Gå til innhold

Slapp litt av! Jævla hysteri!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sveriges og Storbritannias strategi med å satse på flokkimmunitet er ytterst eksperimentell, når man ikke vet om gjennomgått sykdom gir immunitet. Dessuten må 60% bli smittet, men de ønsker at dette skjer langsomt og kontrollert? Andre steder sprer dette seg som ild i tørt gress, og man satser av en eller grunn på at smitten i Sverige og GB kommer til å bre seg kontrollert? Lykke til, sier jeg bare.

Akkurat! Dette viruset er ekstremt smittsomt fordi viruset kan overleve lenge utenfor menneske kroppen. En med smitte tar på et dørhåndtak i butikken, og smitten kan sitte der i 1 uke. Potensielt kan et menneske smitte mange tusen andre. Derfor eksploderer smitten fort! Kontrollere antall smittede kan bare skje ved at man stenger ned slik at folk omgås hverandre minimalt. Allikevel vil smitten spre seg, men da mye saktere og man drar dette ut i tid slik at helsevesenet ikke havarerer.

For skjer dette er alle i fare! Alle som blir syke av 1000 andre årsaker og trenger akutt hjelp. Kommer jeg inn til sykehus med akutt hjerte innfarkt og et sykt barn med carona er akutt syk så må legene prioritere. Hvem vinner? Barnet selvfølgelig. Det er dette mange ikke tenker over når de tror "dette rammer ikke meg" fordi jeg ikke er i risikogruppen. Alle er i risikogruppen om helsevesenet kneler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, LeneXCII skrev:

Enig, ta en titt og se hva de gjør i Sverige hvor de konsentrerer ressursene om å verne de utsatte gruppene! 

Har du ikke kommet deg hjem fra hytta enda?

Anonymkode: 45e80...6b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et hysteri - slapp av litt. Vi er ikke i en nasjonal krise!!! Regjeringen jobber nå systematisk for å UNNGÅ en nasjonal krise. Karantene er et tiltak de bruker for å bremse utbruddet, slik at ikke alt for mange blir satt ut av spill på en gang. Hadde viruset gått sin gang, uten litt kontroll - ja, da hadde det blitt krise. Det er snakk om og fordele smittetilfellene over en lenger periode - slik at Norge ikke settes helt ut av spill. Den dugnaden vi gjør nå - er for å holde Norge oppe og gå. 

...og folkens! Dette går over!!!! Herregud!

Anonymkode: b3dee...5b1

Jeg synes det er forjævlig at regjeringen ikke innfører tiltakene legne nok. 14 dager er bare starte, det er åpenbart at det varer lengre.

Storbritania planlegger å holde tiltakene til August.

Vi må få en mer langsiktig plan slik at vi kan planlegge. Når krisen er over er arbeidsplassen min konkurs (avhengig av varighet) og det er vel jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, milla80 skrev:

Dette tenkte de sikkert om svartedauen også i begynnelsen ;) Men ja det går over ,som alt annet. Lurer bare på hvor lenge vi må vente...

Sykdommer går over til slutt ved at mange dør unødvendig.

Anonymkode: 95c58...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollapser helsevesenet er man forbi krise. Det er fullstendig livsfarlig. 

Anonymkode: 9aef5...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg synes det er forjævlig at regjeringen ikke innfører tiltakene legne nok. 14 dager er bare starte, det er åpenbart at det varer lengre.

Storbritania planlegger å holde tiltakene til August.

Vi må få en mer langsiktig plan slik at vi kan planlegge. Når krisen er over er arbeidsplassen min konkurs (avhengig av varighet) og det er vel jeg også...

Hvilke tiltak? De satser jo bare på at man blir immun etter sykdommen.

Anonymkode: b0952...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tiltak? De satser jo bare på at man blir immun etter sykdommen.

Anonymkode: b0952...844

De har ikke så mange tiltak, men derfor blir de også ferdige mye mye tidligere enn oss. Ulempen med deres tilnærming er jo at MANGE kommer til å dø. 

De skal isolere de over 70 blandt annet.

Men selv med få tiltak er vi ikke ferdige før august. Norge har mange tilfeller og har nå sen smitte, som heller ikke øker.

Du kan jo regne selv, hvor lang tid tar det å smitte en million mennesker når 100 til 200 blir smittet om dagen? Det sier seg selv at vi ikke er ferdig til påsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at hysteri er litt greit egentlig! Det gjør at folk tar det alvorlig. Selv har jeg to familiemedlemmer som kan dø av dette, de ligger i høyrisikogruppen. Både min unge svigermor med hjerteproblemer og diabetes og bestemor med høyt blodtrykk. Jeg vil IKKE miste de for tidlig pga at noen ikke tok dette seriøst nok! Det er så utrolig egoistisk at noen ikke tenker på andre enn seg selv. Og så er det jo faktisk mange unge folk som også ligger i risikogruppa. Ikke snakk om de friske menneskene som også har dødd, og leger som klør seg i hode. Dette ER ikke vanlig influensa. Folk må våkne! 

Anonymkode: 44018...cd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...