Gå til innhold

Italia med beroligende nyheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I følge italienske leger:

"- Dere i Norge bør sjekke hvor mange intensivsengeplasser dere har. Hvis dere har 10.000, trenger dere ikke å være så bekymret. Dette høres dumt ut, men dette er selve kjernen i saken."

Så så lenge vi har nok intensivsengeplasser så er dette ikke noe å bli helt hysterisk for. 10.000 høres kanskje mye ut, men jeg går ut fra at vi har mye mer enn det? Så da trenger vi ikke være så bekymrede.

Fra

https://www.nettavisen.no/nyheter/italienere-rader-nordmenn-til-a-ta-pandemien-pa-alvor/3423936116.html

Anonymkode: 8e1d0...f54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan er dette gode nyheter? Norge har ikke 10000 intensivplasser, det ble sitert 1200-1400 plasser i går, legene har gått ut i dag og sagt at det taket er for høyt. 

Anonymkode: b6c34...e65

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så om vi hadde hatt 10x så mange plasser som vi faktisk har, så hadde det gått bra? Good to know. 

Anonymkode: c138a...e62

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at St Olav i Trondheim har ca 40. Stavanger har knapt 10.

Men jeg kan huske feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette gode nyheter? Norge har ikke 10000 intensivplasser, det ble sitert 1200-1400 plasser i går, legene har gått ut i dag og sagt at det taket er for høyt. 

Anonymkode: b6c34...e65

Åh. Jeg gikk ut fra at det var noe vi hadde over hele landet og mer enn nok av. 1200-1400 var lite. Alt for lite. Så rart? Har de ikke slike sengeplasser på alle sykehusene og flere tusen bare i Oslo? Sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og han som sier det er ikke lege, han er journalist.

Anonymkode: 74203...a2f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Åh. Jeg gikk ut fra at det var noe vi hadde over hele landet og mer enn nok av. 1200-1400 var lite. Alt for lite. Så rart? Har de ikke slike sengeplasser på alle sykehusene og flere tusen bare i Oslo? Sikker?

Bruk litt tid på google isteden 

Anonymkode: 8203e...a98

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk litt tid på google isteden 

Jeg kan ikke google alt som kommer av nyheter nå. Men da dummet jeg meg ut i så fall :( Beklager altså!! :( 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BC508E90-D2C1-4F77-B2E3-2BAA696B624A.thumb.jpeg.5e59bdcbb3e063fd59cd57fdff703db5.jpegJepp, ingen grunn til bekymring her. 

Anonymkode: c138a...e62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil heller si disse «gode nyhetene» bare heller viser for tynt an vi ligger.

Anonymkode: 52f18...9b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sengeplasser har man nok av. Men ikke respiratorer, som ofte de som blir kritisk syke trenger. Om det blir så mange syke må legene begynne å betemne hvem som skal få en mulighet til å overleve. 

Anonymkode: e6ef0...128

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sikker. Tragisk at vi i tillegg har hatt en politikk som har lagt ned flere mindre distriktsykehus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så så lenge vi har nok intensivsengeplasser så er dette ikke noe å bli helt hysterisk for. 10.000 høres kanskje mye ut, men jeg går ut fra at vi har mye mer enn det? Så da trenger vi ikke være så bekymrede.

Vi har 500! Da snakker vi om plasser hvor man kan hjelpe mennesker som får store problemer med lungene til å puste, og det er dette mennesker dør av! Dette kan sikkert utvides litt, men 10.0000. Det vil aldri skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Vi har 500! Da snakker vi om plasser hvor man kan hjelpe mennesker som får store problemer med lungene til å puste, og det er dette mennesker dør av! Dette kan sikkert utvides litt, men 10.0000. Det vil aldri skje.

Nei, da har vi et problem ja. Jeg ser at jeg dummet meg ut helt her. Jeg trodde dette... jeg trodde vi hadde nok av sengeplasser og alt som trengtes. Jeg dummet meg ut virkelig her! Unnskyld alle sammen! :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sengeplasser har man nok av. Men ikke respiratorer, som ofte de som blir kritisk syke trenger. Om det blir så mange syke må legene begynne å betemne hvem som skal få en mulighet til å overleve. 

Helt korrekt! Hørte antallet var 500 her forleden, så hvordan 10.000 er en "god nyhet" er jo helt vanvittig. Det er mer et omen over hva som er i ferd med å ramme verden. Alle eldre vil garantert bli nedprioritert i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også vanskeligere når alt må være fullstendig isolert fra alt annet. Mer tid og ressurskrevende. En pasient krever blant annet rundt 1250 frakker per uke da alt kun kan brukes en gang. Vi begynner allerede å gå tom for smittevernutstyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å begynne å isolere seg, alle de som har helseproblemer må ta dette ekstremt alvorlig. Bli hjemme og handle bare en gang i uken, vaske hender hele tiden og håpe det går bra. Det neste året kan bli veldig kjedelig for mange. Men dette kommer til å gruse verdensøkonomien noe så inn i granskauen. Hvordan dette ser ut når det hele er over tror jeg ikke noen idag engang fatter noe av. Vi lever i en historisk tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, da har vi et problem ja. Jeg ser at jeg dummet meg ut helt her. Jeg trodde dette... jeg trodde vi hadde nok av sengeplasser og alt som trengtes. Jeg dummet meg ut virkelig her! Unnskyld alle sammen! :( 

Det går bra:)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge italienske leger:

"- Dere i Norge bør sjekke hvor mange intensivsengeplasser dere har. Hvis dere har 10.000, trenger dere ikke å være så bekymret. Dette høres dumt ut, men dette er selve kjernen i saken."

Fra

https://www.nettavisen.no/nyheter/italienere-rader-nordmenn-til-a-ta-pandemien-pa-alvor/3423936116.html

Vi har 800 👍

Anonymkode: 43585...e8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har lenge vært offentlig kjent at vi ikke har verken intensivplasser, sykesenger eller helsearbeidere nok dersom veldig mange blir syke samtidig. 

Det er jo nettopp derfor det er så viktig at vi isolerer oss!  Da kan det være et håp om at smitten brer seg over lang tid, og ikke brått.  For vi har ikke et helsevesen som er forberedt på at svært mange blir syke samtidig! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...