Iceman Skrevet 14. mars 2020 #61 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker og senter holder da fortsatt åpent som normalt. Noen senter har begrenset åpningstid, men det er det. Anonymkode: 295ab...237 Det er jo galskap. De har ingen funksjon i en situasjon som dette. Folk trenger ikke handle klær når de skal holde seg innendørs. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #62 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Iceman skrev: Det er jo galskap. De har ingen funksjon i en situasjon som dette. Folk trenger ikke handle klær når de skal holde seg innendørs. Jeg er helt enig. Likevel jobber jeg i en butikk (klesbutikk) på et senter som insisterer på å holde åpent, vanlige åpningstider. Det "positive" er at det ikke er noen folk her da, så smittefaren er nok ikke sånn kjempestor. Og forhåpentligvis stenges det nok når de ser hvor dårlig det går. Anonymkode: 295ab...237 3
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #63 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi holder oss inne. Eneste jeg har vært ute i går og i dag, er for å lufte hunden. Og det gjør jeg på kveldstid for å møte på færreste mulig. Jeg bor også i et område hvor det er mye kontor og lite boliger, så det er helt dødt her. I dag gikk jeg en 15 minutters tur og så vel 2 mennesker til sammen, begge mer enn 40 meter fra meg, så ingen fare med meters reglen. Jeg har hjemmekontor og jobber, og samboer passer sønnen vår. Vi har innredet om fra barnerom til kontor for en periode. Matvarer handler vi på kolonial.no, og av andre ting vi trenger bestiller jeg også på nett og får det levert. Ber budet sette det utenfor og så henter jeg når budet har dratt. Så ingen personkontakt i forbindelse med handel. Selvfølgelig får vi litt brakkesyke, men jeg har tenkt at vi står sammen i dugnad mot viruspredning, og at vi skal gjøre vår del på den beste måten vi kan. Anonymkode: 06581...ff7 Endelig noen med fornuft. Bra at du ikke har personkontakt med budet, både for du og din families del og for den som leverer. Husk bare å sprite ned innpakkingen på varene. Husk å hold minimum 4.5 meters avstand fra folk når du er ute med hunden.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #64 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Iceman said: Det er jo galskap. De har ingen funksjon i en situasjon som dette. Folk trenger ikke handle klær når de skal holde seg innendørs. Folk kjeder seg etter en hel dag sammen med familien forstå. Anonymkode: 647e1...048
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #65 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig. Likevel jobber jeg i en butikk (klesbutikk) på et senter som insisterer på å holde åpent, vanlige åpningstider. Det "positive" er at det ikke er noen folk her da, så smittefaren er nok ikke sånn kjempestor. Og forhåpentligvis stenges det nok når de ser hvor dårlig det går. Anonymkode: 295ab...237 Bra at det er lite kunder, men husk at du fortsatt kan bli smittet av kolleger. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #66 Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg er helt enig. Likevel jobber jeg i en butikk (klesbutikk) på et senter som insisterer på å holde åpent, vanlige åpningstider. Det "positive" er at det ikke er noen folk her da, så smittefaren er nok ikke sånn kjempestor. Og forhåpentligvis stenges det nok når de ser hvor dårlig det går. Anonymkode: 295ab...237 Kunne ønske jeg jobbet på senter nå. Jobber i lokalområdet og vi solgte mer i dag, enn samme tid i fjor 🙃🙃 Anonymkode: 647e1...048
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #67 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk kjeder seg etter en hel dag sammen med familien forstå. Anonymkode: 647e1...048 Gidder ikke forklare dette til deg, noen har forklart det bedre. Spol til 4:20 Endret 14. mars 2020 av Iceman
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #68 Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange som handler på kolonial. Hvordan er kapasiteten? Er det mulig å f.eks. bestille mat samme dag? Anonymkode: be5c4...6ae Kapasiteten der er vel sprengt nå. Anonymkode: 04197...52b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #69 Skrevet 14. mars 2020 25 minutter siden, Iceman skrev: Dere burde streiket eller i det minste kreve smittevernutstyr fra arbeidsgiver. Jeg hadde ikke funnet meg i å stå i den jobben der nå i alle fall. Hva med å kun ha selvbetjeningkasser åpne? Jeg jobber ogaå i dagligvarebutikk og er noe utsatt. Folk hoster og nyser, er forkjølet og jeg prøver så godt jeg kan å vige unna. Men må jo stå der. Anonymkode: 6a82e...11e 3
Iceman Skrevet 14. mars 2020 #70 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber ogaå i dagligvarebutikk og er noe utsatt. Folk hoster og nyser, er forkjølet og jeg prøver så godt jeg kan å vige unna. Men må jo stå der. Anonymkode: 6a82e...11e Du må ikke. Krev verneutstyr fra sjefen og si at du møter ikke opp med mindre dette blir ordnet.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #71 Skrevet 15. mars 2020 18 minutter siden, Iceman skrev: Du må ikke. Krev verneutstyr fra sjefen og si at du møter ikke opp med mindre dette blir ordnet. Føler jeg blir brukt i disse koronatider. Jeg sier helt klart ja til vakter, men sjefen må jo også stille. Stiller ikke sjefen i uniform, gjør ikke vi heller det. Anonymkode: 6a82e...11e 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #72 Skrevet 15. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi holder oss inne. Eneste jeg har vært ute i går og i dag, er for å lufte hunden. Og det gjør jeg på kveldstid for å møte på færreste mulig. Jeg bor også i et område hvor det er mye kontor og lite boliger, så det er helt dødt her. I dag gikk jeg en 15 minutters tur og så vel 2 mennesker til sammen, begge mer enn 40 meter fra meg, så ingen fare med meters reglen. Jeg har hjemmekontor og jobber, og samboer passer sønnen vår. Vi har innredet om fra barnerom til kontor for en periode. Matvarer handler vi på kolonial.no, og av andre ting vi trenger bestiller jeg også på nett og får det levert. Ber budet sette det utenfor og så henter jeg når budet har dratt. Så ingen personkontakt i forbindelse med handel. Selvfølgelig får vi litt brakkesyke, men jeg har tenkt at vi står sammen i dugnad mot viruspredning, og at vi skal gjøre vår del på den beste måten vi kan. Anonymkode: 06581...ff7 Hvordan foregår betalingen? Anonymkode: f79e5...c43
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2020 #73 Skrevet 15. mars 2020 51 minutter siden, Iceman skrev: Dere burde streiket eller i det minste kreve smittevernutstyr fra arbeidsgiver. Jeg hadde ikke funnet meg i å stå i den jobben der nå i alle fall. Hva med å kun ha selvbetjeningkasser åpne? Det kan man gjerne kreve men når smittevernsutsyr ikke er å oppdrive så hjelper det lite. 3
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #74 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler jeg blir brukt i disse koronatider. Jeg sier helt klart ja til vakter, men sjefen må jo også stille. Stiller ikke sjefen i uniform, gjør ikke vi heller det. Anonymkode: 6a82e...11e Penger <<< Eget liv og helse, forklar situasjonen til foreldrene dine da, kanskje de kan bidra økonomisk for at du skal slippe den risiko dette medfører. Er ikke trygg bare fordi man er "ung og frisk". http://english.alarabiya.net/en/coronavirus/2020/02/27/Young-female-Iranian-futsal-player-dies-of-coronavirus-in-Qom-Rokna.html
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #75 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår betalingen? Anonymkode: f79e5...c43 Nett regner jeg med. Aldri brukt Kolonial selv, men regner med det er som vanlige pakker at du forhåndsbetaler.
Iceman Skrevet 15. mars 2020 #76 Skrevet 15. mars 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Det kan man gjerne kreve men når smittevernsutsyr ikke er å oppdrive så hjelper det lite. Ikke den ansattes feil at arbeidsgiver ikke har tenkt litt. Vi var klar over dette i januar.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #77 Skrevet 15. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange som handler på kolonial. Hvordan er kapasiteten? Er det mulig å f.eks. bestille mat samme dag? Anonymkode: be5c4...6ae På grunn av stor pågang er første utlevering Fredag 20. Mars Anonymkode: f79e5...c43 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #78 Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, Iceman skrev: Nett regner jeg med. Aldri brukt Kolonial selv, men regner med det er som vanlige pakker at du forhåndsbetaler. Ok, takk. Du har nok rett. Anonymkode: f79e5...c43
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #79 Skrevet 15. mars 2020 Kjæresten min bor i Oslo, og jeg ca. 15 min utenfor. Han har bil, og har kjøpt inn mat slik at han bare trenger å kjøre til og fra jobb. Vanligvis er jeg her 5 dager i uka, men det er slutt på det nå. Jeg tør ikke gå ut i Oslo. De han bor med har hjemmekontor og går heller ikke ut nå. Dette gjelder nesten alle vennene våre i Oslo. De handler via Meny eller Kolonial. Han hentet meg igår. Vi så mange mennesker gående/løpende på tur. Så også flere grupper som hang forskjellige steder. En-meters grensa var ikke holdt. Jeg må på jobb, og har desverre ikke bil. Det er ikke mange på kollektiv transport, men jeg synes det er utrolig ubehagelig. Kunne ønske vi begge kunne ha hjemmekontor, men det går desverre ikke. Anonymkode: e4643...732 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #80 Skrevet 15. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig. Likevel jobber jeg i en butikk (klesbutikk) på et senter som insisterer på å holde åpent, vanlige åpningstider. Det "positive" er at det ikke er noen folk her da, så smittefaren er nok ikke sånn kjempestor. Og forhåpentligvis stenges det nok når de ser hvor dårlig det går. Anonymkode: 295ab...237 Det blir jo flott å gå ned nesten 40% i lønn når dere blir permittert. Jeg jobber ikke i butikk, men jeg håper virkelig vi ikke blir permitterte, da går økonomien min raskt nedenom og hjem. Er alene og jobber i lavtlønnsyrke, vanskelig nok, om ikke inntekten blir enda lavere... Anonymkode: bf33d...132 1
Fremhevede innlegg