Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #61 Skrevet 14. mars 2020 3 minutter siden, Inkognito92 said: Hvorfor tror du de som produserer mat ber nordmenn slutte å hamstre mat? Er det pga overflod av mat i lagerene deres? Folk skjønner lite altså ^_^ Fordi det blir for mye for både de som jobber i butikken og produsentene. om du hamstrer så må de skynte seg med og laste opp og kjøre rundt med varer noe som tar extra tid. De må ansette flere osv derfår er det frarådet og hamstre! Fordi det vil ta lenger tid før varene kommer tilbake i hyllene! Derfår vil det påvirke bransjen og de som ikke hamstrer! Ikke fordi de går tomme! De går ikke tomme! Hadde de gått tomme så hadde det nok heller ikke vært "lov og hamstre" da hadde de gått ut med det det er frarådet og hamstre men det er ikke straffbart hadde det vært krise så hadde ikke norge sagt at vi har nok mat! Men du stoler jo ikke på systemet. 1
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #62 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, Inkognito92 said: Det er jo nettopp det jeg sier dere ikke er. Selvsagt er du og resten uviktige for meg. Åja så du bryr deg ikke om andre en deg selv?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #63 Skrevet 14. mars 2020 Jeg var på jobb jeg, så jeg kom meg ikke til butikken før på kvelden. Var ikke mye mat igjen til meg da, og hjemme hadde jeg mat for to-tre dager. Maks. I morgen skal jeg på jobb igjen, så vi får se hva som møter meg i butikkene utpå kvelden, når jeg har mulighet til å komme meg dit. Takk til alle som hamstrer. Anonymkode: 70731...f3d 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #64 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, Inkognito92 said: Om jeg har overflod av noe, har jeg ingen problemer å dele det med en nabo. Dessverre er det nettopp denne mangelen av overflod i fremtiden jeg forventer som gjør at jeg og andre hamstrer. Meg og mine først, deretter har vi noe til overs, deler vi det med våre nærmeste. Du skriver jo at du ikke bryr deg om andre en deg selv? Hvorfår skifter du plutselig mening om og dele med nsvoen din da? Anonymkode: ef5c8...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #65 Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Du skriver jo at du ikke bryr deg om andre en deg selv? Hvorfår skifter du plutselig mening om og dele med nsvoen din da? Anonymkode: ef5c8...b1f Naboen** Anonymkode: ef5c8...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #66 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Fordi det blir for mye for både de som jobber i butikken og produsentene. om du hamstrer så må de skynte seg med og laste opp og kjøre rundt med varer noe som tar extra tid. De må ansette flere osv derfår er det frarådet og hamstre! Fordi det vil ta lenger tid før varene kommer tilbake i hyllene! Derfår vil det påvirke bransjen og de som ikke hamstrer! Ikke fordi de går tomme! De går ikke tomme! Hadde de gått tomme så hadde det nok heller ikke vært "lov og hamstre" da hadde de gått ut med det det er frarådet og hamstre men det er ikke straffbart hadde det vært krise så hadde ikke norge sagt at vi har nok mat! Men du stoler jo ikke på systemet. Du mener det samme systemet som sa før det brøt løs at vi var så godt forberedt og hadde mer enn nok smittevernutstyr og testutstyr? Som var bortimot tomme etter 8 dager? Anonymkode: ae0e0...fbe 4
tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #67 Skrevet 14. mars 2020 Tenk litt lenger enn nese tippen vil jeg si til alle som har bidratt med denne hamstringen, eller vurderer å gjøre det. Du bidrar til at noen ikke får brød, at babyer ikke får bleier eller morsmelkerstatning, og til at familier ikke får poteter, ris og melk. Du bidrar til at noen Kanskje må gå sultne, mens du selv har altfor mye. Du bidrar også til at de som kun kan handle litt om gangen, enten fordi dem ikke har bil, eller Fordi dem må være ekstra forsiktig med pengene sine økonomisk, ikke får de matvarene de trenger når de kan kjøpe dem/Har behov for det. Du bidrar også med din hamstring til at matvarer som normalt gis til Frelsesarmeen ikke er mulig lenger. Da får ikke de fattigste mat poser lenger. Og til deg som handler laktose fri melk som ikke har behov for det. Du å bidrar til at de med laktose intoleranse ikke får drukket melk. Nordmenn er egoister. Meg, meg og meg.. 6
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #68 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Sharingiscaring skrev: Fordi det blir for mye for både de som jobber i butikken og produsentene. om du hamstrer så må de skynte seg med og laste opp og kjøre rundt med varer noe som tar extra tid. De må ansette flere osv derfår er det frarådet og hamstre! Fordi det vil ta lenger tid før varene kommer tilbake i hyllene! Derfår vil det påvirke bransjen og de som ikke hamstrer! Ikke fordi de går tomme! De går ikke tomme! Hadde de gått tomme så hadde det nok heller ikke vært "lov og hamstre" da hadde de gått ut med det det er frarådet og hamstre men det er ikke straffbart hadde det vært krise så hadde ikke norge sagt at vi har nok mat! Men du stoler jo ikke på systemet. Det bør ikke være mangel på ansatte når 70% av norge er permittert. Det blir krise, dette er fasen før det kommer rasjonering. Rasjonering innebærer man får kjøpt mat, men bare visse mengder. Jeg vil ha ekstra næring i kosten til meg og mine. Erna Solberg er bekymret for at bedrifter må ansatte flere folk? De vil ikke at folk skal hamstre, siden det går fortere til meldingen om rasjoneringen kommer.
tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #69 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Inkognito92 skrev: Det bør ikke være mangel på ansatte når 70% av norge er permittert. Det blir krise, dette er fasen før det kommer rasjonering. Rasjonering innebærer man får kjøpt mat, men bare visse mengder. Jeg vil ha ekstra næring i kosten til meg og mine. Erna Solberg er bekymret for at bedrifter må ansatte flere folk? De vil ikke at folk skal hamstre, siden det går fortere til meldingen om rasjoneringen kommer. Du får ta det du får om det blir sånn, det må vi alle gjøre! 1
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #70 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, tussi84 skrev: Tenk litt lenger enn nese tippen vil jeg si til alle som har bidratt med denne hamstringen, eller vurderer å gjøre det. Du bidrar til at noen ikke får brød, at babyer ikke får bleier eller morsmelkerstatning, og til at familier ikke får poteter, ris og melk. Du bidrar til at noen Kanskje må gå sultne, mens du selv har altfor mye. Du bidrar også til at de som kun kan handle litt om gangen, enten fordi dem ikke har bil, eller Fordi dem må være ekstra forsiktig med pengene sine økonomisk, ikke får de matvarene de trenger når de kan kjøpe dem/Har behov for det. Du bidrar også med din hamstring til at matvarer som normalt gis til Frelsesarmeen ikke er mulig lenger. Da får ikke de fattigste mat poser lenger. Og til deg som handler laktose fri melk som ikke har behov for det. Du å bidrar til at de med laktose intoleranse ikke får drukket melk. Nordmenn er egoister. Meg, meg og meg.. Den mentaliteten har alle land hvor levestandard blir lavere. Det er faktisk normen her i verden. Globallistene har jo alltid ønsket av vi skal bli likere som resten av verden. Vær så god. Jeg tenker selvsagt først og fremst på meg og mine nærmeste fremfor andre, herregud, hvem gjør ikke det liksom?
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #71 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, tussi84 said: Du får ta det du får om det blir sånn, det må vi alle gjøre! Helt enig!
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #72 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, tussi84 skrev: Du får ta det du får om det blir sånn, det må vi alle gjøre! Jeg vil da ha et ekstra matlager, i tillegg til kvoten min.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #73 Skrevet 14. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på jobb jeg, så jeg kom meg ikke til butikken før på kvelden. Var ikke mye mat igjen til meg da, og hjemme hadde jeg mat for to-tre dager. Maks. I morgen skal jeg på jobb igjen, så vi får se hva som møter meg i butikkene utpå kvelden, når jeg har mulighet til å komme meg dit. Takk til alle som hamstrer. Anonymkode: 70731...f3d Tenk litt på hva dette betyr, Inkognito92. Dette betyr at den personen som skal stelle med deg, hvis du blir syk, må sulte. Må den personen sulte vil den personen gjøre en dårligere jobb. I verste fall blir vedkommende mye lettere syk enn hvis den personen får nok mat. Blir den personen som skal stelle med deg når du blir syk, selv syk, så vil den personen ikke kunne hjelpe deg. Det hjelper ikke med all verdens hamstrede matlager hvis du ligger syk for døden. Du dør likevel. Vel vitende om at hvis du ikke hadde hamstret ville du ha overlevd. Derfor hamstrer ikke vi andre. Vi vet at vi står mye sterkere sammen enn ensomme, alene. Anonymkode: b1ce9...5e5 5
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #74 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, tussi84 said: Tenk litt lenger enn nese tippen vil jeg si til alle som har bidratt med denne hamstringen, eller vurderer å gjøre det. Du bidrar til at noen ikke får brød, at babyer ikke får bleier eller morsmelkerstatning, og til at familier ikke får poteter, ris og melk. Du bidrar til at noen Kanskje må gå sultne, mens du selv har altfor mye. Du bidrar også til at de som kun kan handle litt om gangen, enten fordi dem ikke har bil, eller Fordi dem må være ekstra forsiktig med pengene sine økonomisk, ikke får de matvarene de trenger når de kan kjøpe dem/Har behov for det. Du bidrar også med din hamstring til at matvarer som normalt gis til Frelsesarmeen ikke er mulig lenger. Da får ikke de fattigste mat poser lenger. Og til deg som handler laktose fri melk som ikke har behov for det. Du å bidrar til at de med laktose intoleranse ikke får drukket melk. Nordmenn er egoister. Meg, meg og meg.. Dette!
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #75 Skrevet 14. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Tenk litt på hva dette betyr, Inkognito92. Dette betyr at den personen som skal stelle med deg, hvis du blir syk, må sulte. Må den personen sulte vil den personen gjøre en dårligere jobb. I verste fall blir vedkommende mye lettere syk enn hvis den personen får nok mat. Blir den personen som skal stelle med deg når du blir syk, selv syk, så vil den personen ikke kunne hjelpe deg. Det hjelper ikke med all verdens hamstrede matlager hvis du ligger syk for døden. Du dør likevel. Vel vitende om at hvis du ikke hadde hamstret ville du ha overlevd. Derfor hamstrer ikke vi andre. Vi vet at vi står mye sterkere sammen enn ensomme, alene. Anonymkode: b1ce9...5e5 Dette!
Sharingiscaring Skrevet 14. mars 2020 #77 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Inkognito92 said: Jeg vil da ha et ekstra matlager, i tillegg til kvoten min. Da må jeg nok skuffe deg og si at slik blir det dessverre ikke! Du er ikke viktigere en oss andre! 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #78 Skrevet 14. mars 2020 Null hamstring her. Har mat liggende for en mnd hvis jeg er veldig kreativ og butikken midlertidig går tom. Jeg har selv jobbet på ett av disse matlagrene vi har, og jo.. Det er faktisk mat nok i lange baner. De består ikke kun av EN etasje, selv om de kanskje ser mindre ut fra utsiden. Vi produserer også ting selv her i Norge, tro det eller ei så gjelder det både fabrikker OG BØNDER! Wau! Og de har klart å levere mat til oss i all tid. Er ikke så ofte jeg finner gilde grillpølser laget i italia. kjøttdeigen er norsk, kotelettene er norske, kyllingen er norsk. Ris blir importert, men en slik stor pose varer mye lengre enn 1 uke (posen jeg kjøpte for 2 uker siden holder i 3 mnd til). Saus... En klatt med smør, ss mel og vann + litt melk. (og noe krydder) VIPS! Pizza også er mulig å lage kun med norske produkter. Det blir ikke matmangel... Vi har for mye mat til å få matmangel, butikker pleier å KASTE mat fordi det ikke blir kjøpt i tide. Forskjellen blir at nå må Norges fremste hamstrere både må tenke på at de har utsatt seg og andre for smitte med vilje, og at de må stå for å kaste mat i stedet for butikkene. Anonymkode: 96762...664 3
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #79 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Sharingiscaring skrev: Da må jeg nok skuffe deg og si at slik blir det dessverre ikke! Du er ikke viktigere en oss andre! Nå er det ikke opp til deg å dele ut mat kvoter, sterkere enn deg også. I Erna Solberg sine øyne er jeg like viktig som deg, selv om jeg hamstrer nå.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #80 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Da må jeg nok skuffe deg og si at slik blir det dessverre ikke! Du er ikke viktigere en oss andre! Fortell hvorfor h*n ikke får kvoten sin, som alle andre? Anonymkode: ae0e0...fbe
Fremhevede innlegg