AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #121 Del Skrevet 14. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig. Anonymkode: 542c4...29f Det hadde vært så mye lettere å diskutere med deg om du hadde hatt forståelse for problemstillingen, men du viser jo klart og tydelig at du ikke forstår poenger med isolasjon, karantene osv. Da blir denne tråden ganske betydningsløs. Anonymkode: 3238a...643 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #122 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan noen fortelle meg konkret hva som er problemet med at vår familie er på hytta denne helga? Hytta er i samme kommune som vi bor Det er bilvei helt frem, og vi har kjørt hit med bil. 35 minutter kjøring Vi handlet på vår nærbutikk før vi dro vi er ikke sammen med andre søndag kjører vi hjem Anonymkode: b1beb...d86 HVOR MANGE VAR DET DER? Dere er kanskje mordere, skjønner du det? Anonymkode: 2389d...82b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #123 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan noen fortelle meg konkret hva som er problemet med at vår familie er på hytta denne helga? Hytta er i samme kommune som vi bor Det er bilvei helt frem, og vi har kjørt hit med bil. 35 minutter kjøring Vi handlet på vår nærbutikk før vi dro vi er ikke sammen med andre søndag kjører vi hjem Anonymkode: b1beb...d86 Rent medisinsk i akkurat ditt enkelttilfelle? Ingen problemer. Du har fått med deg at enkelte kommuner har fått innrykk på 35.000? Selv om kommunen, luftambulansen og helsedirektoratet har bedt folk om å ikke dra på hytta? Problemet er at alle kan finne unntak som gjør at "reglene gjelder alle unntatt meg" og viser at det er ok å gi faen i dugnaden og vi får en slappere holdning til rådene vi får. Da sprer smitten seg, og vi får høyere dødstall enn nødvendig. Merk deg at jeg sier dødstall. Ikke bare forkjølelse eller ubehag. Faktiske mennesker som dør. Anonymkode: f4a5b...369 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #124 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev: Kan du fortelle meg hvorfor dere ikke klarer å forholde dere til myndighetenes klare melding om å holde dere hjemme? fordi pålegget ikke gir noe mening for vår del. Forstår det der man risikerer å smitte andre, eller blir en unødvendig belastning på kommunens helsevesen. Men i vårt tilfelle er vi ikke i fare for å gjøre noen av delene. Langt større risiko at jeg på mandag skal på jobb igjen, og vi har rundt 100 personer på vår arbeidsplass, og ikke mulig med hjemmekontor. Anonymkode: b1beb...d86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #125 Del Skrevet 14. mars 2020 6 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Hvordan kan du komme med denne påstanden, at det ikke er noe problem? Har ikke du tilgang til nyheter? Fordi de allerede bor i kommunen de har hytte. Anonymkode: 5a08e...e17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #126 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: fordi pålegget ikke gir noe mening for vår del. Forstår det der man risikerer å smitte andre, eller blir en unødvendig belastning på kommunens helsevesen. Men i vårt tilfelle er vi ikke i fare for å gjøre noen av delene. Langt større risiko at jeg på mandag skal på jobb igjen, og vi har rundt 100 personer på vår arbeidsplass, og ikke mulig med hjemmekontor. Anonymkode: b1beb...d86 Det gir ikke noe mening for deres del? For en arrogant holdning. Håper dere uansvarlige mennesker blir straffeforfulgt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #127 Del Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: fordi pålegget ikke gir noe mening for vår del. Forstår det der man risikerer å smitte andre, eller blir en unødvendig belastning på kommunens helsevesen. Men i vårt tilfelle er vi ikke i fare for å gjøre noen av delene. Langt større risiko at jeg på mandag skal på jobb igjen, og vi har rundt 100 personer på vår arbeidsplass, og ikke mulig med hjemmekontor. Anonymkode: b1beb...d86 Hvilken faglig bakgrunn har du som overgår myndighetenes faglige råd? Anonymkode: f4a5b...369 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #128 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi de allerede bor i kommunen de har hytte. Anonymkode: 5a08e...e17 Norske myndigheter: Ikke reis! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #129 Del Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVOR MANGE VAR DET DER? Dere er kanskje mordere, skjønner du det? Anonymkode: 2389d...82b Mat måtte vi hatt uansett, du skjønner det? Om vi hadde vært hjemme eller på hytta spiller jo ingen rolle. Anonymkode: b1beb...d86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #130 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: fordi pålegget ikke gir noe mening for vår del. Forstår det der man risikerer å smitte andre, eller blir en unødvendig belastning på kommunens helsevesen. Men i vårt tilfelle er vi ikke i fare for å gjøre noen av delene. Langt større risiko at jeg på mandag skal på jobb igjen, og vi har rundt 100 personer på vår arbeidsplass, og ikke mulig med hjemmekontor. Anonymkode: b1beb...d86 Når det oppfordres til å holde seg hjemme, så bør alle gjøre det, av solidaritet rett og slett. Når du reiser på hytta så gir det en signaleffekt, og andre tenker at de også kan gjøre det. Dermed gjør mange det, og i mange tilfeller kan de få alvorlige følger. Anonymkode: a0ede...9da 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. mars 2020 #131 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg lurer veldig på hva i all verden som er så viktig på disse hyttene? Som gjør at folk på død og liv skal dit nå? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #132 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, The Kitten skrev: Jeg lurer veldig på hva i all verden som er så viktig på disse hyttene? Som gjør at folk på død og liv skal dit nå? Voksne mennesker blir som trassige barn. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #133 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville bare si at jeg synes det er dårlig av dere å kalle oss stygge ting og for egoistiske når vi har valgt å ikke la oss styre fullstendig av alt hysteriet og reise på tur. Vi kan ikke la sykdommen vinne med å legge oss ned og ikke leve som normalt. Mange av oss har helt normal hygiene og er like renslige som dere, så dere kan bare spare dere for å omtale oss som hensynsløse folk. Ellers gjør vi akkurat det samme som dere, men vi velger da å prøve å ta det med ro og holde hodet litt kaldt. Ingen som er tjent med all skremselspropagandaen. Dette ordner seg. Det som virkelig er farlig, er hvis vi begynner å endre på alt og skremme folk unødig. Anonymkode: 542c4...29f Dere må holde dere hjemme på hjemstedet, dere også, på lik linje med oss andre. Dette er en dugnad, og den vil ikke fungere hvis mange driter i retningslinjene. Man kan føle seg frisk og fortsatt være smittet. Jeg synes dette er en no-brainer: Ikke ta med eventuell smitte fra ditt hjemsted til andres hjemsted. Da kan det spre seg der også. Smitte på flere steder = Større spredning som kan nå flere mennesker i riskiogruppene. Her må vi alle holde oss på hjemstedet, og leve annerledes enn vi ellers ville gjort. Og ja, til og med (!) hvis dette varer lenge nok til at det "ødelegger" for påskeferien til folk om et par uker. Anonymkode: 1cb15...218 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #134 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når det oppfordres til å holde seg hjemme, så bør alle gjøre det, av solidaritet rett og slett. Når du reiser på hytta så gir det en signaleffekt, og andre tenker at de også kan gjøre det. Dermed gjør mange det, og i mange tilfeller kan de få alvorlige følger. Anonymkode: a0ede...9da Men slik er livet. Om jeg velger å hoppe utenfor ei bro, hopper du da etter? Anonymkode: b1beb...d86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #135 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mat måtte vi hatt uansett, du skjønner det? Om vi hadde vært hjemme eller på hytta spiller jo ingen rolle. Anonymkode: b1beb...d86 Norske myndigheter: Ikke reis! Hyttefolkene: Jeg vi jo bare på hyttaa.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #136 Del Skrevet 14. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet du hva, akkurat nå skal vi ikke tåle «motforestillinger». Her må det nemlig en kollektiv innsats til, hvor vi alle må bidra så godt vi kan. Første bud er å følge beskjedene som kommer, for vi har ikke råd til at en gjeng med idioter skal lufte motforestillingene sine og gjøre det de selv mener er best. Anonymkode: 2059c...ad8 Det er fortsatt lov å spørre. Anonymkode: 84842...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #137 Del Skrevet 14. mars 2020 Yesh! Håper dette virkelig skjer! Anonymkode: 2389d...82b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #138 Del Skrevet 14. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen fortelle meg konkret hva som er problemet med at vår familie er på hytta denne helga? Hytta er i samme kommune som vi bor Det er bilvei helt frem, og vi har kjørt hit med bil. 35 minutter kjøring Vi handlet på vår nærbutikk før vi dro vi er ikke sammen med andre søndag kjører vi hjem Anonymkode: b1beb...d86 Folk har fått beskjed om å holde seg i din hjemkommune, så dette handler ikke om dere. Anonymkode: 59a4f...2da 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mars 2020 #139 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en "hyttekommune". Fredag var min nærbutikk full av Oslofolk, som for det første er potensielt smittebærere (vi har kun ett bekreftet tilfelle i kommunen), og for det andre tømte dere den lille nærbutikken vår for mat. Dere er ikke syke akkurat nå nei. Tenk litt etter, hvor stor kapasitet tror du vårt lokale sykehus har? Ikke stor nei. Og hvis situasjonen eskalerer her må kanskje min mamma i starten av 60åra dø, fordi dere blir prioritert først. Anonymkode: da2ea...773 Jeg og bor på bygda. Her har folk fra byen kommer og nesten ribba butikken. Sykt egoistisk og hensynsløst. Bygdefolk er tydeligvis ikke noe å ta hensyn til. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #140 Del Skrevet 14. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. Anonymkode: d6000...d66 Ja, dette er sikkert planen til mange tusen mennesker som reiser på hytta. Men ting går sjelden sånn man har planlagt. Uhell og uforutsette ting skjer. Alle har sin mening om hva som er "trygt nok". Derfor må de samme reglene gjelde for alle. Anonymkode: e0210...981 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg