Gå til innhold

Vil bare minne alle på å ta ekstra godt vare på tennene nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tannlegen her har stengt og tar kun imot akutte tilfeller. Her er det obligatorisk tannpuss flere ganger i døgnet for hele familien.

Anonymkode: 102a9...a4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tannlegen her har stengt og tar kun imot akutte tilfeller. Her er det obligatorisk tannpuss flere ganger i døgnet for hele familien.

Aldri tenkt på det før, takk for påminnelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Ishm skrev:

Aldri tenkt på det før, takk for påminnelse! 

😂

Anonymkode: b423b...ef4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pusser dere ikke tennene til vanlig?

Anonymkode: ccbf3...c6d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk den årlige sjekken denne uka, null hull som vanlig. Tror ikke jeg kommer til å pusse på noen annen måte enn før korons dukket opp. Hadde ikke vært krise om jeg ikke fikk tatt timen denne uka heller, kunne sikkert klart meg med kontroll hvert andre år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For MYE tannpuss kan også føre til slitasje for tenner.  

Til vanlig pusser jeg tenner hver kveld (og om morningen, hvis jeg har tid) og dette holder sannsynligvis mer enn nok. 

Anonymkode: 60f38...406

Får du ikke merkelig ånde de dagene du ikke pusser om morgenen? Det får jeg hvis jeg ikke pusser morgen og kveld 😛 

Anonymkode: 99986...54e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannpuss og tanntråd morgen og kveld holder lenge. Som andre sier, for mye tannpuss er ikke bra det heller.

Anonymkode: 558bc...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tannpuss morgen og kveld.

Verken mer eller mindre. Og sånn bør det være uavhengig av koronasituasjonen!

Anonymkode: 123c3...445

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forundrer meg hver gang... folk gruer seg og reiser sjeldent til tannlege ellers. Men nå når den muligheten ikke vil være Tilgjengelig i en mnd... daaaa blir det krise! Du skjønner vel hvorfor tannklinikker stenges for annet enn akutt? 
Utenom å forhindre smitte spredning, så er det for å spare munnbind hansker desinfeksjonssprit. Dvs smittevern utstyr som kan bli tomt. Om det oppstår krise så har man iallefall ikke brukt det opp på å kikke i munnen på folk. Akutthjelp skal folk få. Veldig kjekt om vi kan bruke tannhelsepersonell som helsepersonell om sykepleiere og leger blir syke/ hinsides slitne. Rullere på det ved kriser. Og da er det kjekt å la de permitteres nå. 

Anonymkode: fb0ee...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra et hull oppstår tar det ofte et år eller flere før den faktisk må borres. Normalt godt renhold med tannpuss to ganger daglig og tanntråd skal også holde i disse koronatider🙂

Tannlegene er som sagt stengt for å forhindre smittespredning, bortsett fra akutte som smerter, hevelse o.l. Tannhelse personell er ikke permittert for å kunne ta over for sykepleiere etterhvert, som en her skrev, kompetanseområder til yrkesgruppene er ganske ulik. 

Anonymkode: e3f5f...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du nå? Når tannlegen har stengt en forhåpentligvis en kort periode så er det på tide å være flink med tannpussen? Bør en ikke alltid være flink med tannpussen da? 

Anonymkode: 94817...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...