AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #41 Del Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan vel i teorien dra på hytta, all den tid det (enn så lenge) ikke er ferdselforbud. Men enhver form for reise er jo sterkt frarådet, og evner ikke folk å respektere dette går vi nok mot portforbud. Anonymkode: 1de16...46b Tenker på de som har hytter på sin egen eiendom nært huset sitt. Er det da forbud også? Dvs, huset og hytte ligger nesten samme sted. Anonymkode: 3f611...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #42 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo bedre å oppdatere seg på det regjeringen sier og lese på kommunens sider, enn å nedringe kommuneansatte for hver minste ting. Anonymkode: cf07a...a70 Hver minste ting? Om faren mest sannsynligvis kommer til å dø hvis han blir smittet så er det en god grunn til å ""nedringe"" kommunen og få råd. Jeg hater hyttefolk men føler med TS nå. Anonymkode: 235fd...a18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #43 Del Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han bryter selvfølgelig ikke karantenen, men om han skulle gjøre det så er det vel samme om han bryter den i denne kommunen som hyttekommunen. Han har ikke adresse noen av stedene. Han sa opp hybelen på studiestedet i Norge i desember, reiste utenlands i februar og måtte reise tilbake til Norge nå pga viruset. Anonymkode: 3d4c5...91f Hvor blir posten hans sendt da? Anonymkode: cf07a...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #44 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker på de som har hytter på sin egen eiendom nært huset sitt. Er det da forbud også? Dvs, huset og hytte ligger nesten samme sted. Hvis du bare kan spaserer over plenen for å komme til hytta går det sikkert bra. Anonymkode: 1de16...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #45 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hver minste ting? Om faren mest sannsynligvis kommer til å dø hvis han blir smittet så er det en god grunn til å ""nedringe"" kommunen og få råd. Jeg hater hyttefolk men føler med TS nå. Det var da voldsomt... Ikke engang kinesiske 80-åringer kom mest sannsynlig til å dø, risikoen for den mest utsatte gruppen var i underkant av 15%. Anonymkode: 1de16...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #46 Del Skrevet 15. mars 2020 Uansett ts, dette er ikke noe du kan sitte på KG og bestemme! Du må ringe hyttekommunen og høre med. Har de kapasitet til å hjelpe sønnen din om han skulle bli syk? Og det kan godt tenkes at han vil ha behov for ekstra handling og sånt, særlig om han blir syk. Hvem skal hjelpe han med det? Anonymkode: cf07a...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #47 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor blir posten hans sendt da? Anonymkode: cf07a...a70 Til studiestedet i utlandet, til nå. Men mulig jeg ber ham endre adresse til hytte adressen. Takk for forståelsen, det er virkelig ikke lett dette. Og sikkert noe mange andre også kjenner på, og vil gjøre i tiden som kommer. Jeg har hele tiden fulgt rådene og egentlig vært strengere, holder meg i "frivillig karantene" og jobber hjemmefra/kombinert med ferie, men alt kan ikke tilrettelegges av de enkelte heller. Enn så lenge er det få smittede og enkelt å sette folk i hjemmekarantene, men det kan bli vanskeligere fremover ettersom flere som blir smittet også bor sammen med noen i risikosonen, da blir vi jo tvunget til å finne løsninger så fremt ikke myndighetene kommer opp med noe. Anonymkode: 3d4c5...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #48 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansett ts, dette er ikke noe du kan sitte på KG og bestemme! Du må ringe hyttekommunen og høre med. Har de kapasitet til å hjelpe sønnen din om han skulle bli syk? Og det kan godt tenkes at han vil ha behov for ekstra handling og sånt, særlig om han blir syk. Hvem skal hjelpe han med det? Anonymkode: cf07a...a70 Det praktiske er ikke noe tema, vi har handlet og kommer til å reise ut med forsyninger. Blir han syk må han til samme helsetjeneste som vi bruker her Jeg er klar over at ikke kg kna svare, jeg ville lufte problemstillingen, må innrømme at jeg er redd for den kollektive fordømmelsen her. Praktisk er ikke akkurat denne situasjonen noe stort problem, men det sier jo alle, så... Anonymkode: 3d4c5...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyChix Skrevet 15. mars 2020 #49 Del Skrevet 15. mars 2020 27 minutter siden, Morten1 skrev: Hytten er registrert som bolig, defor er det ikke en hytte. Du kan fritt bruke denne enheten uten at noen kan klage. Ja myndighetene vil ikke like det, men de kan i teori ikke ta deg på samme grunnlag som hyttefolket Det er så liten slingringsmonn i argumentet at du aner ikke. Det der kommer aldri til å holde i diskusjon om hvorvidt det er eller ikke er en fritidsbolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #50 Del Skrevet 15. mars 2020 Dette handler ikke om at sønnen din vil på hytta og kose seg. Dette er for det første en bolig og det handler om at han må ha et sted å være i karantene fordi faren er i risikogruppe. Det blir en annen situasjon. Som sagt, alternativet her er å bo på hotell, som vi har sett noen andre har måttet gjøre når de kommer hjem fra utlandet og har sårbare familiemedlemmer. Anonymkode: 4033d...b77 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #51 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om at sønnen din vil på hytta og kose seg. Dette er for det første en bolig og det handler om at han må ha et sted å være i karantene fordi faren er i risikogruppe. Det blir en annen situasjon. Som sagt, alternativet her er å bo på hotell, som vi har sett noen andre har måttet gjøre når de kommer hjem fra utlandet og har sårbare familiemedlemmer. Anonymkode: 4033d...b77 Nettopp! Takk Jeg forstår at det trengs et generelt regelverk, men skulle ønske det var lettere tilgjengelig informasjon, det er garantert mange i samme situasjon. Anonymkode: 3d4c5...91f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. mars 2020 #52 Del Skrevet 15. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan vel i teorien dra på hytta, all den tid det (enn så lenge) ikke er ferdselforbud. Men enhver form for reise er jo sterkt frarådet, og evner ikke folk å respektere dette går vi nok mot portforbud. Anonymkode: 1de16...46b Ja, man må skrive ut reisepapirer for hver gang man skal gå ut og handle i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 15. mars 2020 #53 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver minste ting? Om faren mest sannsynligvis kommer til å dø hvis han blir smittet så er det en god grunn til å ""nedringe"" kommunen og få råd. Jeg hater hyttefolk men føler med TS nå. Anonymkode: 235fd...a18 Takk! (Er ikke TS, men han AnonymBruker svarte til meg og du quotet ham) Jeg prøvde å fortelle i sta så var det jo slik at jeg fikk tillatelse av Sivilforsvaret igår pga. min bosituasjon der hvor både jeg og mine to besteforeldre er alle sammen i risikogruppa. Jeg tåler mest sannsynligvis ikke å bli lagt inn i narkose igjen. Mest sannsynligvis vil jeg aldri våkne igjen av det etter to større operasjoner og begge besteforeldrene er jo også i risikogruppa som jeg bor sammen med. Og på grunn av at jeg ikke stolte på myndighetene gjorde raske og harde nok tiltak så dro jeg på hytta før "unntakstilstanden", og jeg ringte til Sivilforsvaret igår og forklarte helsesituasjonen og bosituasjonen med besteforeldrene som alle er i risikogruppa og ta unødvendige sjanser på å reise hjem igjen og treffe på noen 'in the big city' er jo mye større risiko enn at jeg er på ei godt isolert hytte. "Gode" avstander ifra vei og mennesker, men samtidig nærme nok til å kunne gå om jeg skulle bli syk og bli hentet og for å unngå og sette mitt liv og andres liv i fare så dro jeg rett til hytta og har vært her siden. Har noen til å kunne handle for meg og legge igjen foran døra og hente meg om det skulle bli slik at jeg må hjem igjen imorgen, men syns det blir å ta mye større risiko om jeg må reise hjem igjen nå til det 'big city' og risikere å møte på noen enn å være på hytta og det var han jeg pratet med hos Sivilforsvaret helt enig til. Grunnen til at jeg skal ringe til kommunen imorgen er evt. det er for å spørre dem om det er greit for dem med tanke på de endringene som kommer til å gjøres etter at jeg tok kontakt med Sivilforsvaret igår. Hvis ikke så reiser jeg selvfølgelig hjem igjen imorgen. Jeg ringer ikke til kommunen for småting. Dette her handler rett og slett helsen til minst 3 personer og potensielt de jeg møter på! Èn annen ting så er jeg ikke på hytta for kosen sin skyld. Endret 15. mars 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #54 Del Skrevet 15. mars 2020 Her støttter jeg tankene dine om å la han være på hytta. Anonymkode: 73524...6b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 15. mars 2020 #55 Del Skrevet 15. mars 2020 Har det offentlige karantenebolig? Ellers støtter jeg egentlig at du sender han på hytta, men ønsker at du formulerer deg anderledes for jeg tolket deg sutrete og vrang og har mest ly s t til å si jeg ikke støtter hyttetanken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #56 Del Skrevet 15. mars 2020 Folk er så misunnelige på hyttefolket at de ikke vil ha de der selv om det minsker smittefaren... Jajaja Anonymkode: 37dcf...b75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #57 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk er så misunnelige på hyttefolket at de ikke vil ha de der selv om det minsker smittefaren... Jajaja Anonymkode: 37dcf...b75 Ah, er det derfor de nye reglene har kommet? Erna er misunnelig på hyttefolket. 😂 Anonymkode: fe142...d0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #58 Del Skrevet 15. mars 2020 I dette tilfellet synes jeg det er helt riktig å bruke hytta. Man må da evne å se på formålet med ulike regler. Og se på fordeler mot ulemper. Anonymkode: a53d1...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #59 Del Skrevet 15. mars 2020 I og med at dette er registrert som bolig og ikke fritidsbolig kan ikke like godt gutten melde flytting til denne adressen og rett og slett bo der framover i stedet for å trøkke seg inn hos mor og far, han er da voksen nå. Anonymkode: 75fc1...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #60 Del Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, Rosa Sitron said: Har det offentlige karantenebolig? Ellers støtter jeg egentlig at du sender han på hytta, men ønsker at du formulerer deg anderledes for jeg tolket deg sutrete og vrang og har mest ly s t til å si jeg ikke støtter hyttetanken De som har kommet med fly og ikke har noe sted å være i karantene har måttet ta inn på hotell. Anonymkode: 4033d...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg