AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #1 Del Skrevet 14. mars 2020 Hei dere! Jeg ønsker råd fra dere angående min situasjon og skal prøve å gjøre innlegget kort. Vi har bodd sammen i over 10 år. Fikk 2 barn og forholdet var ikke til å redde pga at han var utro flere ganger på jobbreiser. Han har kun innrømt en! Da ble det slutt i 2015 og barna var 5 og 7 år gamle. Han bor i nabolandet siden bruddet og besøker dem 1 gang i året maks når det passer han. Jeg har hovedansvaret da han valgte å flytte ut av landet med engang etter bruddet. Han har ikke hatt noe form for samvær siden bruddet. Jeg har brukt 2 år etter bruddet på overtale han å bo i Norge og dele på foreldreansvaret. Etter han ga blaffen på mine råd, og familien hans valgte jeg å kutte kontakten med han helt. Han har kontakt og ringer dem på deres mobil. Vi har ikke snakket med hverandre siden vår 2017. Og har heller ikke prøvd å ta kontakt med meg verken ved jul eller bursdager. Jeg har krevd bidrag via familien hans hele tiden men han vil ikke bidra. Han sier til familien at han jobber lite, og sliter psykisk og ikke har råd. Og familien hans bidrar ikke noe økonomisk til meg. Eneste er at de videreformidler beskjeder fra meg til han. Jeg har heldigvis en fast jobb, men de vokser og krever mer økonomisk av meg!! Jeg har klart meg bra til nå, og vil ikke at han skal bare ikke bidra og forvente at alt dette skal vare evig sånn. Jeg ville egentlig nekte han kontakt med barna hvis han ikke bidrar siden bruddet, men tenkte at det vil skade barna mentalt. Barna har egentlig ikke lyst å snakke når han ringer dem nå som de er store, og noen ganger når han ringer tar ikke de telefon med vilje, og ønsker ikke snakke med han. Jeg har sagt til dem ar hvis de ikke ønsker å snakke er det helt greit. Jeg har gitt opp og har ikke snakket med han i over 3 år. Jeg er selvfølgelig sint!! Jeg har ikke hatt kjæreste siden bruddet, og fokuserer kun på barna. Jeg ønsker ikke å være nær en mann pga han!! Jeg er over han og alle menn for evig. Også han som en far! Har mistet troa om jeg finner en mann som kommer til å bry seg om barna mine, når deres biologisk far ikke gjøre det:( Han ringte i går på barnas telefon, og vi så film, da ville ikke de svare han. Jeg har hatt hjemmeskole igår og ble at vi hadde film kveld tidligere enn vanlige pga en uvanlig hektisk dag. Da han ikke fikk svar på deres mobil, sendte han meg SMS. Om at han vet jeg er sint på han enda, og at han ikke har rett til å snakke med meg, men kanskje nå er det viktig at vi som foreldre skal snakke sammen pga Corona situasjonen! Jeg har ikke svart han. Jeg er ikke sikker om jeg vil snakke med han noen gang i hele mitt liv. Jeg er ekstrem såret på måten jeg har sitte med hele ansvaret alene med barna, uten familien min vet jeg ikke hvordan jeg hadde klart det. Jeg er evig takknemlig for dem, samt at jeg har valgt å se livet på en positiv side og har sett fremover og sagt at dette vil jeg klare uansett om han er her eller ikke. Jeg er en positiv person som sier til meg selv at dette vil gå bra, og har jobbet hard for å komme meg videre mentalt og økonomisk. Men dette menneske vil jeg egentlig ikke ha noe å gjøre med!! Hva ville dere har gjort i min situasjon?? Tusen takk for alle tips! Anonymkode: 46af1...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Jeg ønsker råd fra dere angående min situasjon og skal prøve å gjøre innlegget kort. Vi har bodd sammen i over 10 år. Fikk 2 barn og forholdet var ikke til å redde pga at han var utro flere ganger på jobbreiser. Han har kun innrømt en! Da ble det slutt i 2015 og barna var 5 og 7 år gamle. Han bor i nabolandet siden bruddet og besøker dem 1 gang i året maks når det passer han. Jeg har hovedansvaret da han valgte å flytte ut av landet med engang etter bruddet. Han har ikke hatt noe form for samvær siden bruddet. Jeg har brukt 2 år etter bruddet på overtale han å bo i Norge og dele på foreldreansvaret. Etter han ga blaffen på mine råd, og familien hans valgte jeg å kutte kontakten med han helt. Han har kontakt og ringer dem på deres mobil. Vi har ikke snakket med hverandre siden vår 2017. Og har heller ikke prøvd å ta kontakt med meg verken ved jul eller bursdager. Jeg har krevd bidrag via familien hans hele tiden men han vil ikke bidra. Han sier til familien at han jobber lite, og sliter psykisk og ikke har råd. Og familien hans bidrar ikke noe økonomisk til meg. Eneste er at de videreformidler beskjeder fra meg til han. Jeg har heldigvis en fast jobb, men de vokser og krever mer økonomisk av meg!! Jeg har klart meg bra til nå, og vil ikke at han skal bare ikke bidra og forvente at alt dette skal vare evig sånn. Jeg ville egentlig nekte han kontakt med barna hvis han ikke bidrar siden bruddet, men tenkte at det vil skade barna mentalt. Barna har egentlig ikke lyst å snakke når han ringer dem nå som de er store, og noen ganger når han ringer tar ikke de telefon med vilje, og ønsker ikke snakke med han. Jeg har sagt til dem ar hvis de ikke ønsker å snakke er det helt greit. Jeg har gitt opp og har ikke snakket med han i over 3 år. Jeg er selvfølgelig sint!! Jeg har ikke hatt kjæreste siden bruddet, og fokuserer kun på barna. Jeg ønsker ikke å være nær en mann pga han!! Jeg er over han og alle menn for evig. Også han som en far! Har mistet troa om jeg finner en mann som kommer til å bry seg om barna mine, når deres biologisk far ikke gjøre det:( Han ringte i går på barnas telefon, og vi så film, da ville ikke de svare han. Jeg har hatt hjemmeskole igår og ble at vi hadde film kveld tidligere enn vanlige pga en uvanlig hektisk dag. Da han ikke fikk svar på deres mobil, sendte han meg SMS. Om at han vet jeg er sint på han enda, og at han ikke har rett til å snakke med meg, men kanskje nå er det viktig at vi som foreldre skal snakke sammen pga Corona situasjonen! Jeg har ikke svart han. Jeg er ikke sikker om jeg vil snakke med han noen gang i hele mitt liv. Jeg er ekstrem såret på måten jeg har sitte med hele ansvaret alene med barna, uten familien min vet jeg ikke hvordan jeg hadde klart det. Jeg er evig takknemlig for dem, samt at jeg har valgt å se livet på en positiv side og har sett fremover og sagt at dette vil jeg klare uansett om han er her eller ikke. Jeg er en positiv person som sier til meg selv at dette vil gå bra, og har jobbet hard for å komme meg videre mentalt og økonomisk. Men dette menneske vil jeg egentlig ikke ha noe å gjøre med!! Hva ville dere har gjort i min situasjon?? Tusen takk for alle tips! Anonymkode: 46af1...6ac Men snakke med deg pga viruset? Anonymkode: b28c7...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #3 Del Skrevet 14. mars 2020 Han har gitt fra seg retten til å være en far. Han bidrar ikke økonomisk eller mentalt i oppdragelsen til de små. Han har ingen ting å tilby, ettersom han har gitt fra seg retten til å påvirke deres hverdag. Jeg syns heller ikke, det er så lurt at han har mobilnummeret deres og kan ringe og styre på som han vill. Ville han ha kontakt med barna så man bidra økonomisk og for deres mentalevelferd. Det betyr at han kommer å ser barna og kommuniserer med dem ansikt til ansikt. Han kan ikke oppdra barna gjennom telefon. Spør han hva vill? Coronavirus forandrer ikke at han er fraværende far. Det er bra du fokuserer på barna og du må huske at det er ikke alle menn som er som han. Håper du finner en som bra for deg og barna. Anonymkode: 57121...247 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #4 Del Skrevet 14. mars 2020 Hvorfor skal han begynne å leke far nå? Anonymkode: 50fbf...8b7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #5 Del Skrevet 14. mars 2020 Ser overhodet ikke noe grunn til at corona skal være en unnskyldning til å snakke sammen. Hadde barna fast reist til og fra hans land så ville det jo vært relevant, men han ser jo ikke barna uansett og han gidder ikke betale barnebidrag så strengt talt er han ikke faren dems. Vil råde deg til å ikke ha kontakt siden det har fungert best for deg, også får barna bestemme selv om de vil ha kontakt. Det er bra du sier til de at de ikke må svare om de ikke vil. Du bør kreve inn tvangstrekk fra han via nav og si at så lenge han ikke betaler kan han ikke forvente noe svar eller kontakt. Jeg er enig med deg han kan ikke bare fortsette å få ha alt på sine premisser og snike seg unna og bare dukke opp igjen når han føler for å ringe. Anonymkode: 7b11e...479 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #6 Del Skrevet 14. mars 2020 Tenker at du heller kan prøve å få barnebidrag via nav, la dem ta seg av den biten. Smsen han sendte, kan du bare la stå ubesvart. Anonymkode: 08071...ff2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s65 Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har gitt fra seg retten til å være en far. Han bidrar ikke økonomisk eller mentalt i oppdragelsen til de små. Han har ingen ting å tilby, ettersom han har gitt fra seg retten til å påvirke deres hverdag. Jeg syns heller ikke, det er så lurt at han har mobilnummeret deres og kan ringe og styre på som han vill. Ville han ha kontakt med barna så man bidra økonomisk og for deres mentalevelferd. Det betyr at han kommer å ser barna og kommuniserer med dem ansikt til ansikt. Han kan ikke oppdra barna gjennom telefon. Spør han hva vill? Coronavirus forandrer ikke at han er fraværende far. Det er bra du fokuserer på barna og du må huske at det er ikke alle menn som er som han. Håper du finner en som bra for deg og barna. Anonymkode: 57121...247 Tusen takk for raskt svar! Nei han kommer ikke med noe konkret spørsmål, og påstår kun at vi skal begynne å snakke som foreldre sammen nå i disse tider! Det er ikke noe nytt å hente mht foreldreansvaret regner med. Jeg svarer ikke han noe på meldingen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at du heller kan prøve å få barnebidrag via nav, la dem ta seg av den biten. Smsen han sendte, kan du bare la stå ubesvart. Anonymkode: 08071...ff2 Helt enig. Anonymkode: 50fbf...8b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Egoist drittsekk. Foreslår du får bidrag via nav å kutter han helt ut. Så trist for barna Anonymkode: b28c7...167 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WonderWomaan Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 hahaha. For en kronidiot. Sorry jeg ler, men han er så idiot at det blir helt komisk. Kjære TS, IKKE svar han. Gi faen i han. Slett og blokker. La han leve i sin egen verden, og ta vare på deg og barna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er ikke så hevngjerrig som mange andre i denne tråden. Mannen er far til barna, samme hvor mye man skulle ønske at han ikke var det. Det betyr at han bør få informasjon om at barna har det bra. Men det betyr ikke at han trenger å få det direkte, eller at barna skal ha noe kontakt med ham. Jeg hadde gitt de i familien hans som du allerede er i kontakt med beskjed, og latt de videreformidle denne. Gi også beskjed om at du tar kontakt om det er noe, de trenger ikke å kontakte deg. Far skal ikke kontakte deg eller barna. Barna er for små til egentlig å skulle forholde seg til en mann som tydeligvis har problemer med å følge opp. Men jeg syns ikke man skal brenne alle broer. Det kan hende barna ønsker å vite mer om sin far når de selv blir voksne og kan håndtere dette. Derfor er det greit med en mellommann som viderebringer beskjed (familien). Jeg ser for meg at om mannen hadde hatt mye penger og døde, så hadde de fleste i tråden ropt høyt om arv. Det er synd om penger er det eneste viktige her. Barna har en far, om enn ikke tilstedeværende. La barna selv få velge hvilket forhold de ønsker å ha, når de blir gamle nok. Inntil da, hold alt avklart og til et minimum. Anonymkode: b5ba4...9fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 Enten la være å svar, eller svar at "Du er ikke en forelder, du er en bekjent, en sæddonor. Foreldre tar seg av barna sine" Kan ikke fatte hva han skal snakke om korona, har han plutselig noe innspill eller bidrag nå? Anonymkode: 80c30...6c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 Det går faktisk an å svare at barna er friske og har det bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så hevngjerrig som mange andre i denne tråden. Mannen er far til barna, samme hvor mye man skulle ønske at han ikke var det. Det betyr at han bør få informasjon om at barna har det bra. Men det betyr ikke at han trenger å få det direkte, eller at barna skal ha noe kontakt med ham. Jeg hadde gitt de i familien hans som du allerede er i kontakt med beskjed, og latt de videreformidle denne. Gi også beskjed om at du tar kontakt om det er noe, de trenger ikke å kontakte deg. Far skal ikke kontakte deg eller barna. Barna er for små til egentlig å skulle forholde seg til en mann som tydeligvis har problemer med å følge opp. Men jeg syns ikke man skal brenne alle broer. Det kan hende barna ønsker å vite mer om sin far når de selv blir voksne og kan håndtere dette. Derfor er det greit med en mellommann som viderebringer beskjed (familien). Jeg ser for meg at om mannen hadde hatt mye penger og døde, så hadde de fleste i tråden ropt høyt om arv. Det er synd om penger er det eneste viktige her. Barna har en far, om enn ikke tilstedeværende. La barna selv få velge hvilket forhold de ønsker å ha, når de blir gamle nok. Inntil da, hold alt avklart og til et minimum. Anonymkode: b5ba4...9fb Det er vel han som har brent broen. Han kommer nå tilbake og vill late som han er en "far". Kanskje er det hevngjerrig, men jeg forstår ikke hvorfor ts skal underholde han behov for virke som en far, når han ved valg, ikke gjør det i hverdagen. Det er ikke bare snakk om penger, selv om det er en vesentlig del av omsorgen for et barn. Det handler at han er fraværende. Ved å underholde han, de få gangene han forstår "jøss, jeg er en far" Så sier hun at det er ok. Det er han som har ansvar for at barna har kontakt med han, og sine slektninger. Trenger han hjelp, har han en rekke hjelpeapparater som er villig til å hjelpe. Anonymkode: 57121...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg hadde svart at barna er friske og har det bra som noen over her sa. Utover det hadde jeg også sagt at med mindre han har tenkt å bidra på noen måte og faktisk være en far for barna er det vel ikke noe mer å snakke om. Anonymkode: b09cf...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Enten la være å svar, eller svar at "Du er ikke en forelder, du er en bekjent, en sæddonor. Foreldre tar seg av barna sine" Kan ikke fatte hva han skal snakke om korona, har han plutselig noe innspill eller bidrag nå? Anonymkode: 80c30...6c5 Gud eg e så enig. Sånne mannfolk er bare nettopp det. En sæddonor. Å gi faen i sitt eget avkom på den måten er forkastelig. Anonymkode: b28c7...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel han som har brent broen. Han kommer nå tilbake og vill late som han er en "far". Kanskje er det hevngjerrig, men jeg forstår ikke hvorfor ts skal underholde han behov for virke som en far, når han ved valg, ikke gjør det i hverdagen. Det er ikke bare snakk om penger, selv om det er en vesentlig del av omsorgen for et barn. Det handler at han er fraværende. Ved å underholde han, de få gangene han forstår "jøss, jeg er en far" Så sier hun at det er ok. Det er han som har ansvar for at barna har kontakt med han, og sine slektninger. Trenger han hjelp, har han en rekke hjelpeapparater som er villig til å hjelpe. Anonymkode: 57121...247 Det er mange årsaker til at folk gjør som de gjør. Hva som er årsaken her vites ikke. Men faktum er at mannen er far. Det må man forholde seg til. Det betyr ikke at mor skal "underholde hans behov for å virke som far", men et minimum av informasjon tenker jeg ikke er mye arbeid. Å informere om at barnet f.eks er innlagt på sykehus og står i fare for å dø, eller har omkommet i en ulykke, er opplysninger man bør koste på seg å gi far. Slike ting skjer sjelden, så det er ikke mye jobb. Dessuten er fars familie også barnas familie. Det er dårlig gjort ovenfor barna å ta fra dem halve familien deres fordi faren deres ikke evner å opptre som en far bør. Anonymkode: b5ba4...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Del Skrevet 15. mars 2020 Tragisk... Er det ingen som tenker at en slik tragedie som coronavirus et faktisk er kan også endre en uansvarlig far? Hva om han faktisk tenker at det er nå eller aldri, det er nå han må ta ansvar, der er nå han må fortelle barna at det er han som har vært problemet, ikke dem og ikke mor. Hva om han bekymrer ser for hvem som skal ta vare på barna hvis noe hender mor? Noen ganger må man se døden i hvitøyet for å forstå at partner/ekspartner ikke er udødelig. Jeg vet om mange som bare tenker at den andre foreldre vil alltid være der for barna og passe på dem. Det er nå tiden er inne for å ta vare på hverandre, selv dem man egentlig vil unngå å ha noe med. Hadde dette vært snakk om en voldelig eks og far som var farlig så hadde jeg skjønt rådene TS får her i tråden. Anonymkode: 988f4...d9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #19 Del Skrevet 15. mars 2020 Hvis barna ikke svarer, er han vel bekymret. Det kan han faktisk oppriktig være selv om han er en dust. Svar at barna er friske og raske, og at om de ikke svarer så er det fordi de ikke ønsker å snakke. Synes dog at de kunne sendt en melding om at de ikke ønsker å ta telefonen. Og evt om det er den dagen eller permanent/langvarig Anonymkode: de080...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg