3) ansatte ellers fyller på anti-bac ved hoveddøra og vasker de berøringsskjermene. Slik det er organisert nå - full betjening på dagstid er total idioti. Anonymkode: d09af...275 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Del Skrevet 15. mars 2020 32 minutter siden, skruttveig skrev: Leser du ikke hele tråden eller hva er det du ikke forstår? Min sjef sa at vi i samfunnskritisk yrke må trø til ekstra ellers stopper alt opp. Man ser jo helsepersonell i karantene må likevel møte opp på jobb. Jeg har små symptomer, men føler meg arbeidsfør, sjefen stusser over at jeg lurer på å holde meg hjemme, siden jeg ikke har hatt feber, jeg har sagt at ikke feber trenger å være et symptom så jeg er veldig usikker! Men det er vel forskjell på de som er i karantene for mistanke om smitte men uten symptomer, og de i karantene med symptomer? På fhi.no står det "Dersom du har lette luftveissymptomer, bør du være hjemme inntil en dag etter at du føler deg frisk." Skjønner at sjefen din vil ha folk på jobb, men i dette tilfellet må det være mer rett å tenke sikkerhet først. Anonymkode: cb064...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Del Skrevet 15. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er vel forskjell på de som er i karantene for mistanke om smitte men uten symptomer, og de i karantene med symptomer? På fhi.no står det "Dersom du har lette luftveissymptomer, bør du være hjemme inntil en dag etter at du føler deg frisk." Skjønner at sjefen din vil ha folk på jobb, men i dette tilfellet må det være mer rett å tenke sikkerhet først. Anonymkode: cb064...b9a Snart vil alle matbutikker også bli stengt i minst 1-2 år, så dette blir ikke noe problem. Anonymkode: 7a4db...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg