Gå til innhold

Storbritannia velger en annen tilnærming til viruset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser på NRK nyhetene nå at Storbritannia velger å løse coronasituasjonen anderledes enn andre land. Hvis jeg skjønte det riktig så anbefaler Storbritannias helsemyndigheter å la viruset gå sin gang og ønsker at 60 (?) % av befolkningen skal få viruset, fordi at viruset ikke kan undertrykkes og viruset vil da komme tilbake og da med større kraft. 

Dette skaper jo selvsagt redsel blant den eldre befolkningen. Og allerede har 11 (?) mennesker dødd av viruset i Storbritannia, og da hovedsakelig personer over 80 år. 

Hva tenker dere? Ingen vet vel helt hva som er rett og galt her. Men synes av hensyn til de eldre er dette en usolidarisk måte å gjøre det på. De må jo føle seg ofret. 

Anonymkode: 58b97...fd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og jeg trodde våre mydigheter var ille 😳

Anonymkode: e6748...be3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med en gang en britisk regjeringspolitiker blir rammet vil dette forandres.

Anonymkode: 83bb9...4c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brutalt. Det er jo ikke bare eldre som dør, også yngre. Helse- og annet kritisk personell er også i risikogruppene.

Anonymkode: 79b18...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og jeg trodde våre mydigheter var ille 😳

Anonymkode: e6748...be3

Les litt på internasjonale forum om hva som skjer i Spania, Iran, USA, generelt i flere land. Her ble det gjort inngripende tiltak omtrent før noen hadde dødd (omtrent samtidig). Det er bare tiden som vil vise hva som var riktig håndtering. 

Anonymkode: e8855...a2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud. Går det an?😳 Er de helt sprengt?

Anonymkode: 40110...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

En nyfødt baby har dødd av corona i England og en ny nyfødt er nå smittet. 

Edit... ny nyfødt ja, de er vel ofte nye.. 

Kilde? Foreslår at du ikke poster slikt i disse tider uten å kunne støtte opp under det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at det er bedre å «stenge ned» landet for da kan det skje i mer kontrollerte former, en at man får en voldsom sykdomstopp hvor kapasiteten i helsevesenet kollapset, offentlige tjenester kollapser etc. Så har man plutselig ingenting som fungerer i det hele tatt. Ved å ta kontroll allerede nå så kan man unngå fullstendig kollaps. Men kå har kanskje staten Norge bedre økonomi til å håndtere en slik bedstenging vi har nå -vi har bedre råd til å tilby støtteordninger til de som blir utsatt for permitteringer, oppsigelser etc. 

Anonymkode: 65b72...827

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Herregud. Går det an?😳 Er de helt sprengt?

Anonymkode: 40110...902

De er om ikke sprengt, så uten vett og forstand.

Datteren min sitter på flyet hjem fra England nå(student), og på flyplassen og toget var det ikke en eneste håndspritautomat å se. 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, Mhmjadda skrev:

Kilde? Foreslår at du ikke poster slikt i disse tider uten å kunne støtte opp under det. 

https://www.thesun.co.uk/news/11170653/newborn-baby-coronavirus-worlds-youngest-victim/

I går stod det i samme artikkel at babyen var død. Det ser ut til å ha forandret seg i dag.. 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er bedre å «stenge ned» landet for da kan det skje i mer kontrollerte former, en at man får en voldsom sykdomstopp hvor kapasiteten i helsevesenet kollapset, offentlige tjenester kollapser etc. Så har man plutselig ingenting som fungerer i det hele tatt. Ved å ta kontroll allerede nå så kan man unngå fullstendig kollaps. Men kå har kanskje staten Norge bedre økonomi til å håndtere en slik bedstenging vi har nå -vi har bedre råd til å tilby støtteordninger til de som blir utsatt for permitteringer, oppsigelser etc. 

Beklager for skrivefeil -taster på mobilen og bommer på bokstavene🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Link til artikkel? Så på NRK, men det er så mye at jeg ikke fant det.

Anonymkode: 524af...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synd for alle som vil dø, men da får vi i det minste noen eksempler på hvordan det går når ikke man gjør noe til de som skriker "hysteri".

Anonymkode: 4a4cc...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Jeg forandret den.. takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Vil bare ta forbehold om feil i mitt innlegg. Så det hadde vært fint om noen dobbelsjekket, så jeg ikke sprer eventuell feil informasjon. 

Det var bare slik jeg tolket innslaget på NRK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser på NRK nyhetene nå at Storbritannia velger å løse coronasituasjonen anderledes enn andre land. Hvis jeg skjønte det riktig så anbefaler Storbritannias helsemyndigheter å la viruset gå sin gang og ønsker at 60 (?) % av befolkningen skal få viruset, fordi at viruset ikke kan undertrykkes og viruset vil da komme tilbake og da med større kraft. 

Dette skaper jo selvsagt redsel blant den eldre befolkningen. Og allerede har 11 (?) mennesker dødd av viruset i Storbritannia, og da hovedsakelig personer over 80 år. 

Hva tenker dere? Ingen vet vel helt hva som er rett og galt her. Men synes av hensyn til de eldre er dette en usolidarisk måte å gjøre det på. De må jo føle seg ofret. 

Deres valg, du kan bare tenke deg når helsevesenet deres kneler og andre helt nødvendige helsetjenester ikke kan utføres. De vil bli ekstremt hardt rammet om noen mnd. Tror dere kina er helt idioter? At de stengte ned landet sitt bare for å "det var ikke så farlig" Vi får se, men han der Trump 2 idioten som styrer Storbritannia nå er like dum som Trump 1. Men Trump 1 måtte ta til fornuft i går.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bekymret fordi jeg har nær familie i England. 

H<vorfor ikke bare lære av hva SIngapore, Hongkong og andre land som har erfaring med å stoppe SARS i 2003, gjør nå??? 

Anonymkode: 9cabf...b28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link til artikkel? Så på NRK, men det er så mye at jeg ikke fant det.

Anonymkode: 524af...703

Det var på sendingen på NRK1 i stad. Vet ikke om det er skrevet spesifikt om det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan bli interessant å se hva som fungerer best, full nedstenging eller keep calm and carry on. Når det er sagt tipper jeg også UK snart stenger ned når alle andre gjør det. Det som forundrer meg litt er, hvorfor har USA stengt for innreise fra hele Europa bortsett fra nettopp UK? Samtidig som de kritiserer resten av Europa for å være for slepphendte med spredningen av viruset?

Anonymkode: 47379...dbb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...