Gå til innhold

Jeg orker ikke mer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Novalie said:

Alle diagnosene mine er jeg blitt utredet for og de er satt av lege/psykiater

Borderline Personlighetsforstyrrelse, Født med en hjertefeil, ME, PTSD, anorexi i tillegg til inkontinens.

Sist jeg var hos fastlegen og hun søkte for meg både psykolog og samtidig innleggelse så fikk jeg avslag fordi jeg ikke er syk nok.

Holder Stine-Sofies Stiftelse til i Bergen og om det er muligheter for å bo der mens en får hjelp? Det hadde vel vært for det beste egentlig at jeg ikke hadde vært alene og det hadde vært folk rundt meg til enhver tid å passet på for sånn som jeg har det nå så stoler jeg ikke på meg selv en gang og faktisk litt redd for at jeg fint kunne funnet på å skade meg selv

Nei, de holder til på Sørlandet. Men de hjelper voldsofre og misbrukte barn og mye av det du forteller må jo ha skjedd da du var mlmdreårig også. 
Det er jo helt utrolig at søknad ikke gikk gjennom, du må be fastlege søke dn gang til eller oppsøke psykiatrisk legevakt. Sånn som dette kan du ikke ha det. Fatter ikke at noen kan lese journalen din og konkludere med at du ikke skal få hjelp. Dette burde vært skrevet om slik bt og Aftenposten skrev om hun som var innlagt på Sandvikens etter misbruk. 

Anonymkode: e275d...ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å kontakte disse?

https://rvts.no/
i Bergen har de adresse Ulriksdal, ser ut til å være like nedenfor Haraldsplass sykehus.

• Liker 1
Gjest _Novalie_
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de holder til på Sørlandet. Men de hjelper voldsofre og misbrukte barn og mye av det du forteller må jo ha skjedd da du var mlmdreårig også. 
Det er jo helt utrolig at søknad ikke gikk gjennom, du må be fastlege søke dn gang til eller oppsøke psykiatrisk legevakt. Sånn som dette kan du ikke ha det. Fatter ikke at noen kan lese journalen din og konkludere med at du ikke skal få hjelp. Dette burde vært skrevet om slik bt og Aftenposten skrev om hun som var innlagt på Sandvikens etter misbruk. 

Mye av ting jeg har blitt utsatt for og gått igjennom er fra då jeg var liten og ja.

Helvete begynte vel fra då jeg var rundt 2 år

Men jeg er jo ikke mindreårig lengre og nå er jo jeg også myndig så det som skjedde når jeg var mindreårig kan jeg vel ikke få behandling for på noe sånt sted då jeg ikke er barn lengre eller kan jeg?

Jeg vurderer vel egentlig nå at jeg har lyst å stikke bort på legevakten, det var bare det om jeg klarer det, Om jeg klarer å komme meg ut eller om det går at de sender noen til meg for jeg stoler egentlig ikke på meg selv heller for tiden når jeg sliter sånn

Gjest _Novalie_
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å kontakte disse?

https://rvts.no/
i Bergen har de adresse Ulriksdal, ser ut til å være like nedenfor Haraldsplass sykehus.

Nei jeg har ikke hørt om de men tusen takk ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: 1730c...20a

Skrevet
2 hours ago, Novalie said:

Mye av ting jeg har blitt utsatt for og gått igjennom er fra då jeg var liten og ja.

Helvete begynte vel fra då jeg var rundt 2 år

Men jeg er jo ikke mindreårig lengre og nå er jo jeg også myndig så det som skjedde når jeg var mindreårig kan jeg vel ikke få behandling for på noe sånt sted då jeg ikke er barn lengre eller kan jeg?

Jeg vurderer vel egentlig nå at jeg har lyst å stikke bort på legevakten, det var bare det om jeg klarer det, Om jeg klarer å komme meg ut eller om det går at de sender noen til meg for jeg stoler egentlig ikke på meg selv heller for tiden når jeg sliter sånn

Gjør det, eller kontakt de som tipses om over. Du har det riktig dårlig nå og har kjempet lenge nok alene! Stor klem ❤️

Gjest Familytree
Skrevet
4 timer siden, Novalie skrev:

så fikk jeg avslag fordi jeg ikke er syk nok.

Hvor forferdelig å si dette til en pasient

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Tråden er også ryddet for brukerangrep.

Med vennlig hilsen

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...