Gå til innhold

Smaksatte olivenoljer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Olivenlunden og oliviers har en del oljer som er tilsatt smaker som feks hvitløk, chili, sitron, basilikum mm. Hva bruker dere de forskjellige til?😊 er de gode? Eller er det bedre å holde seg til rene oljer og tilsette smak selv?

Anonymkode: 9dfa0...5a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker chiliolje over pasta eller i pastasaus. Og i ulike typer meksikansk mat (feks. over stekt kjøtt). Sitronolje bruker jeg gjerne i desserter som skal være litt syrlige. Jeg har kun smakt fra olivenlunden, og jeg syns de er gode. Ellers bruker jeg gjerne rene olivenoljer også, men har ikke prøvd å tilsette smak i dem selv. Men vil du prøve det så tenk over hvilken type olivenolje du bruker til hvilken smak. Gode olivenoljer er utrolig godt😊

Anonymkode: c0d3e...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye av sitronolje og sesamolje, så de kjøper jeg fra Oliviers/ Olivenlunden.  Utover det har jeg alltid god olivenolje i hus, og kan smakssette små porsjoner med f.eks. divers krydder, chili eller hvitløk :) 

Anonymkode: cd539...e27

Skrevet

Olivenolje med sitron er godt på f.eks rekesmørbrød, salater og fisk. Også bruker jeg chiliolje på pizza, det veldig godt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Chiliolje på pizza. 

Trøffelolje på eggeretter. 

Sitronolje på kyllingretter. 

Urteolje over salater. 

Anonymkode: 70cd9...417

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker mye av sitronolje og sesamolje, så de kjøper jeg fra Oliviers/ Olivenlunden.  Utover det har jeg alltid god olivenolje i hus, og kan smakssette små porsjoner med f.eks. divers krydder, chili eller hvitløk :) 

Anonymkode: cd539...e27

Hvem synes du har best oljer av de to?😊 har du noen andre gode olivenoljer å anbefale(ikke smaksatte)?😊

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av disse som er gode til grønnsaker eller er det best med ren olivenolje?😊

AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2020 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Chiliolje på pizza. 

Trøffelolje på eggeretter. 

Sitronolje på kyllingretter. 

Urteolje over salater. 

Anonymkode: 70cd9...417

Jøss, den var ny, det hørtes litt merkelig ut.. Vi pleier å bruke trøffelolje på pizza, i potetstappe, i rosepeppersaus eller på potetkløfter bakt i ovnen.

Anonymkode: 77f67...52e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på å kjøpe en sitronolje. Hva er den god til?😊 og hva er egentlig forskjellen på grønn og gul sitronolje? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på å kjøpe en sitronolje. Hva er den god til?😊 og hva er egentlig forskjellen på grønn og gul sitronolje? 

Sitronen er gull på fisk f.eks. Eller salat. Den grønne smaker litt mer lime. 

Anonymkode: 4b464...d14

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, den var ny, det hørtes litt merkelig ut.. Vi pleier å bruke trøffelolje på pizza, i potetstappe, i rosepeppersaus eller på potetkløfter bakt i ovnen.

Det er da vel slett ikke noe nytt? Du burde prøve, det er kjempegodt! 

(Selv fikk jeg forresten tipset fra Oliviers egne nettsider)

Anonymkode: 2f3f6...098

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke merkelig i det hele tatt. Trøffel er supergodt på egg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen tips til hva basilikumolje kan brukes til?😀

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen tips til hva basilikumolje kan brukes til?😀

Pizza, pasta, som tilbehør til tapas, i salater og i supper.

Anonymkode: c0d3e...0ac

Skrevet

chiliolje er skikkelig godt over en tallerken med blomkålsuppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...