Gå til innhold

Det positive med viruskaoset

Anonymburker

Anbefalte innlegg

Det er at:

1) Det er helt supert for miljøet- mye av trafikken står stille, mindre utslipp av Co2.

2) Folk blir tvunget til å tilbringe mer tid med familie.

3) Barn får kjenne litt på kroppen hvordan det er å kjede seg, og må klare å finne på ting på egenhånd.

4) Vi bortskjemte mennesker her i trygge Norge trenger å lære at ting ikke alltid er rosenrødt og at livet går på skinner hele tiden. I forhold til andre lands problemer med krig, sult og klimakatastrofer er dette en bagatell i den store sammenhengen.

5) Vi setter mer pris på de gode tidene som kommer etter at denne krisen er over.

6) Liverpool kan miste ligatittelen🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nummer 2: Noen bor alene og har familie som ikke kan hjelpe eller omgås fordi de ikke bor sammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Det er at:

1) Det er helt supert for miljøet- mye av trafikken står stille, mindre utslipp av Co2.

3) Barn får kjenne litt på kroppen hvordan det er å kjede seg, og må klare å finne på ting på egenhånd.

4) Vi bortskjemte mennesker her i trygge Norge trenger å lære at ting ikke alltid er rosenrødt og at livet går på skinner hele tiden. I forhold til andre lands problemer med krig, sult og klimakatastrofer er dette en bagatell i den store sammenhengen.

5) Vi setter mer pris på de gode tidene som kommer etter at denne krisen er over.

Jeg har hjemmekontor og må sitte på soverommet og jobbe, mens barna er overlatt til seg selv. Ikke noe mer tid med familie. Barn som ikke lenger kan omgås sine venner får sosialmessige utfordringer. 

Anonymkode: c8ae8...ba0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hjemmekontor og må sitte på soverommet og jobbe, mens barna er overlatt til seg selv. Ikke noe mer tid med familie. Barn som ikke lenger kan omgås sine venner får sosialmessige utfordringer. 

Da må de lære seg å være litt alene og aktivisere seg selv litt. Det er bare sunt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Expandable86 skrev:

Det er at:

Vi vil fremdeles stå i krise etter pandemien er over.. ikke alle har familie. Kall det gjerne en bagatell

Anonymkode: 1245f...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Expandable86 skrev:

Da må de lære seg å være litt alene og aktivisere seg selv litt. Det er bare sunt.

Du burde hatt tastaturforbud til «krisa» er over

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Expandable86 skrev:

Litt? I flere måneder uten omgang med andre barn er ikke sunt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror barna kommer til å få alvorlig senebetennelse etterhvert. Undervisning digitalt og gjett hva de skal gjøre ellers.... Men det er mye bedre enn alternativet. Vi koser oss sammen og spiser skikkelig hjemmet mat. 14 dagers tid hjemme frisk er bedre enn 14 dager hjemme syk, så vet hva vi velger.

Anonymkode: 0f0bc...52c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi vil fremdeles stå i krise etter pandemien er over.. ikke alle har familie. Kall det gjerne en bagatell

En krise i norsk sammenheng vil som regel alltid være en bagatell i forhold til land som opplever krig og sult.

Ja, det er en fare for overforbruket og lukuslivet til mange, men vi må tåle at kriser kommer også her i Norge. Da skal vi være glad for at vi har et system som tar vare på oss i slike situasjoner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hatt tastaturforbud til «krisa» er over

Fordi jeg ikke har samme mening som deg, da? Nevn gjerne hva det er jeg skriver som er galt i dine øyne..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen drittunger. Ærlig talt. To jævla uker. Hva er det med dagens foreldre og ungene deres? 

Hilsen en som er født sent åttitall.

Anonymkode: d858c...72a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg ser på som positivt er at jeg slipper å stryke bunadskjorter og stå opp før fanden har fått skoa på beina 17 mai. Men jeg hadde selvfølgelig heller gjort det enn det vi står ovenfor nå. Men om man skal se positivt på det så er det dette jeg «trøster» meg med. 

Anonymkode: 63a8d...cda

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror barna kommer til å få alvorlig senebetennelse etterhvert. Undervisning digitalt og gjett hva de skal gjøre ellers.... Men det er mye bedre enn alternativet. Vi koser oss sammen og spiser skikkelig hjemmet mat. 14 dagers tid hjemme frisk er bedre enn 14 dager hjemme syk, så vet hva vi velger.

Du tror det er kun snakk om 14 dager? Du er så naiv! Det er snakk om minst ett år, muligens to før det begynner å bli normalt igjen. Fremdeles solidarisk da? 

Anonymkode: f43ba...086

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noen drittunger. Ærlig talt. To jævla uker. Hva er det med dagens foreldre og ungene deres? 

For noen drittunger?? Hva er diagnosen din? 

Anonymkode: 63a8d...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker husmorlivet; jeg trenger bare en mann og barn.

Man behøver ikke gå ut å gjøre noe hele tiden. Det er bra å underholde seg selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kronisk hjertfeil, jeg kan dø. Gøy altså.

Anonymkode: 7cd5e...93c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her vil vare frem til august. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt? I flere måneder uten omgang med andre barn er ikke sunt. 

Det er ikke forbudt at barn treffer vennene sine, men det er vel snarere en retningslinje og et råd fra myndighetene. Tviler på det medfører straff å bryte disse rådene, men det er en viss risiko. Det får nesten være opp til foreldre om de vil ta den risikoen for at barn skal sosialiseres med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror det er kun snakk om 14 dager? Du er så naiv! Det er snakk om minst ett år, muligens to før det begynner å bli normalt igjen. Fremdeles solidarisk da? 

Anonymkode: f43ba...086

Det er i det minste en begynnelse om de som får beskjed om 14 dager klarer det. Jeg tror egentlig det blir 2 måneder, men det skal gå bra det også. Det kommer til å bli krevende, men dette er vår krig og det er slik vi skal kjempe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Expandable86 skrev:

Fordi jeg ikke har samme mening som deg, da? Nevn gjerne hva det er jeg skriver som er galt i dine øyne..?

Der handler ikke om at du har en annen mening men at du er totalt blottet for hva du står overfor når bagateller er « over»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...