Gå til innhold

Ville dere sendt barnet i barnehagen med ETT annet barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet vårt har tilbud om barnehageplass nå kommende uke. Men det er kun ETT annet barn som skal dit. Jeg er usikker på om vår lille ønsker dette da...Men vi har ikke så mye alternativ. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: b1986...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dere må i jobb så ja. Sosialisering for barnet er da ikke så dumt heller.

Anonymkode: 575e0...20f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må og sende barnet mitt i barnehage ett par dager neste uke. Har nattevakt, og må sove noen timer på dagen.  Det er bare han som skal dit. 

Jeg tenker at det må bare gå. Han er jo trygg på personalet, og de finner nok på noe morsomt de timene han er der. Jeg må ha minst 4t søvn, så får jeg heller hente han tidligere og sove litt når pappaen kommer hjem. 

Man sender jo ikke barnet for moro, men fordi man må. 

Anonymkode: 10c79...15e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis barna er omtrent på samme alder, så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med det. Barnet mitt var i bhg med ett annet barn i romjulen en gang, de storkoste seg selv om de ikke hadde lekt noe særlig sammen før, og det oppstod et nytt vennskap.

Om de er i veldig forskjellig alder ville jeg nok sett etter andre muligheter, men har du ikke det så har du jo ikke det.

Anonymkode: bfd26...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om begge foreldre er samfunnskritisk personell så sender du ungen i barnehagen så dere kan jobbe. Det er en grunn til at staten tilbyr barnepass til akkurat dere, mens resten av befolkningen har hjemmekontor og driver hjemmeundervisning. 

Ja, det er stusselig å være bare et par-tre barn i barnehagen eller på SFO. Men det er jammen stusselig å sitte hjemme med bare mamma og løse matteoppgaver i ensomhet også.

Tilværelsen er stusselig. Og det får vi tåle om vi ikke vil ha italienske tilstander, der mennesker over 60 ikke engang tilbys behandling for å forsøke å redde dem.

Anonymkode: 10028...f23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noe annet alternatov da? Vi i helsevesenet MÅ jobbe, og kan ikke tenke på om barnet vil i barnehage i slike situasjoner. 

Anonymkode: 49bac...de9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Al

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet vårt har tilbud om barnehageplass nå kommende uke. Men det er kun ETT annet barn som skal dit. Jeg er usikker på om vår lille ønsker dette da...Men vi har ikke så mye alternativ. Hva ville du gjort? 

Har man ikke alternativ så har man ikke alternativ, da er det vel ikke så mye å lure på?

Anonymkode: 9a7e5...5d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, du skal sende barnet ditt om du MÅ, ikke ellers. Hvis dette er en vurdering du kan ta, da MÅ du ikke. I går ble det presistert fra myndighetene at om man har andre alternativer bruker man de først. Ærlig talt. 

Anonymkode: c4c2e...ae2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne situasjonen handler ikke om hva barna vil, men om at man som samfunnskritisk personell har en viktig jobb i en stor krise. 

Vi må også sende barna i barnehage og skole med veldig få barn. Ikke ideelt, og skulle gjerne hatt dem hjemme, men må på jobb. 

Anonymkode: 61c4e...453

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: b1986...428

Hva ville du ha gjort? Hvilket spørsmål er det? Enten så må du sende barnet ditt i barnehage, eller så må du ikke. Og dersom du virkelig ikke må, så holder du barnet hjemme. Ikke pga. at ungen har det ille i barnehagen når det bare er ett annet barn der - men fordi vi må begrense spredningen av smitte så langt det lar seg gjøre, og det da lønner seg at så mange som mulig er hjem.

Men jeg forstår det sånn at dere begge er i en samfunnskritisk jobb, både du og far til barnet, evt. at du har aleneomsorgen for barnet, og da tenker jeg at det er egentlig ikke noe å tenke over. Å sende barnet til f.eks. besteforeldre er som kjent heller ikke greit, da eldre mennesker er i risikogruppene.

Anonymkode: f2d9c...6e0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...