Gå til innhold

Oslofolk - går dere ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare for å handle mat? Bruker dere kollektivtransport? Til alle andre: hadde dere gått ut om dere hadde bodd i Oslo? Da mener jeg lufteturer osv, selvsagt ikke for å møte andre. 

Anonymkode: be474...e07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig har jeg måttet gjøre noen ting som var planlagt før unntakstilstanden; ta banen til legen, hente en pakke på posten etc. men framover nå blir det kun ut for å kjøpe mat og kanskje en tur i parken, ellers hjemmekontor og Netflix.

Anonymkode: 8730e...133

AnonymBruker
Skrevet

Vi går en tur om dagen, bruker ikke kollektiv men det har jeg ikke gjort på mange år.

Anonymkode: 7eeb7...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går ut på tur med hunden og går i butikken så lite som mulig. Bruker ikke kollektivtransport. 

Anonymkode: 79790...915

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i enkelte butikker ennå, men oppholder meg ikke så lenge der. Men jeg sosialiserer ikke, og går ikke på pub/restaurant/osv. 

Anonymkode: e04be...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Tar ikke kollektivt. Drar ikke til byen, kjøpesentre, butikker, plasser der det er mange folk etc. Er kun ute i hagen og i skogen/store friluftsområder. Kommer til å ta meg noen løpeturer i boligfeltet i løpet av de kommende ukene. 

Anonymkode: 4ea05...3c9

• Liker 3
Skrevet

Går turer og handler i butikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har handlet mat et par ganger for å sikre oss nok for en uke+ (med god avstand til andre + hansker på), og må ut med hunden, men holder oss unna andre mennesker og tar ikke kollektivt. Har begynt å få vondt i brystet, snufser littegrann og er litt slapp, men hoster/nyser omtrent ikke, så satser på at det bare er en forkjølelse, og at vi uansett ikke sprer for mye smitte når vi ikke nyser og hoster. Tenker det er lurt å handle inn før man evnt får verre luftveissymtomer og enda lettere sprer smitte, men har vært usikker på om det har vært egoistisk å handle nå tross forholdsregler... unngår kontakt med andre ellers, og vi er unge og friske, så er mye mer redd for å spre smitte enn å bli smittet selv.

Anonymkode: f5306...efc

AnonymBruker
Skrevet

Det var nærmest køgåing langs akersleva i dag, så nok veldig mange som ble smittet ute på tur i dag. Folk går to og tre i bredden, slik at man måtte nærmest dulte  borti folk for å komme seg forbi. 1 meters regelen ble ihvertfall ikke på noen måte fulgt. 

Anonymkode: a5b3f...538

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gått tur og holdt god avstand til folk, vært én tur på butikken tidlig på morgenen. 

Dessverre har jeg en legetime for å få noen medisiner til uka, så da må jeg til sentrum. Veldig lite fristende å sitte på et legekontor. :( Legekontoret har visst bedt alle som føler seg syke om å være hjemme, men jeg tør ikke tro på at folk gjør det. Er også litt for langt til å gå, så må ta kollektivt.

Anonymkode: e4878...096

AnonymBruker
Skrevet

Går ut å lufter ungene på 3 og 1 år et par timer om dagen. Da går vi steder vi ikke treffer på folj. Jeg er på jobb ellers i uka og bruker bil. Går i butikken å handler mat. 

Anonymkode: a6d5b...d8c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært ute og gått tur med barna og jeg har vært på butikken 2 ganger (og må dra dit en gang til siden det er umulig å få tak i alt vi behøver og alle steder som tilbyr utkjøring av matvarer har en ukes leveringstid 🤦‍♀️) Inntil vi får tak i det vi behøver må ungene gå i for små bleier 🙄🤦‍♀️

Ellers unngår vi kollektivtransport, og mannen tar bilen til jobb mens jeg har hjemmekontor samtidig som jeg passer barna våre. 

Anonymkode: 8dae0...ea5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har handlet mat et par ganger for å sikre oss nok for en uke+ (med god avstand til andre + hansker på), og må ut med hunden, men holder oss unna andre mennesker og tar ikke kollektivt. Har begynt å få vondt i brystet, snufser littegrann og er litt slapp, men hoster/nyser omtrent ikke, så satser på at det bare er en forkjølelse, og at vi uansett ikke sprer for mye smitte når vi ikke nyser og hoster. Tenker det er lurt å handle inn før man evnt får verre luftveissymtomer og enda lettere sprer smitte, men har vært usikker på om det har vært egoistisk å handle nå tross forholdsregler... unngår kontakt med andre ellers, og vi er unge og friske, så er mye mer redd for å spre smitte enn å bli smittet selv.

Du burde virkelig holde deg hjemme. Få heller noen andre til å handle for deg.

Anonymkode: 965be...52d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nærmest køgåing langs akersleva i dag, så nok veldig mange som ble smittet ute på tur i dag. Folk går to og tre i bredden, slik at man måtte nærmest dulte  borti folk for å komme seg forbi. 1 meters regelen ble ihvertfall ikke på noen måte fulgt. 

Anonymkode: a5b3f...538

La merke til det samme så jeg droppet å gå langs elva, var det samme nede på Løkka. Masse folk på kafé der nede. Går ut for å handle, og på trilleturer. Tar gjerne buss eller trikk nå for nå er det nesten helt tomt. 

Anonymkode: 7c1c8...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde virkelig holde deg hjemme. Få heller noen andre til å handle for deg.

Anonymkode: 965be...52d

Jeg er jo enig, men har ingen veldig gode alternativer. Har ikke nr til noen naboer (og er åpenbart større risiko for noen jeg tar fysisk kontakt med), bor langt unna alle venner og ingen har bil, samboer har åpenbart liknende symptomer, og jeg sender ikke mine gamle utsatte foreldre i butikken mer enn de må, selv om jeg måtte gjort det om vi var i karantene eller hadde mer åpenbare luftveissymptomer.

Skal såklart ikke ut mer på lenge, men litt mat og dopapir var nesten nødvendig, men jeg har dårlig samvittighet. Holdt 1-2 m avtand til alle og tok ikke på ting uten hansker, satser på at jeg ikke sprer ting så lett da. Vil jo ikke tro det er dette jeg har når jeg ikke hoster, men man vet jo aldri nei...Jeg så andre på butikken som hostet i hendene sine og ikke var redd for å omtrent gå på folk, så butikk er litt risikosone nå uansett 😕

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo enig, men har ingen veldig gode alternativer. Har ikke nr til noen naboer (og er åpenbart større risiko for noen jeg tar fysisk kontakt med), bor langt unna alle venner og ingen har bil, samboer har åpenbart liknende symptomer, og jeg sender ikke mine gamle utsatte foreldre i butikken mer enn de må, selv om jeg måtte gjort det om vi var i karantene eller hadde mer åpenbare luftveissymptomer.

Skal såklart ikke ut mer på lenge, men litt mat og dopapir var nesten nødvendig, men jeg har dårlig samvittighet. Holdt 1-2 m avtand til alle og tok ikke på ting uten hansker, satser på at jeg ikke sprer ting så lett da. Vil jo ikke tro det er dette jeg har når jeg ikke hoster, men man vet jo aldri nei...Jeg så andre på butikken som hostet i hendene sine og ikke var redd for å omtrent gå på folk, så butikk er litt risikosone nå uansett 😕

Men det går an å få levert dagligvarer på døra... jeg ville absolutt holdt meg hjemme med de symptomene du har.

Jeg er i tiltak gjennom NAV, så jeg har måtte ta kollektivtransport, jeg har vært til psykologtimer, jeg har måttet hatt medisiner på apoteket. I tillegg må jeg ut med hunden, jeg møter sjelden mennesker i skogen ellers men i dag var det enormt mange der. 

Anonymkode: 3189a...f49

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor. Bruker ikke kollektivtransport nå. Har mat for en ukes tid, så trenger ikke gå på butikken på en stund.

Vi må ut slik at barna får luftet seg. Vi bruker skogen, men det er jo så mye folk ute nå at det føles nesten ikke "trygt" det heller. Men hva skal man gjøre. Prøver å holde oss for oss selv.

Anonymkode: 9f885...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Vi handler ikke i butikken, men men lufter barnet vårt på den nærliggende lekeplassen (lite til ingen barn der). Vi må nesten komme oss ut en liten tur, men holder lang avstand til alle. Ingen kollektiv transport.

Anonymkode: 6ab5c...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk Nabohjelp-appen. Hos meg i hvert fall er det masser av folk i nabolaget som tilbyr seg å handle gratis for folk som har bruk for det i forbindelse med korona. 

Anonymkode: 8730e...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Køgåing rundt sognsvann og østmarka i dag, bøttevis med folk som grilla og fyrte bål. Påskevær i dag!

Anonymkode: 5ecd5...9cd

• Liker 2
  • Opprett ny...