Gå til innhold

Dere med ungdommer i hus - hvordan "kontroller" dere disse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her har vi to rastløse tenåringer som det vil være krevende å holde i hus framover. Vi er strenge med sosial kontakt med andre, men jeg er såpass realistisk at jeg vet de vil prøve seg på typ å samles i grupper dersom dette blir langvarig.

Hvordan tenker dere andre å følge dem opp framover?

Anonymkode: 94acd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi to rastløse tenåringer som det vil være krevende å holde i hus framover. Vi er strenge med sosial kontakt med andre, men jeg er såpass realistisk at jeg vet de vil prøve seg på typ å samles i grupper dersom dette blir langvarig.

Hvordan tenker dere andre å følge dem opp framover?

Anonymkode: 94acd...55d

Tenker dere kan gjøre ting sammen som familie, bake, lage mat, spille spill, se film, prate osv... det burde gå fint og de burde forstå?

syns det er mye verre å skulle være inne med tre små på 5 år, 2 år og 1 år🤯🤯 Kommer til å bli laaange dager..

Anonymkode: 97c32...715

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lar de få `fri` tilgang til PlayStation. Lager felles måltider. Bruker tid ute. 

Anonymkode: 8cd06...48b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bare sagt at det ikke er aktuelt at de samles i grupper. De får treffe maks 2 venner for å gå seg en tur. Ingen på besøk og ikke gå på besøk, de får sosialisere seg på some. Det verste for dem er at de ikke får gå på trening sammen med andre, savner både lag og vennegjengen. Selv 19-åringen som bor hjemme godtar dette. 

Kjedelig for dem, men de forstår det.

Anonymkode: 913b2...a36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to ungdommer her og det er null problem. De skjønner greia.

Anonymkode: 8f2ad...d29

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Introdusere skype eller hva som nå måtte ha slike konferansesamtaler med og uten cam.

til og med ungdommer skjønner at de kan bli dårlige av viruset som går nå.

Anonymkode: 47548...a9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14-åringen har ingen problemer med å forstå greia. Heldigvis har de Facetime og andre ting. Det verste er nok å ikke kunne trene som vanlig. I dag har hun jobbet med skolearbeid og det har vært MYE latter fra rommet.... Så de er "heldige" i den forstand at de ikke mister det sosiale selv om de ikke kan omgås, på en måte.

Men nei, det er ikke aktuelt å reise hjem til hverandre og "henge" oppå hverandre. Jeg kunne vurdert å tillate en joggetur på skogsvei med ei venninne (de vet at de skal holde avstand), men ikke annet besøk. 14-åringen ønsker det ikke heller, hun er samfunnsengasjert og har fått med seg poengene i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg er glad hun er 14 og ikke 4! En normal tenåring kan du snakke fornuft med, en 4-åring har ikke forutsetning for å forstå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår greia. Med to hjertesyke og en med kreft i familien, er tenåringen veldig forståelsesfull. Vi har gitt lenger skjermtid og hen bruker FaceTime for å Kommunisere med venner. 

Det er uaktuelt å bryte reglene her 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Økt skjermtid, vi ser film sammen, spiller brettspill, FaceTime med venner osv. I tillegg får de pålagt husarbeid 😅

Anonymkode: ae4b1...4ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer glatt, at kjøp av spill på ps har økt disse dagene. Untaktilstand gir mer spilletid, løsere regler her hjemme. Men vi koser oss, mere tid mer hverandre, prøver kose oss mest mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ungdommer o hus og de skjønner alvoret. Bortsett fra nødvendige ærend, treffer vi bare hverandre, vi som bor i huset.

Anonymkode: 5f292...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er glad barnet mitt elsker data, nettbrett og mobil. Hører aldri noe om å kjede seg. Faktisk er det sånn at jeg må mase på barnet om jeg skal på butikken. Så godt trives det hjemme. 

Anonymkode: 29f1d...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...