Populært innlegg ErGlad Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #1 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) Nå har vi endelig fått bekreftet det vi fryktet. Hyttefolket sprer koronavirus - 34 000 har reist til hytta! Hvorfor må folk dra på hytta? Er det så vanskelig å følge myndighetene råd? Det er ikke akkurat 2 ukers ferie! Gjør de som er i risikogruppa en tjeneste - Bli hjemme og ikke på hytta! Endret 14. mars 2020 av Sosialt 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #2 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #3 Del Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Disse holdninger er så egoistiske!! Har du tenkt på alle som er i risikogruppa? Anonymkode: 35647...48c 160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #4 Del Skrevet 14. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, uansett. Anonymkode: 323be...41b Hva er problemet? Det er ikke farlig å kjede seg litt av og til. Anonymkode: 6eb85...903 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Duftavsommerregn Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #5 Del Skrevet 14. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Problemet er at dere egoister og er med på å spre smitte! Du vet ikke om de er smittet eller ikke, det tar 14 dager fra du faktisk er dette til du merker noe som helst, og du smitter hele tiden da. Nå er det nærmere 1000 smittede i hele Norge, og med slik oppførsel som vi ser blant de som reiser til hyttene sine mitt i denne krisen! Fordi du er ung kan det raskt ende i alvorlig sykdom for deg og dine også! Når så sykehusene sin kapasitet for å gi pustehjelp de kritisk syke som også kan bli deg, da vil folk begynne å dø. Har skrevet det tidligere, nå må de som styrer dette landet få seg noen baller og sette inn militære og hjemmevern for å sette opp sperrekontroller ut av alle store byer. De som bryter dette skal bøtelegges knallhardt og bør et par dager på isolatcelle for å få smake pisken. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg jabx Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg #6 Del Skrevet 14. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. Eh, at dere ikke er i risikogruppen betyr ikke at dere ikke kan smitte noen! Jesus Kristus... enkelte folk. 131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #7 Del Skrevet 14. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b Du vet altså med sikkerhet at du ikke er smittet, hvordan? Hvordan vet du med sikkerhet at du ikke er i risikogruppen? Anonymkode: 86e12...541 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #8 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er forskjell på å dra på hytta og dra på hytta. Reiser mange ut på hytta i en liten kommune og befolkningen der øker drastisk, så har ikke kommunen beredskap til å takle et stort utbrudd. Er man på hytta for seg selv og ikke omgås andre, så sprer man ikke smitten mer enn hjemme. Reiser man på hytta innen samme kommune eller til en ikke typisk hyttekommune, endres ikke folketallet og beredskapsbehovet endres ikke. Vi har hytte et godt stykke fra folk i nabokommunen. Men den ligger slik til at vi likevel blir liggende under den samme beredskapen innen helse, sivilforsvar etc. Så ser null problem med å reise ut på hytta for avveksling for vår del. Min bror har hytte innen samme kommune som de bor i. De kommer til å veksle mellom å bo rimelig komfortabelt på hytta og å bo i ei trang leilighet i ei blokk med et lite barn. Ser null problem med det. Faktisk nesten bedre de er på hytta både for egen og andres del. Anonymkode: 3735d...eb2 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 14. mars 2020 #9 Del Skrevet 14. mars 2020 Det er dette som gjør at vi ikke kommer godt ut av dette. Smitten vil eksplodere videre fremover med så mange bortskjemte egoister i dette samfunnet som bare tenker på seg selv og sine egne ekstremt banale behov. Toppen på denne epedimien ser vi ikke før til sommeren, mange vil da dø kvelt av mangel på oksygen uten noen form for hjelp. Fordi disse forbanna sossene skal kose seg på hytten med rødving og "caronaferie". Skulle selv til fjells å stå på ski, har avlyst hele greien og holder meg hjemme og tar meg en hjemme og alene fest over helgen De får garantert svi for dette om noen uker! Fordi de bare "måtte" på fjellet fordi det i disse krisetider er så kjedelig hjemme. Vil ha et mye mer autoritært samfunn fremover, for det jeg ser nå av nordmenn er bare ikke et pent syn. EEEEEEEEEEEEEEEEEEESJ. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 14. mars 2020 #10 Del Skrevet 14. mars 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b Problemet er at det for litt over to uker siden bare var én som var smittet i hele landet, og se hvor mange som er smittet nå. Dét er problemet med coronaviruset; det begynner så forsiktig, så forsiktig - slik at de færreste innser alvoret - og plutselig er det full krise. Endret 14. mars 2020 av Bix 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #11 Del Skrevet 14. mars 2020 Politiet/heimevernet burde dra rundt og beordre folk til å dra hjem. Og kjøpesenter burde stenges, det flokker seg med ungdom der forde de har "fri". Portforbud burde det vært. Kunn de som skal på jobb får lov å bevege seg ute. Anonymkode: c5d7a...deb 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #12 Del Skrevet 14. mars 2020 FOR en misvisende tittel! Anonymkode: 3a283...948 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 14. mars 2020 #13 Del Skrevet 14. mars 2020 Kina klarer å stoppe dette viruset til en viss grad, i en veldig disiplinert befolkning. Men selv der må de bruke ren militær makt mot mennesker som ikke følger ordrer. Dette er en krisesituasjon som kan ruinere hele vårt samfunn slik vi kjenner det i dag. Da kan ikke Erna sitter der som en barnehage tante og se på denne idiotien. Få opp sperrekontroller rundt alle store byer! Ut med militært personell og kontroller. Og de som gjør motstand gi de en omgang med batongen Steng bensinstasjoner og ladestasjoner rundt alle hytteområder, ja steng hele strømforsyningen. Tving pakket til å følge retningslinjene som skal begrense og forsinke denne pandemien som sprer seg over hele kloden. Det skulle vært gjort for lenge siden faktisk. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Del Skrevet 14. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse holdninger er så egoistiske!! Har du tenkt på alle som er i risikogruppa? Anonymkode: 35647...48c Jeg har tenkt på dem. De drar da vel ikke på hyttetur. De holder seg hjemme, da kan vi som er friske være på hyttetur. Anonymkode: 323be...41b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2020 #15 Del Skrevet 14. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg ikke smitter noen. Vi er unge voksne, og er ikke i risikogruppen. I tillegg er det meget kjedelig å være hjemme hele tiden, da i tillegg kommer i kontakt flere i forhold til å dra på hytta. Hva er problemet? Bare 3 er smittet. De holder seg nok hjemme uansett. Anonymkode: 323be...41b Egoismen rår deg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #16 Del Skrevet 14. mars 2020 Sett bort fra det med smitten; om du skulle bli smittet og med behov for helsehjelp, så er det ikke så enkelt å komme opp til hyttene for de som skal hente deg. Anonymkode: 6a91a...de6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #17 Del Skrevet 14. mars 2020 28 minutter siden, Sosialt skrev: Nå har vi endelig fått bekreftet det vi fryktet. Hyttefolket sprer koronavirus - 34 000 har reist til hytta! Hvorfor må folk dra på hytta? Er det så vanskelig å følge myndighetene råd? Det er ikke akkurat 2 ukers ferie! Gjør de som er i risikogruppa en tjeneste - Bli hjemme og ikke på hytta! Vi kjenner et barn i barnehagealder som får behandling for kreft og de har reist på hytta for å isolere dette barnet fra omverden. De er redd for smitte utenfra, blant annet fra eldre søsken som har måtte bli hjemme. Jeg må si at jeg syns det er helt greit at de har dratt, men jeg er enig med at friske mennesker kan bli hjemme. Anonymkode: 22efb...b4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 14. mars 2020 #18 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, O.G. skrev: Egoismen rår deg altså. Det er slik i hele det norske samfunnet på alle områder! Fra vugge til grav er det individualismen som har fått rådet alt for lenge, det har skapt et folk av egoister. Det er i slike krisetider det blir så synlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2020 #19 Del Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev: Det er slik i hele det norske samfunnet på alle områder! Fra vugge til grav er det individualismen som har fått rådet alt for lenge, det har skapt et folk av egoister. Det er i slike krisetider det blir så synlig. Nja, jeg tror disse hadde vært egoisme uansett hva som hadde rådd det norske samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Del Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på dem. De drar da vel ikke på hyttetur. De holder seg hjemme, da kan vi som er friske være på hyttetur. Anonymkode: 323be...41b Hvorfor skulle de holde seg hjemme? Når eldre søsken kan dra med smitten hjemme fra skolen, fra matbutikken, fra treninger eller foreldrene kan møte noen på jobb, på trening osv. Greit nok at alt stengte på torsdag, men de drar da lenge før det. Anonymkode: 22efb...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg