AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Del Skrevet 15. mars 2020 Eller bør man ikke reise uansett? Foreldrene mine har fritidshus på en øy, det tilhører ikke en typisk hyttekommune. Det er den eneste "hytta" på den øya, foreldrene mine eier mesteparten av øya. De snakker om å reise dit, der vil de ikke omgås noen andre mennesker, siden de er de eneste på øya. Men kan de det? De er ikke i karantene eller noe. Den eneste måten å komme seg til øya på er via båt. Anonymkode: 155cc...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moreno Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Hytte er hytte. Klart, problemet er størst i de typiske hyttekommunene. Men hva om de blir syke da? Må de da hentes på øya av helsetjenesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er verre. Det betyr at hvis de trenger hjelp må det settes store ressurser i sving. Enten må de hentes med båt og ambulanse, eller luftambulanse. Med en gang de da kanskje har et snev av luftveissymptomer må de behandles som om det er corona til det motsatte er bevist, med alt det innebærer av smittevask og utstyr/personell ute av drift. https://www.nrk.no/sorlandet/advarer-folk-mot-a-dra-pa-hytta_-du-kan-ikke-vente-a-fa-hjelp-der-1.14940894 Anonymkode: cb29e...8c1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 De får holde seg hjemme slik som alle andre, vi kan ikke drive med unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 https://www.nrk.no/norge/ny-forskrift_-kan-forby-hytteturer-ut-av-egen-kommune-1.14945098 Anonymkode: ece92...6eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg kommer til å sende min sønn på "hytta" når han kommer hjem fra avbrutt studieopphold (Tyskland) i ettermiddag. Min mann er alvorlig syk og veldig utsatt. Kan ikke risikere at han blir smittet. Hytta er registrert som bolig, og vi betaler akkurat samme som lokalbefolkningen. Den er også innefor rimelig avstand, 1,5 time med bil. Ikke optimalt, men hva skal vi ellers gjøre? Har et barn til, som bor hjemme, han er "utplassert" hos familie pga at han går på jobb i butikk hver dag og er eksponert. Er grenser for hvor mange MNA kan skaffe egnet karantene bolig til. Anonymkode: d1406...d64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller bør man ikke reise uansett? Foreldrene mine har fritidshus på en øy, det tilhører ikke en typisk hyttekommune. Det er den eneste "hytta" på den øya, foreldrene mine eier mesteparten av øya. De snakker om å reise dit, der vil de ikke omgås noen andre mennesker, siden de er de eneste på øya. Men kan de det? De er ikke i karantene eller noe. Den eneste måten å komme seg til øya på er via båt. Anonymkode: 155cc...d3d Det enkleste er at regjeringen umiddelbart konfiskerer alle fritidshus og hytter. De som oppholder seg på hytta må kreves dyr leie for inneværende dag, og de må få max 5 minutters varsel på å komme seg ut og på vei til hjemkommunen (tilstrekkelig tid til at de som ikke er påkledt, rekker å ta på seg klær). De som ikke overholder denne regelen, om det så gjelder kun 5 sekunder mer enn 5 minutter, må fengsles på ubestemt tid. Anonymkode: baa62...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Del Skrevet 15. mars 2020 Om hytta ligger en annen kommune enn hjemkommunen så må en holde seg i hjemkommunen, som jeg har forstått det. Anonymkode: b9a5f...4d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #9 Del Skrevet 15. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Om hytta ligger en annen kommune enn hjemkommunen så må en holde seg i hjemkommunen, som jeg har forstått det. Anonymkode: b9a5f...4d6 Da skal jeg prøve å forklare dem at dem må holde seg hjemme. Det er ikke en typisk hytte og er vel heller ikke registrert som hytte. Men det er absolutt et poeng at hvis de blir syke så blir det vanskelig å få hjulpet dem. Men noen smitterisiko er det hvert fall ikke der ute, så skjønner jo at det er fristende å reise dit. Anonymkode: 155cc...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #10 Del Skrevet 15. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skal jeg prøve å forklare dem at dem må holde seg hjemme. Det er ikke en typisk hytte og er vel heller ikke registrert som hytte. Men det er absolutt et poeng at hvis de blir syke så blir det vanskelig å få hjulpet dem. Men noen smitterisiko er det hvert fall ikke der ute, så skjønner jo at det er fristende å reise dit. Det er da virkelig ikke poenget heller... Anonymkode: ece92...6eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #11 Del Skrevet 15. mars 2020 Fra og med i dag skal det visstnok bli ulovlig å oppholde seg på en bolig i en kommune der man ikke har folkeregistrert adresse. Anonymkode: 74933...e6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra og med i dag skal det visstnok bli ulovlig å oppholde seg på en bolig i en kommune der man ikke har folkeregistrert adresse. Anonymkode: 74933...e6f Problemet blir at mange jobber i en annen kommune enn der de bor. De av disse som ikke kan ha hjemmekontor, bør oppholde seg på arbeidsplassen 24/7 i årevis fremover. Anonymkode: baa62...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Del Skrevet 15. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Fra og med i dag skal det visstnok bli ulovlig å oppholde seg på en bolig i en kommune der man ikke har folkeregistrert adresse. Anonymkode: 74933...e6f Virkelig? Trodde det bare var forbud mot å reise på hytte. Anonymkode: 155cc...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Del Skrevet 15. mars 2020 Beste råd i disse tider: oppfør deg som du allerede er smittet. Dvs at foreldrene dine bør tenke at de er smittet, men ikke vet det enda. Så blir de syke og må hentes med båt. Totalt unødvendig ressursbruk i disse tider. Eller får ikke hjelp før det er for sent på grunn av utilgjengeliglighet. Nei, de får holde seg hjemme. Anonymkode: 74702...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 15. mars 2020 #15 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Trodde det bare var forbud mot å reise på hytte. Anonymkode: 155cc...d3d Det er bare forbud mot å dra på hytte i en annen kommune enn hjemkommunen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg