AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Skolene er stengt for elevene, men vi lærere skal møte som normalt kl 8 neste uke. Rektor har sendt ut e-post om at vi er så få ansatte, og har så god plass, at vi ikke trenger å bekymre oss for smitte. "Det forventes at også dem med barn møter minimum 50% av tiden, og at partner bidrar like mye med barna i denne perioden. Dersom partner er i et samfunnskritisk yrke, har dere rett på oppbevaring i barnehage/skole" Jeg har mulighet til å stille på jobb selv, men syns at det er dumt mht smitte (jeg har kontor hjemme, og kan fint følge opp elever og opplegg der), og jeg har kollegaer som har partner i yrker hvor de virkelig trenger dem nå (pakking av nødrasjoner, lege o.a), men ikke får oppbevaring av barna i skolen fordi skolen sier at begge foreldrene må være i samfunnskritiske yrker. Hvordan gjør dere det på andre skoler? Jeg har fått med meg at det gikk en debatt på Facebook, men vet ikke hvor oppdatert den er (mye kan ha endret seg siden torsdag kveld) Anonymkode: d789a...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Merkelig praksis. Be leder lese denne: https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2020/-alle-som-kan-ha-hjemmekontor-bor-ha-det/ Anonymkode: 4d302...1b4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er tydeligvis noen skoleledere som har tatt for mye Møllers tran. Hos oss har alle hjemmekontor, det fungerer utmerket. Anonymkode: c9f4d...21a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Det med barnehage for barn av de med samfunnskritiske roller, gjelder vel bare dersom begge foreldrene har dette? Slik at lærere ikke har krav på det 50% av tiden dersom de har en partner som er feks sykepleier? Anonymkode: c5d5e...744 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Vi har gitt alle lærerne mulighet til hjemmekontor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisenberg Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Mannen min er lærer på VGS og han og alle hans kollegaer har hjemmekontor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med barnehage for barn av de med samfunnskritiske roller, gjelder vel bare dersom begge foreldrene har dette? Slik at lærere ikke har krav på det 50% av tiden dersom de har en partner som er feks sykepleier? Anonymkode: c5d5e...744 Ledelsen på skolen vår mener at lærere har samfunnskritisk jobb (omsorg), og at barna våre dermed har rett på det dersom partneren vår har et tilsvarende yrke. Anonymkode: d789a...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er lærer på ungdomsskolen og vi har hjemmekontor. Anonymkode: fc8c5...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er lærer på vgs og hos oss har alle hjemmekontor. Anonymkode: f22bb...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skolene er stengt for elevene, men vi lærere skal møte som normalt kl 8 neste uke. Rektor har sendt ut e-post om at vi er så få ansatte, og har så god plass, at vi ikke trenger å bekymre oss for smitte. "Det forventes at også dem med barn møter minimum 50% av tiden, og at partner bidrar like mye med barna i denne perioden. Dersom partner er i et samfunnskritisk yrke, har dere rett på oppbevaring i barnehage/skole" Jeg har mulighet til å stille på jobb selv, men syns at det er dumt mht smitte (jeg har kontor hjemme, og kan fint følge opp elever og opplegg der), og jeg har kollegaer som har partner i yrker hvor de virkelig trenger dem nå (pakking av nødrasjoner, lege o.a), men ikke får oppbevaring av barna i skolen fordi skolen sier at begge foreldrene må være i samfunnskritiske yrker. Hvordan gjør dere det på andre skoler? Jeg har fått med meg at det gikk en debatt på Facebook, men vet ikke hvor oppdatert den er (mye kan ha endret seg siden torsdag kveld) Anonymkode: d789a...2d2 Her burde Staten kunne gripe inn og gi vedkommende SPARKEN. Det samme burde skjedd med han som er kommunalsjef for utdanning i Kinn Kommune. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Jobber på en liten skole (4 lærere pluss rektor). Beskjeden fra kommunen er at vi skal ha hjemmekontor. Vi er likevel blitt enige om å møtes en gang neste uke for å diskutere hvordan vi gjør ting fremover samt lage felles planer. Det har sammenheng med at alle underviser på alle trinn. Tenker at vi må forberede oss på at stengningen av skolene kan vare veldig lenge. Med en forventet topp i antall smittede i mai-juni ,vil det ha lite hensikt å stenge skolene nå dersom myndighetene ikke har tenkt å opprettholde stengningen når ting står på som værst. Anonymkode: fbc65...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #12 Del Skrevet 15. mars 2020 Takker for svar. Jeg tror jeg må kontakte tillitsvalgt/verneombud. Anonymkode: d789a...2d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #13 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er så mye uduglige ledere der ute. Jeg blir seriøst redd. Det er idioter som dette som tror de vet bedre enn fagfolk som kommer til være årsaken til at denne nedstengningen av landet kommer til å vare dobbelt så lenge som egentlig nødvendig. Anonymkode: edc9f...031 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #14 Del Skrevet 15. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på en liten skole (4 lærere pluss rektor). Beskjeden fra kommunen er at vi skal ha hjemmekontor. Vi er likevel blitt enige om å møtes en gang neste uke for å diskutere hvordan vi gjør ting fremover samt lage felles planer. Det har sammenheng med at alle underviser på alle trinn. Tenker at vi må forberede oss på at stengningen av skolene kan vare veldig lenge. Med en forventet topp i antall smittede i mai-juni ,vil det ha lite hensikt å stenge skolene nå dersom myndighetene ikke har tenkt å opprettholde stengningen når ting står på som værst. Anonymkode: fbc65...ff9 Det skal dere ikke, dere skal ta møtet over nett! Jeg ser INGEN grunn til at dere skal møtes fysisk. Anonymkode: 96019...22a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #15 Del Skrevet 15. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ledelsen på skolen vår mener at lærere har samfunnskritisk jobb (omsorg), og at barna våre dermed har rett på det dersom partneren vår har et tilsvarende yrke. Anonymkode: d789a...2d2 Utdanning er ikke omsorg, og ikke en samfunnskritisk jobb. Den ledelsen deres trenger en real realitycheck, eventuelt et realt tupp i ræva. De samfunnskritiske oppgavene er ting som må fungere til enhver tid for at samfunnet ikke skal kollapse. Utdanning er selvsagt superviktig, men det er viktig på lang sikt, ikke kort. Samfunnet går ikke under om vi tar et par ukers pause i utdanningen. Anonymkode: 859fa...9e6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 15. mars 2020 #16 Del Skrevet 15. mars 2020 Vår rektor på en vgs mente først at alle måtte møte opp hver dag. Men flere visste misnøye, dermed fyrte hun på kravene. Så nå får de fleste ha hjemmekontor. Og noen må møte opp, men da er man mer eller mindre alene om noen oppgaver. Alle er ikke lærere selv om man er ansatt på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Del Skrevet 15. mars 2020 Lærer er da ikke en samfunnskritisk jobb og kan ikke kalles et omsorgsyrke. Den lederen din trenger en realitycheck. Det er veldig viktig at alle som kan være hjemme holder seg hjemme. Hva sier kollegene dine? Ville absolutt ha hørt med tillitsvalgt eller den som har ansvaret for skolene i kommunen. Anonymkode: 49078...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godhelg2019 Skrevet 15. mars 2020 #18 Del Skrevet 15. mars 2020 Det er flott at lærere ikke får ha hjemmekontor. Da får dere hvertfall ikke dratt på hytta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #19 Del Skrevet 15. mars 2020 Skrev en rektor virkelig "oppbevaring" om barnepass? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 15. mars 2020 #20 Del Skrevet 15. mars 2020 Merkelig tankegang. Det er god plass på skolene ja, ok så langt, men en god del av lærerne må altså utsette seg selv og andre for smitte ved å ta bussen eller toget til jobben. Nettopp det er jo en av hovedårsakene til at vi andre har hjemmekontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg