AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 La oss si at en nabo får Korona smitte og må sitte i karantene, men har katt som slippes ut hver dag og som da vandrer til naboers dørmatter og ligger der store deler av døgnet. Er dette virkelig greit? Vil ikke dyret være en potensiell smittefare for naboer som er i risikogruppa? Anonymkode: c1d89...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Har lurt på det samme. Har utekatt og hun byr seg frem til alle som vil klappe og kose henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, Apocalypte said: Har lurt på det samme. Har utekatt og hun byr seg frem til alle som vil klappe og kose henne. Jeg syns katter burde blitt holdt inne disse 14 dagene. Tenk om de også blir syke eller er i risiko for å bli smittet. Er så mye vi ikke vet enda. Anonymkode: c1d89...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Del Skrevet 15. mars 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-la-hunden-gjore-dette/72234867 Anonymkode: c1d89...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #5 Del Skrevet 15. mars 2020 Dersom katten ligger på matten, hvordan skulle viruset smitte til deg uten at du legger deg på samme matte, eller koser med katten? Det er ingen ting som tyder på at dyr blir syke av dette, men teoretisk sett kan de overføre viruset i pelsen sin. Anonymkode: ce703...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Del Skrevet 15. mars 2020 På 14.3.2020 den 15.48, AnonymBruker skrev: Jeg syns katter burde blitt holdt inne disse 14 dagene. Tenk om de også blir syke eller er i risiko for å bli smittet. Er så mye vi ikke vet enda. Anonymkode: c1d89...841 Det er omtrent umulig å holde utekatter inne. Jeg har ikke katt nå, men min katt var i likhet med mange katter, uinteressert i fremmede. Tror det er større sjanse for å bli smittet på butikken enn av nabokatten altså. Anonymkode: 19125...8d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Del Skrevet 15. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er omtrent umulig å holde utekatter inne. Jeg har ikke katt nå, men min katt var i likhet med mange katter, uinteressert i fremmede. Tror det er større sjanse for å bli smittet på butikken enn av nabokatten altså. Anonymkode: 19125...8d7 Det er ikke umulig å holde utekatter inne nei. Mange steriliserte utekatter er svært kosete av seg og gnir seg rundt bena til naboer de kjenner. Som katteeier ville du tatt sjansen på at dyret ditt smittet andre mennesker med korona via pelsen? Holder å få pelsen under og rundt skoene og buksebena og du tar på skoene for å ta de av og på deg. Anonymkode: c1d89...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg