Gå til innhold

Dere som angriper oss hyttefolk...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke Ts men en hytteeier som er på helgetur til et av stedene som vi er oppfordret til ikke å reise til. Vi handlet mat i byen i går før vi reiste. Kjørte rett til hytta. Var ikke innom et eneste sted i hyttebygda. Det er også planen på hjemturen i morgen. Blir en av oss/eller begge syke i løpet av påfølgende døgn, ville vi uten problemer å klart å komme oss hjem. Vi hadde ikke under noen omstendigheter oppsøkt lege i «hytteområdet» Denne sykdommen lammer jo ikke på sekundet. Klarer fint en to timers biltur med evt feber og forkjølelses symptomer. 

Anonymkode: d6000...d66

Du forstår vel at hvis alle finner gode unnskyldninger for å ikke forholde seg til anbefalinger fra myndighetene så får vi ikke kontroll over denne pandemien? 

Vi kan alle finne gode forklaringer på hvorfor akkurat jeg er unntaket. 

Fikk du med deg pressekonferansen på torsdag? Hvor vi alle ble oppfordret til å være med på en felles nasjonal dugnad? Hvor det ble igangsatt de strengest tiltak i Norge i fredstid? Det gjelder vel alle andre, men ikke deg? 

Et det så vanskelig å forstå hva det betyr når anbefalingen er å holde seg hjemme? 

Må Helsedirektøren lage en detaljert liste til hver enkelt for at folk skal forstå alvoret. 

Den siste pressekonferanse på NRK handlet ikke om hvor mange som er smittet. Den handlet om hvor mange som nå er innlagt.  

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefar ble oppfordret av legen sin til å dra på hytta siden den omtrent ligger alene på en øy. Om han gjør det har han mindre sjanser for å bli smittet siden han er i risikosonen. Men siden han er såpass lite ute av huset, så blir han boende hjemme tror jeg. Jeg skulle ønske han kunne dra på hytta slik at han ikke står i fare for å bli smittet. Der er det ingen folk, og han vil være tryggere med sin helsetilstand. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig spesielt å opprette en tråd for å sutre om hyttefolket blir krenket, for så å forsvare at dere utsetter andre mennesker unødvendig redsel. Norge står stille mens dere absolutt må sette folkehelsen i fare. Hva tenker dere med?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom dere for pokker meg hjem fra hytta deres og begynn faen meg å ta hensyn til andre 😡

https://www.aftenposten.no/norge/i/GGmXyB/legevaktene-i-turistkommunene-kneler-under-presset-naa-vil-flere-kommuner-forby-folk-aa-dra-paa-hytta

Anonymkode: f6fd3...264

"– Vi har i dag fått en rekke henvendelser fra hyttefolk som blant annet ønsker å bli testet for koronaviruset, men det har vi ikke kapasitet til, sier Tveiten." 

Ser man det! De føler seg dårlige og vil ha en test. De får nei. Selvfølgelig får de nei! Pell dere hjem før dere blir verre, og ikke tenk at "vi blir her, for hvis vi blir akutt verre, så får vi hjelp likevel!".

Pell! Dere! Hjem! Forbanna! Egoister! 

Anonymkode: 5a08e...e17

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere fortjener å miste permitteringspenger ved denne oppførselen, dette er ikke en ny gratis ferie for dere

Anonymkode: c30fc...527

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Gorilla skrev:

Bestefar ble oppfordret av legen sin til å dra på hytta siden den omtrent ligger alene på en øy. Om han gjør det har han mindre sjanser for å bli smittet siden han er i risikosonen. Men siden han er såpass lite ute av huset, så blir han boende hjemme tror jeg. Jeg skulle ønske han kunne dra på hytta slik at han ikke står i fare for å bli smittet. Der er det ingen folk, og han vil være tryggere med sin helsetilstand. 

Han er ikke tryggere der, han er nemlig langt unna legehjelp om det skulle skje noe som helst. Et eldre menneske alene og isolert langt untenfor allfarvei er ikke trygt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lenger menigmann nekter å oppføre seg iht. myndighetens råd og instrukser, jo nærmere kommer vi nøyaktig den samme tilstanden de har i norditalia. 

Tiden er ikke på vår side nå.

Fortsatt nekt til å oppføre seg etter myndighetens råd og instrukser betyr at vi sannsynligvis vi få den skyhøye toppen med smittede og syke som er skrekken. Da bryter helsevesenet sammen under belastningen. Hvis noen ikke har forstått hva det betyr så kan de ta en tur til norditalia. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen fortelle meg konkret hva som er problemet med at vår familie er på hytta denne helga?

Hytta er i samme kommune som vi bor

Det er bilvei helt frem, og vi har kjørt hit med bil. 35 minutter kjøring

Vi handlet på vår nærbutikk før vi dro

vi er ikke sammen med andre

søndag kjører vi hjem

Anonymkode: b1beb...d86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvangssend hytte-egoistene på studietur til Italia. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det oppfordres til å holde seg hjemme, av alvorlige grunner, så er det svært hensynsløst og egoistisk å likevel velge å dra på hytta. Særlig hvis hytta ligger i de små kommunene med svært mange hytter. 
Dere som gjør dette oppfører dere utrolig tankeløst. 

Anonymkode: a0ede...9da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg konkret hva som er problemet med at vår familie er på hytta denne helga?

søndag kjører vi hjem

Da er det ikke noe problem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

søndag kjører vi hjem

Reglene må gjelde for alle.

Anonymkode: fe9c6...945

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

søndag kjører vi hjem

Send spørsmålet videre til helsedirektøren du! 

Anonymkode: 3e3cb...6fe

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mobbing og trakassering er helt innafor, bare du ikke drar på hytta. 

Anonymkode: d6000...d66

Vi har en hytte oppe i gokk, men det er ingen smittede der. Jeg bor i Oslo uten bil, og bare vil ikke dra opp dit pga jeg bor i Oslo og kan allerede være smittet. 

Dét er å bruke sunn fornuft og hodet, Ts. 

Anonymkode: 2389d...82b

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke noe problem.

Hvordan kan du komme med denne påstanden, at det ikke er noe problem? Har ikke du tilgang til nyheter?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom dere for pokker meg hjem fra hytta deres og begynn faen meg å ta hensyn til andre 😡

https://www.aftenposten.no/norge/i/GGmXyB/legevaktene-i-turistkommunene-kneler-under-presset-naa-vil-flere-kommuner-forby-folk-aa-dra-paa-hytta

Anonymkode: f6fd3...264

Det er jo nesten så man kan lure på hvordan i huleste disse menneskene i det hele tatt har greid å få førerkort og enda mindre hvordan de kan ha mental kapasitet til å ha en jobb! :raven:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

søndag kjører vi hjem

Kan du fortelle meg hvorfor dere ikke klarer å forholde dere til myndighetenes klare melding om å holde dere hjemme?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, FluffyChix skrev:

Dere er egoistiske.

Det er fakta.

Dere drar på hytta og tror at verden sentrerer om dere. Det dere ikke tenker på er at dere drar med dere evt smitte til et annet område. Et område som kanskje ikke er lagt opp til å ta mot syke mennesker. I hytteområder bor det kanskje fastboende, de er ofte eldre og svake. Dette er et virus som smitter både via luft og kontakt. Det kan leve på en overflate i 20 timer. Du er kanskje smitta, drar på hytta, stikker innom den bensinstasjonen halvveis hvor du tar på hyllene, en matbutikk osv før du er på hytta. Da har du allerede rukket å sette mange mennesker i fare. Smittegraden er 2,6 eksponentielt, dvs de 2,6 du smitter smitter nye 2,6 som igjen smitter nye 2,6. Så bare du alene kan stå for 300 smitta personer. Som Hemsedal som har en medisinsk kapasitet eksponentielt på 2500 mennesker, hvordan tror du den beredskapen skal klare 27500 mennsker? Ånei, du har sikkert hytte en øde plass med 100 mennesker. Så flott da. Da skal samfunnet, som er på tur å kollapse økonomisk, bruke hundretusener på å sende helikopter i huttaheita for at du får pusteproblemer. Den regninga bør du betale selv i så tilfelle. Det burde faktisk være straffbart å dra på hytta i utgangspunktet. De måler jo telefoner så de finner fort ut hvor du har vært.

Luftambulansen har stående ordre om å ikke ta med disse pasientene ned fra hytta. Så de må enten vente på ambulanse, eller i verste fall dø mens de venter hvis de er så dårlige. 

Anonymkode: 40f04...069

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske myndigheter: Ikke reis!

Ola og Kari Dunk: Ja, men jeg vil på hytta... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...