Gå til innhold

NRK: Oppdaget koronavirus blant 34.000 hyttefolk

ErGlad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta.

Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett.

Anonymkode: 323be...41b

Dere som har reist på hytta. Håper dere blir siste pri for eventuell behandling. Om behandling i det hele tatt. Fordømte jævla egoister. Tenk på hun stakkars småbarnsmora som er under kreft. Tenk hvor mange forskjellige verdifulle mennesker med forskjellige sjebner som gjør dem sårbare.

NHI og mennesker som ikke lytter til rettningslinjene myndighetene har satt frem vil måtte stå for en STOR oppvask når corona epidemien gir seg. Håper skammen og samvittigheten tar dere av dage.

Anonymkode: 7257c...767

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi burde få ha en dag, hvor folket kan ta av dage disse jævlene som risikerer eldre, syke og svakes helse, fordi de KJEEEDER SEG.... Jeg blir kvalm!!:spy:

Anonymkode: 5f8f5...551

Idioti... burde vært innført portforbud som andre land har. At folk ikke bruke hue er håpløst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet snart ikke hva jeg synes er mest skummelt jeg, dette viruset... eller at jeg bor i et land med så mange idioter. 

Anonymkode: a7867...3c7

Idiotene. Jeg er så sjokkert over det norske folk at jeg har ikke ord. Jeg trodde virkelig ikke folk var så blåst.. Hadde alle tatt dette like alvorlig ville nok ting gått mye bedre. Såklart hadde vi ikke blitt kvitt viruset, men mye unødvendige ting kunne vært unngått. Jeg er ikke spesielt stolt av å være norsk i disse tider🙈

Anonymkode: 55227...1d4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har reist på hytta. Håper dere blir siste pri for eventuell behandling. Om behandling i det hele tatt. Fordømte jævla egoister. Tenk på hun stakkars småbarnsmora som er under kreft. Tenk hvor mange forskjellige verdifulle mennesker med forskjellige sjebner som gjør dem sårbare.

NHI og mennesker som ikke lytter til rettningslinjene myndighetene har satt frem vil måtte stå for en STOR oppvask når corona epidemien gir seg. Håper skammen og samvittigheten tar dere av dage.

Anonymkode: 7257c...767

Vi vanlige dødelige er dumme vi vettu. Vi må jo hjelpe til og ordne med dugnad, slik at alle de rike får dratt på høyres hytte-fest i Hemsedal. 

De syke og svake kan vente, vi må jo utrydde kjedsomheten til de rike først, må vites🙄

ap-stemmer: hva tenker du om corona?

høyre-stemmer: Fysj, piss vann. Drikker bare champagne. Corona er for vanlige folk.

alle, absolutt alle: 😳......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du trenger ikke akuttbehandles i en hyttekommune hvis du bruker hodet bittelitt! Du trenger bare å følge med på egen helse. 

Anonymkode: 3a283...948

Det er hva folk innbiller seg selv, men som i praksis ikke er så enkelt.

For jo - alvorlige symptomer kan oppstå nokså plutselig. 

Nylig eksempel, vi har basketballstjernen som fleipa og harselerte med Corona-virus på pressekonferanse - to dager etter ble diagnostisert selv. 

Vi har 3 syke byfolk på hytta i en hyttekommune.

Enten kan vi da gå utfra at folk ikke bruker hodet, eller kjenner helsa si så godt som dem tror - eller - at alvorlig sykdomgrad faktisk kan oppleves å komme plutselig, fordi sykdommen ikke nødvendigvis gir noe særlig symptomer innledningsvis.

Dessuten, selv om en ikke blir syk, så gir også 35 000 mennesker økt risiko for at alle andre sykdommer og skader skal oppstå - på toppen av at småkommuner står i en allerede presset situasjon og skal håndtere Corona.

Det er rett og slett grenseløst egoistisk av små mange mennesker å ikke ta sin del av samfunnsansvaret for at dette skal gå så greit som mulig.

Bedrifter går konkurs, folk er permitterte og redd for inntektsgrunnlaget sitt, artister og skuespillere aner ikke hvordan de skal overleve - men noen egoister turer på og nekter å ta sin minimalt inngripende del av den støyten vi som samfunn nå må ta i fellesskap.

Nei, det finnes ikke sympati med mennesker som ‘bare må’ på hytta, så de ikke skal risikere å kjede seg bittelitt hjemme. 

Mens andre risikerer liv, helse, inntektsgrunnlag, utdannelse - for å få satt en stopper for viruset.

Folk burde ærlig talt skamme seg. Dypt og inderlig. Håper dette blir tatt tak i, og en gjør alvor av å straffeforfølge personer som nekter å følge myndighetsråd og smittevernbestemmelsene. Men det burde virkelig ikke vært nødvendig.

Anonymkode: 85566...5fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at alle er interessert i at samfunnet skal kunne gå tilbake til normalen. At livet skal bli som det var igjen. Men det går jo ikke hvis ikke alle bidrar og gjør det vi blir pålagt! Så fordi du kjeeeder deg hjemme, så blir halve Norge stengt ned lenger. Vi blir ikke pålagt disse restriksjonene fordi staten vil plage noen eller gjøre livet surt for noen. Tvert imot! Så til dere som sier at det er helt greit å gjøre egne vurderinger, som feks at man kjeeeder seg og derfor vil dra på hytta, dere gjør sånn at det må sterkere restriksjoner til for å få dette under kontroll. Du kan komme til å måtte kjeeede deg MYE mer! Dere kan jo feks bruke noe av tiden dere kjeeeder dere til å lese litt om solidaritet, eller sitte helt stille og kjenne etter om dere i det hele tatt har en følelse vi andre kjenner som empati. Da har dere litt å drive med den stund! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det virker trist å bli terrorisert av egen befolkning.

de rike: jeg vil på hyttaaaaaaaa... vil ikke kjede meg som vanlige folk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange dumme mennesker i dette landet uten evne til å tenke logisk. De som dette gjelder er en fare for befolkningen, samfunnet og økonomien. Det kommer til å ta lang tid å komme tilbake til normalen når dere ser til at smitten får spre seg videre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker trist å bli terrorisert av egen befolkning.

de rike: jeg vil på hyttaaaaaaaa... vil ikke kjede meg som vanlige folk.

De bør prioriteres sist om de blir syke. Stygt sagt og skammer meg egentlig for å si noe slik, men de er en fare for oss andre i samfunnet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

De bør prioriteres sist om de blir syke. Stygt sagt og skammer meg egentlig for å si noe slik, men de er en fare for oss andre i samfunnet. 

Jeg er enig, men skammer meg ikke😷

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig, men skammer meg ikke😷

Nei, det bør ikke jeg heller gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

De har vel allerede fått signaler fra leger i hyttekommuner om at de ikke kan regne med å bli prioritert. Men det biter vel ikke på når man tror man er hevet over lover, regler og smitte.

Anonymkode: d00c9...dd7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det bør ikke jeg heller gjøre.

Vi skammer oss, når de skammer seg og tar seg sammen.🙆‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel allerede fått signaler fra leger i hyttekommuner om at de ikke kan regne med å bli prioritert. Men det biter vel ikke på når man tror man er hevet over lover, regler og smitte.

Dumskapen er det lite som kan gjøres med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skammer oss, når de skammer seg og tar seg sammen.🙆‍♀️

Jeg skammer meg på vegne av den store andelen av befolkningen som er så kunnskapsløse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Leste noen leger gjerne ville ha satt opp bom ved kommunegrensa. Det lar seg ikke gjøre helt uten videre, men jeg skjønner den tanken godt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi burde sende hele gjengen til britene. Der er det ingen tiltak, og de bare tenker at "folket skal bli immun"-taktikken skal funke. Glir rett inn denne tankegangen hos gærningene på fjellet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leste noen leger gjerne ville ha satt opp bom ved kommunegrensa. Det lar seg ikke gjøre helt uten videre, men jeg skjønner den tanken godt. 

Det burde de gjøre og de som har vanskelig for å forstå alvoret bør bli arrestert av politiet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi burde sende hele gjengen til britene. Der er det ingen tiltak, og de bare tenker at "folket skal bli immun"-taktikken skal funke. Glir rett inn denne tankegangen hos gærningene på fjellet.

Fjolls til fjells.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Ut i fra denne tråden virker det nå hvertfall enten som man en idiot som drar på hytta, ellers er man en særdeles ufin debattant som slenger rundt seg med dødsønsker, smitteønsker og går til personangrep. 

Det komiske er jo at de aller fleste er inne er enige i at hyttefelt er No Go akkurat nå. 

Ingen tvil om at dette hvertfall får fram det verste i folk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...