AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Har mennesker problem å betale lån, gjeld, bil? Hva gjør Corona med økonomien til mange? Anonymkode: 9bef7...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Heldigvis ikke, godt å være student i disse dager. Anonymkode: 2481d...2f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Nei, er på aap. Det er utrolig lite koronaen påvirker livet mitt, annet enn at barnet er også er hjemme døgnet rundt 😊 Anonymkode: bdaa3...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja. Har nettopp mistet AAP, og går på tiltak. Det blir nå mest sannsynlig avlyst, og i NAV er jo alt skjønnsbasert. Har ingen anelse om jeg får forlenget tiltaket, når som det faktisk ikke går. Hvis NAV sier nei, må jeg søke sosialhjelp, og da må jeg selge leiligheten. Skulle ønske regjeringen kom på banen og gjorde noe her, men tviler litt. De er ikke kjent for å gjøre noe særlig for fattige. Anonymkode: 38a01...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Ikke foreløpig. Men jeg blir overrasket om samboer ikke blir permittert etterhvert, og det vil jo påvirke noe. Kanskje det går litt opp i opp om vi slipper å betale to barnehageplasser. Selv er jeg lærer og vi blir jo ikke permittert. Anonymkode: b51e6...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldigvis ikke, godt å være student i disse dager. Anonymkode: 2481d...2f0 Ja, endelig! Mitt siste år som student, så timingen er i det minste bra.. Har tidligere lurt på om det har hatt noe for seg å investere penger et sted, men aldri satt meg inn i det. Plutselig nyter jeg at jeg ikke har masse verdier i aksjer! Ingenting å tape på den fronten. Anonymkode: 0dcd3...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er jeg usikker på enda,foreløpig er jeg i jobb og håper at det fortsetter slik så det ikke går utover økonomien min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Nei ikke enda hverfall. Vi i helse må fortsatt på jobb så lenge vi ikke bli syke, jeg er faktisk glad for jobbe jeg har valgt slik at jeg slipper å bli permittert 😀 Anonymkode: 96e14...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Ikke så mye. Er permittert, men siden jeg er permittert så vil jeg ikke føre timer på meldekortene og vil få AAP istedenfor. Det jeg er for såvidt veldig spent på er hvordan dette vil påvirke renten. Jeg vil anta at den skrues ned snart. Anonymkode: c2761...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er student og jobber ved siden av studiene i helsevesenet. For min del rammer det meg ikke som person, men foreldrene mine som driver reiselivsvirksomhet og er selvstendig næringsdrivende er naturligvis bekymret for påsken og sommersesongen. Rundt påsketider kommer det som regel ganske pengesterke grupper som er viktige for bedriftens økonomi, men det ser ikke ut til å bli noe av i år. Sommeren er vi også spente på. Sommeren er også viktig for bedriftens økonomi, men man får bare ta det som det kommer. Anonymkode: d0081...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Nei. Vi har hjemmekontor begge to. Blir det langvarig (altså til over sommeren), så kan det være mannen min blir permitert. Men frem til sommeren har vi begge hjemmekontor. (Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad jeg valgte meg en jobb i offentlig sektor, selv om lønna var dårligere enn jeg hadde fått i privatsektor) Anonymkode: 0c9dc...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja. Jeg jobber i helsevesenet, han jobber som sjømann. Han har ikke ett samfunnskritisk yrke. Velger han å reise ut må jeg holde meg hjemme, uten lønn. Har ikke rett på å ha barna i barnehagen om han reiser. Velger han å bli hjemme taper vi mye penger der også. Vi har buffer, men det her varer ikke i 2uker, det vil strekke seg over flere mndr 🙄 Anonymkode: 072bc...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 Så langt i positiv retning ved at jeg får lavere rente slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, jeg får økte inntekter som følge av mye overtid. Anonymkode: 3771e...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0991 Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) Selvfølgelig påvirker det privatøkonomien til folk. Jeg jobber i et stort konsulentselskap i bygg- og anleggsbransjen. Noen av anleggene jeg er innvolvert i har nå stengt ned. Vanligvis jobber jeg mye overtid, men nå skal jeg være fornøyd med i nærheten av 100 %. Har òg en stor buffer i form av egenkapital som var tenkt brukt til bolig denne våren, men i verste fall kan jeg leve av det i noen år. På lang sikt. Det blir trolig stopp i igangsettelser av nybygg, slik at det blir mindre å gjøre der. Heldigvis for meg ligger det ann til at belegget mitt er fyllt opp med store anleggsprosjekter godt ut i 2021. Om bedriften går konkurs, så er bakgrunnen min ettertraktet av konkurentene. Jobber hjemmefra og satser på å ikke bli permittert. De summene man får i permitteringstiden er latterlig lave. Endret 14. mars 2020 av 0991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, jeg regner med mannen snart blir permittert. Vi står også i en uheldig fase der vi er midt i perioden for å bygge ny bolig (byggelån) samtidig som vi holder på å selge nåværende. Som jeg tviler på vi får solgt inntil ting roer seg. Jeg har regnet på om vi kvitter oss med bilen (heldigvis leasing med 1 månedsoppsigelsestid) og bruker mindre penger skal vi greie oss noen måneder på buffer og min lønn. Anonymkode: 78868...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 Er heldigvis gjeldsfri. Mannen har hjemmekontor. Jeg er permittert. Anonymkode: 5f809...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, men vi er utrolig heldige i denne situasjonen, så det blir overskudd. Jeg får nok ikke bonus i år da den er resultatbasert, tap på ca 200 000. Ellers sitter jeg i en helt trygg jobb som kan gjøres hjemmefra, og har en god fastlønn i bunn. Mannen er satt opp på en mengde vakansvakter i helsevesenet, så det dekker raskt inn bonustapet mitt og vel så det. Helsevesenet dekker også påskeferien vår om ikke forsikringen tar det. Lånerentene går ned. Og vi kan ikke reise, gå ut, og så videre som vanlig. Så her tjener vi en del Anonymkode: 663eb...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Del Skrevet 14. mars 2020 Er sykmeldt, men uansett i en jobb som forsøker å holde hjulene igang og som bør klare det. Det samme med mannen. Men man vet jo aldri hva som skjer fremover. Ellers blir det vel mindre innkjøp, spising ute og aktiviteter. Og dette vil en jo spare på. Anonymkode: 35a06...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja, mister over 100 000,- i inntekt. Får heller ikke igjen noe av pengene jeg har investert i kommende oppdrag, og får nok heller ikke dratt på en 3-ukers reise som allerede er betalt for. Så dette merker jeg nok neste år. Anonymkode: 7f1d9...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg