Gå til innhold

De velger å permittere leger 🤔

SpringYard

Anbefalte innlegg

Hva i all verden? 
Faren til sønnen min er overlege i kirurgi og fikk beskjed om at sykehuset vil permittere en del leger, inkludert han. 
Hvorfor velger de å gjøre dette akkurat nå? Jeg kan forstå at kirurger kanskje ikke er dem det er mest behov for akkurat nå, men de er jo leger og kan vel bidra med andre ting enn kun kirurgi? 
Han fikk beskjed om at han vil få ‘hjemmevakt’, i tilfelle de trenger han, men han skal ikke komme på jobb som normalt. Synes det er veldig merkelig. 

Endret av SpringYard
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, SpringYard skrev:

Hva i all verden? 
Faren til sønnen min er overlege i kirurg og fikk beskjed om at sykehuset vil permittere en del leger, inkludert han. 
Hvorfor velger de å gjøre dette akkurat nå? Jeg kan forstå at kirurger kanskje ikke er dem det er mest behov for akkurat nå, men de er jo leger og kan vel bidra med andre ting enn kun kirurgi? 
Han fikk beskjed om at han vil få ‘hjemmevakt’, i tilfelle de trenger han, men han skal ikke komme på jobb som normalt. Synes det er veldig merkelig. 

Det er npk for å unngå smitte. Ha noen i bakhånd som ikke er utsatt for viruset. Det er jo veldig lurt. 

Anonymkode: 9f48c...a70

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de ønsker å ha noen leger i bakhånd i tilfelle de legene som er på jobb blir smittet? Det er viktig at ikke alle blir smittet samtidig

Anonymkode: 83a21...d55

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er npk for å unngå smitte. Ha noen i bakhånd som ikke er utsatt for viruset. Det er jo veldig lurt. 

Ja, kanskje det. Skrev innlegget før jeg fikk tid til å tenke. Ble så satt ut av at de velger å fjerne mennesker vi trenger. Men det er sant som du sier, det er nok egentlig lurt ja. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg

Det er nok for å unngå smitte men, da burde de vel permittere andre også som er ute i jobb nå? Som også har flere mennesker innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde ikke skilt deg fra denne mannen i en tid som denne :) Prøv å finne tilbake kjærligheten!

Anonymkode: 28d11...93f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SpringYard skrev:

Ja, kanskje det. Skrev innlegget før jeg fikk tid til å tenke. Ble så satt ut av at de velger å fjerne mennesker vi trenger. Men det er sant som du sier, det er nok egentlig lurt ja. 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegserdeg skrev:

Det er nok for å unngå smitte men, da burde de vel permittere andre også som er ute i jobb nå? Som også har flere mennesker innom?

Ja, da burde jo dette gjelde alle samfunnskritiske yrker. Det er jo mulig at de vil komme etter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener leger og andre på sykehuset kan bli beordret til inn til å gjøre andre oppgaver enn de vanligvis gjør, i en slik situasjon. Så tipper de får bruk for ham snart.

Anonymkode: f220d...006

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke skilt deg fra denne mannen i en tid som denne :) Prøv å finne tilbake kjærligheten!

Skulle jeg fortsatt vært sammen med han kun fordi han er lege? Meh. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ha rett der. Godt tenkt. Bedre å beskytte styrkene best mulig sånn at man står sterkest når det virkelig trengs. Og vi har heldigvis litt tid på oss der, i det minste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Akhenaton skrev:

Du kan ha rett der. Godt tenkt. Bedre å beskytte styrkene best mulig sånn at man står sterkest når det virkelig trengs. Og vi har heldigvis litt tid på oss der, i det minste. 

Veldig godt tenkt! Ex’en hadde så dårlig tid, så han fikk ikke forklart noe. Første tanken min var at dette var veldig dumt, men jeg innser jo at hjernen min er kokt. Selvfølgelig er det smart! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SpringYard said:

Veldig godt tenkt! Ex’en hadde så dårlig tid, så han fikk ikke forklart noe. Første tanken min var at dette var veldig dumt, men jeg innser jo at hjernen min er kokt. Selvfølgelig er det smart! 

"Hjernen min er kokt." 😅

Takk, en god latter gjør godt når det for det meste går i den ene dårlige nyheten etter den andre. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Myndighetene prøver så hardt som mulig å ha helsepersonell m.fl. tilgjengelig nå, blant annet ved å sette folk på bakvakt, derfor ønske om at folk holder seg hjemme så dere i høyest mulig grad slutter å smitte oss.

Anonymkode: 16aed...0b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Akhenaton skrev:

"Hjernen min er kokt." 😅

Takk, en god latter gjør godt når det for det meste går i den ene dårlige nyheten etter den andre. :)

Ja, men det var sånn skikkelig facepalm til meg selv 😅 det sier jo seg selv at dette er kjempe smart! Hold de mest samfunnsnyttige (I dette konkrete tilfellet) av oss friske, slik at de kan hjelpe når behovet virkelig melder seg. 

Alt jeg klarte å tenke var at dette var dumt. Når jeg ikke klarer å tenke meg til det opplagte selv, så.... 😅

En aktiv 10 åring hjemme 24/7, litt småsyk og hjernen kokte over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsto ikke helt om denne kirurgen var permittert eller om han har bakvakt på ubestemt tid? Spør fordi det er jo en viss forskjell i om han må søke om dagpenger ved permittering eller om han mottar lønn fra sykehuset som vanlig.

Anonymkode: 41a9f...237

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er endel politibetjenter som er i frivillig karantene. 

Grunnen er at det kan bli behov for et friskt lag med folk hvis mange blir syke samtidig. 

Politiet kjører nå en og en i patruljebilene. 

Anonymkode: 656ec...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsto ikke helt om denne kirurgen var permittert eller om han har bakvakt på ubestemt tid? Spør fordi det er jo en viss forskjell i om han må søke om dagpenger ved permittering eller om han mottar lønn fra sykehuset som vanlig.

Anonymkode: 41a9f...237

Jeg vet ikke detaljene. Han ringte meg i 1,5 minutt og sa; det ser ut som at jeg og xxxx, pluss en del andre får en ordning hvor vi blir  delvis permittert. Jeg vet ikke enda, men vi må holde oss hjemme i tilfelle det blir krise, men jeg skal ikke møte på jobb som normalt.’

Så sa han at det var kaos på jobb og måtte løpe. 

Endret av SpringYard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, SpringYard skrev:

Skulle jeg fortsatt vært sammen med han kun fordi han er lege? Meh. 

Jeg vil gjerne ha en lege, iallefall i disse tider :) Hvordan møttes dere? Hva jobber du med? Er han arrogant siden du dumpet ham? Har dere begge funnet nye? Jeg trodde faktisk kvinner holdt fast på en lege samme hva :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne ha en lege, iallefall i disse tider :) Hvordan møttes dere? Hva jobber du med? Er han arrogant siden du dumpet ham? Har dere begge funnet nye? Jeg trodde faktisk kvinner holdt fast på en lege samme hva :P 

Hva skal man bruke en lege tid? Det er snekkere og rørleggere man skal holde fast på samme hva. 

Anonymkode: 0bef9...b3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...