AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #121 Del Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så er ikke dette influensa - og hvorfor tror du en blir sterkt anmodet om å ikke reise? Mindre steder og kommuner er rustet til å akuttbehandle og raskt transportere mennesker inn til sykehus, etter sitt normale befolkningstall. Ikke 35 000 ekstra personer i den lille bygda. Og jo, en kan ikke forvente en gradvis innsykning så en har tid på seg. Det er flere pasienthistorier offentlig som forteller om at det ‘kom som kastet på dem’. Noe av problemet med dette utbruddet er nettopp at sykdommen kan gå sin gang, og en er smittefarlig, uten at en opplever noen nevneverdige symptomer - før det når lungene. Anonymkode: 85566...5fc Men du trenger ikke akuttbehandles i en hyttekommune hvis du bruker hodet bittelitt! Du trenger bare å følge med på egen helse. Anonymkode: 3a283...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #122 Del Skrevet 14. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da snur man bilen og kjører hjem! Verre er det ikke. Du ligger ikke plutselig og uten forvarsel rett ut med pustevansker. Anonymkode: 3a283...948 Okay, dette vet du altså? Er du en italiensk eller kinesisk lege, siden du føler du har grunnlag for å bastant uttale deg om sykdomsforløpet? Da regner jeg med at du også vet at dette ikke er som en sesonginfluensa. Anonymkode: 86e12...541 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #123 Del Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, Rullerusk skrev: jo, det har du allerede bevist. At DU er så dum. Du burde lese deg opp på pasienthistorier fra andre land, så skjønner du hvor raskt du faktisk kan bli dårlig av dette. At du sitter på hytta og risikerer at man må sende en ambulanse til deg der for å få deg inn på et sykehus, er strengt tatt bare et sinnsykt klart og tydelig bilde på hvor lite du faktisk forstår. Jeg risikerer ikke det, og om det skal komme en ambulanse hit kommer den fra samme sykehus som hjemme🙈 Anonymkode: 3a283...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #124 Del Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b 😳 Dere BELASTER et lite lokalsamfunn dersom det skjer dere noe. Du er ikke interessert i følge rådene, så håper du ikke belaster tjeneste i små hyttekommuner om noe skjer deg på ferie. Frekkere en lusa er du! Anonymkode: 5f8f5...551 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #125 Del Skrevet 14. mars 2020 Når jeg ser på hva hyttene koster i Hemsedal, så skjønner jeg jo at det er sånn som det er nå. Folk med slike midler tenker ikke på vanlige folk. Anonymkode: 459f7...95c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #126 Del Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, jo. Det kan man virkelig. Folk bryter karantene, lar store klynger barn leke sammen, har fester, lar ungdommene henge på kjøpesenter, nekter å avlyse 3-årsdagen selv om bestefar har Kols, samler seg til panikkhandling i en smittebule av overfylte matbutikker, reiser til Østerrike til tross for reiseråd - skal jeg fortsette...? Folk flest er idioter. Eller i minste fall usannsynlig korttenkte, og tar ikke inn over seg realitetene - en kan faktisk bli rammet selv. Anonymkode: 85566...5fc Hvor tror du de gjør dette mest, på en ensom hytte eller i byene🤔 Anonymkode: 3a283...948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #127 Del Skrevet 14. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da drar man hjem til sin hjemkommune. Skulle tro folk aldri har hatt influensa før. Man får ikke helt plutselig kutt behov for helsehjelp uten å ha hatt symptomer på forhånd. Man har god tid til å kjøre hjem som ved vanlig sykdomsforløp. Ikke stopp noe sted på veien, tiss i veikanten, problemet løst. Anonymkode: 3a283...948 Flott! Deg ser vi aldri på legevakta. Du finner veien til din lokale lege. Anonymkode: 5f8f5...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 14. mars 2020 #128 Del Skrevet 14. mars 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/kutter-broyting-for-a-stoppe-hytteturistene/72247152 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #129 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flott! Deg ser vi aldri på legevakta. Du finner veien til din lokale lege. Anonymkode: 5f8f5...551 Ja, enten lokal lege eller lokalt sykehus. Anonymkode: 3a283...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #130 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser på hva hyttene koster i Hemsedal, så skjønner jeg jo at det er sånn som det er nå. Folk med slike midler tenker ikke på vanlige folk. Anonymkode: 459f7...95c Joda, mange gjør det også og trenger ikke påbud ved lov for å rette seg etter anbefalinger fra myndighetene. Det er ikke nødvendig å skjære alle bemidlede over én kam. Anonymkode: 86e12...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 14. mars 2020 #131 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor tror du de gjør dette mest, på en ensom hytte eller i byene🤔 Anonymkode: 3a283...948 Jeg tror dette gjøres mest av folk som føler seg jævlig berettiget. Og av folk som har god kunnskap om finans og økonomi, men null kunnskap om biologi..... Nordstrand blad har en fin artikkel om hvordan folk oppfører seg der..... Ellers tipper jeg det er de samme teslafolkene med BS skilter som de vi ser når vi er på hytta og som oppfører seg som egoister der, som nå oppfører deg akkurat på samme måte..... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #132 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, mange gjør det også og trenger ikke påbud ved lov for å rette seg etter anbefalinger fra myndighetene. Det er ikke nødvendig å skjære alle bemidlede over én kam. Anonymkode: 86e12...541 De bemidlede som tenker på andre har vel holdt seg hjemme tenker jeg. Anonymkode: 459f7...95c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #133 Del Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser på hva hyttene koster i Hemsedal, så skjønner jeg jo at det er sånn som det er nå. Folk med slike midler tenker ikke på vanlige folk. Anonymkode: 459f7...95c Nettopp. Og ikke kom og fortell meg at de handler alt i Oslo før de drar, og lar helt være å bare stikke på hyttebutikken en liiiiten tur. Er man ego og nedsnødd fra før. Anonymkode: d00c9...dd7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #134 Del Skrevet 14. mars 2020 Vi burde fått i oppdrag å holde øye på naboen. Staten burde la datatilsynet få tilgang til all bruk av data av alle i Norge. Deretter bør man kartlegge og forfølge disse jævlene, som setter egen kjedsomhet foran andres helse. Disse bør straffeforfølges, bøtelegges, og nektes offentlig helsehjelp, da de har sagt at de ikke ønsker å respektere det offentlige, og at det da som følge av dette, de ikke kan prioriteres før andre som hører etter. Egen familie bør også berøres, slik at helse-Norge ikke kollapser under vekten av hytteidiotenes stupiditet. Har du råd til å smitte andre, har du råd til å betale for egen helse. De bør straffes med å ikke få dekt offentlig helse, og ikke skal være en byrde og en kvise på veldferdstaten som se så til de grader pisser på, med et smil om munnen. Anonymkode: 5f8f5...551 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #135 Del Skrevet 14. mars 2020 Folk har blitt permitert eller fått hjemmekontor og bruker anledningen til å ta seg en ferie på hytta. Jeg synes folk snart skal begynne å følge hva folkehelseinstituttet anbefaler. Anonymkode: 76bcb...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #136 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, Rullerusk skrev: Jeg tror dette gjøres mest av folk som føler seg jævlig berettiget. Og av folk som har god kunnskap om finans og økonomi, men null kunnskap om biologi..... Nordstrand blad har en fin artikkel om hvordan folk oppfører seg der..... Ellers tipper jeg det er de samme teslafolkene med BS skilter som de vi ser når vi er på hytta og som oppfører seg som egoister der, som nå oppfører deg akkurat på samme måte..... Og her har fokk med hytte plutselig blitt til rike Tesla-eiende drittsekker🙈 Anonymkode: 3a283...948 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #137 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er nasjonal krise. Ikke ekstra ferie til nordmenn. Anonymkode: d00c9...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #138 Del Skrevet 14. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b Dere TÅLER for pokker meg å kjede dere. Det som mange folk derimot ikke tåler er viruset. Jo flere folk som er utenfor husene sine, jo lettere smitter viruset, og jo større er sjansen for at de som vil dø av dette viruset blir smittet. Hold dere for faen meg hjemme og kjed dere til dere finner på noe. Les. Skriv. Tegn. Mal. Tren. Syng. Se på filmer og serier. Rydd og vask ned hele huset. Spill brettspill, kortspill, dataspill, TV-spill. Ring en gammel venn. Ring tanta di. Ring bestefaren din. Bak kjeks og kaker og brød og frys ned. Gå i garasjen og mekk på bilen. Gå på Youtube og lær deg en helt ny ferdighet som er nyttig, uansett tema du måtte ønske. Hvis dere er unge voksne klarer dere å finne på noe. Til og med små barn klarer å finne på ting når de kjeder seg. Makan til hjelpeløshet. Anonymkode: f3bbd...8a9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #139 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, enten lokal lege eller lokalt sykehus. Anonymkode: 3a283...948 Ikke lokalt Du skal ikke borti andre som følger regler og tar hensyn. Du burde dra på privat, der du og vennene dine kan sitte sammen. Eller bedre, dere trenger ikke helsehjelp. Så flytt dere ut av køen, og gi plassen til noen som er verdige. Ikke klag på vold og tyveri, når du er villig til å være morder for egen lyst. Anonymkode: 5f8f5...551 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #140 Del Skrevet 14. mars 2020 Blir helt fascinert av at mennesker som tydeligvis har to hjerneceller i det hele tatt har hytte og greier å komme seg dit. Anonymkode: 11707...2d1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg