AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 Har ikke hamstret, men håper likevel på å unngå folk så godt det lar seg gjøre. Både for min del, men også for andre, hvis jeg i verste fall har viruset men ikke vet at jeg er syk enda. Prøver å finne ut hvilken dag det er best å prøve å handle dagligvarer igjen. - På Torsdag hamstret mange. - På Fredag hadde butikkene allerede fått fylt på en god del igjen (i følge en bekjent, jeg har vært hjemme siden Torsdag). Når han handlet, var det veldig rolig i butikken. - Aner ikke hvordan det har vært i helga. Men jeg tipper det har vært rolig. Tror dere mange skal ut igjen på Mandag og storhandle, eller vil de store folkemassene ha fått hamstret inn det de trenger for en lang stund fremover? Eller er det mange som tenker som meg, kanskje, og vil dermed unngå hele Mandagen for å gå ut på TIrsdag istedet? Skjønner at ingen er synske og kan se hvilken dag det blir mest folketomt, men å prøve å være strategisk i denne situasjonen vi er i nå er jo lurt. Når skal DERE ut å handle igjen? Kanskje det kan gi meg en liten pekepinn. Anonymkode: c14a2...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg prøver å samle opp mest mulig ærend utenfor hjemmet, sånn at jeg slipper å gå ut mer enn nødvendig. Venter på en pakke med medisiner nå, så jeg tenker jeg handler samme dag som den ankommer. Anonymkode: 3cd7a...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Vi handlet på torsdag til helgen, ikke hamstring men en skikkelig helgehandel slik at vi hadde alt i hus frem til søndag . Derfor må vi ut på handletur i morgen, kanskje tirsdag er en fin å handle hvis man vil omgås minst mulig folk? Sikkert mange i samme situasjon som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg handlet inn en del mat på forhånd før kaoset brøt ut og etterpå. Vil ikke kalle det hamstring, eneste jeg har gjort er jo å ukeshandle litt. Dermed har jeg sikkert for litt over en uke. Jeg tenker at smellet kom Torsdagen fordi regjeringen gikk ut med unntakstilstand og folk fikk jo panikk, så alle skulle handle samtidig. Noen skulle også sikkert bare handle som de bruker for helgen. Forhåpentligvis jevner det seg nok mer utover at folk handler litt da og nå. Ikke så sikker på hvilke dager, men er jo en mulighet og dra å handle veldig tidlig eller sent. Anonymkode: cb77a...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 På kveldstid er det mindre folk. Jeg skal handle når jeg ser ser det er lite biler ved butikken. Anonymkode: def79...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Vi "hamstret" (for 1-2 uker) på onsdag, og siden vi må ut av huset og på helsestasjonen tirsdag morgen, tenker vi å fylle på med melk, frukt og brød da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 Tenker du kan se an hvor mange biler det er på parkeringsplassene utenfor butikken, og velge annen butikk hvis du syns det ser ut som de har mange kunder. Mange butikker åpner kl 7 på morgenen, vil tro det er få kunder da. Selv beholdt jeg strikkahanskene mine på under hele forrige handletur, følte meg tryggere da for smitte fra handlevognhåndtak, bankterminal osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg skal ut på kjøttdeigjakt, og min lokale butikk skal visst få det inn i morgen. Så jeg tenker jeg tar turen da. Anonymkode: 4e0ae...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 15. mars 2020 #9 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg handler vanligvis via Menyappen, men den er jo fullt opp for hele neste uke så da må jeg UT for å handle på Kiwi oppi gata -_- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg skal handle igjen på fredag. Handler alltid for kommende helg og uke på fredager, og kommer nok til å fortsette med det. Anonymkode: f4a8c...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 Hadde et håp om å få ukeshandla på mandag, men har på følelsen at jeg bare kan drite i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På kveldstid er det mindre folk. Jeg skal handle når jeg ser ser det er lite biler ved butikken. Anonymkode: def79...91f Så har du de 1000 andre som tenker det samme..... Anonymkode: 8b475...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Del Skrevet 15. mars 2020 Ser ut som at de som hamstrer er de som er på jobb på hverdager heldigvis! Så fredag ca 10 imorgenen så var der knapt folk i butikken å mye varer. Anonymkode: e4848...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Del Skrevet 15. mars 2020 Er det noe jeg har misforstått her, hvordan har det noe å si hvor mange mennesker som er i butikken? Jeg har aldri opplevd at noen har nyst direkte på meg uansett hvor mange mennesker som har vært samlet på ett sted.... Anonymkode: 679b4...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe jeg har misforstått her, hvordan har det noe å si hvor mange mennesker som er i butikken? Jeg har aldri opplevd at noen har nyst direkte på meg uansett hvor mange mennesker som har vært samlet på ett sted.... Tror du virkelig at noen må nyse direkte på deg for at du skal bli smittet? Anonymkode: 3cd7a...3d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #16 Del Skrevet 15. mars 2020 Tenker det er lurt å handle når butikken åpner, i en av de butikkene som åpner tidligst. Da er det nok renere der også. Vi handler når vi går tom for melk, er det vi har kjøpt inn minst av pga holdbarhet. Sånn det ser ut nå så blir det 4-5 dager til. Anonymkode: d5559...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg kommer ikke til å fortelle en sjel når jeg skal avgårde og handle igjen. Folk blir jo helt hysteriske av å se mengden mat for 4 for EN uke. Anonymkode: a27b3...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Del Skrevet 15. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så har du de 1000 andre som tenker det samme..... Anonymkode: 8b475...485 Greit nok det. Men det skal nå litt til for at alle velger å dra tidlig eller sent akkurat den dagen du gjør det. Og på akkurat den butikken du drar til (så fremst du ikke har bare en butikk, men da er det jo gjerne ofte mindre innbyggere også) Selvfølgelig kan man jo være uheldig, men er vel heller usannsynlig at man finner på å dra akkurat når 500 andre har samme tanken. Nå bor nå ikke jeg i noe storby med flere titusener innbyggere, men likevel? Anonymkode: cb77a...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg kommer til å handle en liter melk og litt snus neste uke, og muligens litt frukt og grønt. Mat har jeg alltid et lager av så hadde ikke behov for å hamstre. Anonymkode: c6893...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 15. mars 2020 #20 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg handlet litt på torsdag før beskjeden kom. Fredag droppet jeg, men fant ut i går kveld at på den lokale butikken min så var det storhamstring torsdag og lørdag og greit med varer fredag. Når jeg handlet i går var det mange tomme hyller, nesten ingen frysevarer igjen, ingen pasta, hermetikk, helt rensket for håndsåpe etc. Denne butikken åpner igjen kl 7 i morgen, men det betyr ikke at de har fått inn nye varer og fått satt de ut i hyllene på det tidspunktet, faktisk er det veldig lite sannsynlig at de har det bortsett fra ting som brød og kanskje melk. Jeg lurer også på når det er best å gå på butikken med tanke på antall kunder og med tanke på varer jeg trenger, men jeg aner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg