Gå til innhold

Kommunen stengte smågodthylla – Coop reagerer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var innom to ulike Coop butikker i samme kommune i dag. I den ene var brødskjæremaskinen "åpen" og i den andre var den stengt pga corona. Er vel butikkledelsen og ikke kommunen man kan skylde på da, eller?

Anonymkode: 8e171...6ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo tarmbakterier i den smågodtavdelinga fra før, så så klart er det Corona der også. 🦠🍭🦠🍬🦠

Anonymkode: c8b88...c8f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk forbi noen skoleboller som så så gode ut i dag, men kjeftet på meg selv inni hodet for at jeg et halvt sekund vurderte å ta en. Disse ligger jo også i "plukk" fritt

Anonymkode: 90260...ff6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med frukt og grønnsaker i løsvekt?  

Anonymkode: 78819...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte ledelsen ang. Smågodt tidligere i uken. Når det kom til forbud om salg av smågodt så var dette opp til kommunen å innføre så hvis kjeder vil ha lik praksis så bør kjedene ta ordet før kommunene. Vi valgte å stenge før kommunen kom ut med det. Ergo forskjellig praksis i kjeden fordi vi satte ned foten selv. 

Anonymkode: 5425d...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med frukt og grønnsaker i løsvekt?  

Frukt vaskes hjemme. Anbefales å ikke ta direkte på frukten og heller bruke posene til å plukke med. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden corona smitte kan sitte igjen på alt som blir tatt på eller hostet på (dråpesmitte kan nå langt)  så regner med at alle som handler vasker emballasjen og bæreposer før de blir dratt inn i hus. 

Anonymkode: 8f6fa...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden corona smitte kan sitte igjen på alt som blir tatt på eller hostet på (dråpesmitte kan nå langt)  så regner med at alle som handler vasker emballasjen og bæreposer før de blir dratt inn i hus. 

Dette er logikken til eksen til min samboer som er hysterisk og har satt seg selv og barna i karantene. De nekter far samvær, men på butikken kan de gå. Sist jeg så på snap spiste den små godt i går. Så ikke alle som tenker logisk oppe i alt dette her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frukt vaskes hjemme. Anbefales å ikke ta direkte på frukten og heller bruke posene til å plukke med. 

Hvordan skal jeg vaske det da, med såpe..? Forsvinner vel ikke med bare kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har til nå sett både åpne smågodthyller (som fra før er nasty), åpne brødskjæremaskiner etc. Ekle områder 

Anonymkode: e258d...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er logikken til eksen til min samboer som er hysterisk og har satt seg selv og barna i karantene. De nekter far samvær, men på butikken kan de gå. Sist jeg så på snap spiste den små godt i går. Så ikke alle som tenker logisk oppe i alt dette her. 

Dette opplever min samboer også. Bruker corona for å nekte samvær. Vi bor 10 min fra hverandre. Samboeren min jobber i hennes kommune og hun bruker nå at det er forbud om å krysse kommuner. Samboer har foreldrene 5 min fra henne i hennes kommune, men det er heller ikke godt nok hvis han er hos dem med barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg vaske det da, med såpe..? Forsvinner vel ikke med bare kaldt vann?

Jeg er ikke lege. Jeg leste anbefalingen nettopp som kommunen la ut ang. Varer som ikke er innpakket. 

Er du usikker, så la vær å kjøpe eller røre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett fra deg posene på gulvet. Bruk benken til avlastningsbord mens du rydder på plass. Gjerne emballasje der du kan (feks frokostgryn som er pakket i pose inne i esken.)

Vask benken godt etterpå. 

Tror jeg heller ville gjort dette enn å vaske posene. 

Jeg er ikke så nøye, men vasker benker etter varer, og alltid bordet før mat, uansett hvor rent det ser ut. 

Anonymkode: 690a9...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i Coop og hele kjeden har siden fredag kl 18 hatt «forbud» mot åpen brødskjæremaskin. Det samme gjelder blant annet salatbar og smaksprøver. Smågodthyllen får være åpen, mot enda strengere hygienekrav enn vanlig.

Anonymkode: 0e7f9...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bli smittet av bare å gå inn i et rom en coronasmittet har hostet en gang i, en time tidligere.

Det er bortimot håpløst

Anonymkode: b8101...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...