Gå til innhold

Trening og tur utendørs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har forsøkt å Google, uten å finne svar. Det står over alt at man skal være hjemme. Men er det greit å løpe eller gå turer ute? Kommer til å bli sprø uten fysisk aktivitet, og tenkte å ta med en litt rastløs 10-åring på løpetur ute. Men så står det "hold deg hjemme" alle steder... Vi er ikke plassert i karantene, men hjemme pga hjemmekontor og stengte skoler

Anonymkode: afbbc...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, man bør absolutt komme seg ut. Hold avstand minst en meter fra folk så går det bra. Stillesitting er ikke bra. 

Anonymkode: e9a1c...7c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du permitert, i karantene eller isolert? 
Er du, noen i nær familie eller sønnen din i risikosonen?

Anonymkode: d4d85...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De anbefaler jo å komme seg ut i skog osv. Og at barn kan leke med 1-2 faste personer ute mens de bruker hansker.

Anonymkode: fbed4...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De anbefaler jo å komme seg ut i skog osv. Og at barn kan leke med 1-2 faste personer ute mens de bruker hansker.

En hanske er ikke sikker mtp. smitte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bare unngå folkemengder. Ellers er det samme som før egentlig og normal sunn fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enn to da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida,  men det stod nå i den artikkelen med anbefalingene fra fhi. Pluss at man ikke skulle være så lenge sammen. Men kjøpesentrene holder jo åpent da, så ikke lett å forstå hva som egentlig er anbefalingene her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Enn to da?

Nei 🙄 morsom du.. 

Kjedelig med mennesker som sender ut råd om bruk av hanske og lignende som ikke vet va de snakker om. Og kjedelig med mennesker som blindt følger råd de leser på kg. 

Mister helt troen på menneskeheten.

Trodde nordmenn var ett opplyst folk, kildekritisk og hadde evne til å google, men den gang ei. 

Men det er vell ikke så nøye så lemge man ikke er i risikogruppen og kan bli alvorlig syk eller dø :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 🙄 morsom du.. 

Kjedelig med mennesker som sender ut råd om bruk av hanske og lignende som ikke vet va de snakker om. Og kjedelig med mennesker som blindt følger råd de leser på kg. 

Mister helt troen på menneskeheten.

Trodde nordmenn var ett opplyst folk, kildekritisk og hadde evne til å google, men den gang ei. 

Men det er vell ikke så nøye så lemge man ikke er i risikogruppen og kan bli alvorlig syk eller dø :) 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b52WGg/folkehelseinstituttet-ber-barn-vaere-mest-mulig-hjemme

Her leste jeg dette med hansker.. er ikke noe jeg dro frem fra mine egne tanker og det er nok heller ikke ment at folk skal tro at dette stopper all smitte. 

Men litt må det jo beskytte akkurat som at det er bedre å hoste i albuen enn i hånda. Aller best er det å hoste i papir som så kastes. På lik linje er det vel bedre å leke ute sammen med hansker enn å leke inne sammen da, men aller tryggest å ikke møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b52WGg/folkehelseinstituttet-ber-barn-vaere-mest-mulig-hjemme

Her leste jeg dette med hansker.. er ikke noe jeg dro frem fra mine egne tanker og det er nok heller ikke ment at folk skal tro at dette stopper all smitte. 

Men litt må det jo beskytte akkurat som at det er bedre å hoste i albuen enn i hånda. Aller best er det å hoste i papir som så kastes. På lik linje er det vel bedre å leke ute sammen med hansker enn å leke inne sammen da, men aller tryggest å ikke møtes.

Jeg ser ingenting om hansker i denne artikkelen. 

Feil hanskebruk kan føre til økt smitte. De gir en falsk trygghet, og alle hansker er ikke engang egnet for å være sterile.

Det står forøvrig i artikkelen du linker til at det anbefales at man holder en meter avstand, noe som begrenser de fleste former for lek. 

I første omgang er det snakk om to uker, barna klarer fint å kjede seg litt i to uker. Lek kan gjøres alternativ over nett - skype eller lignende, hvor man sammen kan snakke, gjøre lekser eller tegne, perle osv. Eller hvor man kan spille sammen over nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingenting om hansker i denne artikkelen. 

Feil hanskebruk kan føre til økt smitte. De gir en falsk trygghet, og alle hansker er ikke engang egnet for å være sterile.

Det står forøvrig i artikkelen du linker til at det anbefales at man holder en meter avstand, noe som begrenser de fleste former for lek. 

I første omgang er det snakk om to uker, barna klarer fint å kjede seg litt i to uker. Lek kan gjøres alternativ over nett - skype eller lignende, hvor man sammen kan snakke, gjøre lekser eller tegne, perle osv. Eller hvor man kan spille sammen over nett.

Screenshot_20200313-235704_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20200313-235704_Chrome.jpg

Ok beklager, min feil, leste gjennom to ganger men klarte ikke lese noe om hansker. 

Inga Marie Thorkildsen er byråd og har ikke helsefaglig bakgrunn. Lurer veldig på hvilket grunnlag hun mener at unger som bruker hansker/votter er mindre utsatt for smitte... 

Står fortsatt inne med mitt, om alle bare hadde klart å holde seg «rolig i båten» nå i to uker, så vil hele denne situasjonen bli mindre dramatisk og ikke så langvarig som den trenger å bli. 

Ta gjerne med tiåringen din ut på gå og løpetur nå. Sykle eller hva dere måtte like. Men være solidarisk, bidra til å stoppe smitte, hold avstand til andre. Finn på alternative lekemetoder over nett/telefon med venner.

Ihvertfall i to uker, dette klarer vi alle 💪🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er den "hysteriske" i vennegjengen som begrenser all sosial kontakt, også med barnets venner. Men vi går turer sammen hver dag. Og jeg løper i skogen på kveldstid når gutten er i seng og pappa passer. Møter ingen mennesker, så ingen smittterisk. Kos deg ute 😊

Anonymkode: 1d7bb...6bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...