Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2020 #21 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er UNNTAKSTILSTAND i hele landet. Jeg jobber på sykehjem og frykter at vi kun etterhvert får gitt basal pleie. Det vil si mat, vann, medikamenter og stell nedentil. Hvis vi etterhvert får smitte inn på sykehjemmene kommer pasientene til å dø som fluer uten at vi får legehjelp. Allerede i dag har en pasient ligget et døgn for å få hjelp av legevakt. De gamle kan brekke bein uten at vi får legehjelp- kun lindrende behandling. Jeg skjønner at mange er psykisk syke og trenger hjelp, men akkurat nå syns jeg dette er sutring, vi må alle ta i et tak og ikke belaste helsevesenet unødig. Flesteparten av dere klarer å gå på do selv og få i dere mat. Skjerp dere! Anonymkode: 8e1fb...345 Det må jo være lov å uttrykke bekymring og redsel for at hjelpetiltak faller bort for en periode uten at man skal kalle hverandre for egoister. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #22 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Gorilla skrev: Det må jo være lov å uttrykke bekymring og redsel for at hjelpetiltak faller bort for en periode uten at man skal kalle hverandre for egoister. Absolutt. Det er mange med somatisk sykdom som vil være bekymret for det samme. En sykdom tar ikke ferie, selv om det er krise. At verden utenfor ikke er så stabil nå, vil definitivt ikke være en god sak for mange som er svært syke fra før. Men dessverre må nok mange belage seg på mindre hjelp, eller i alle fall mer hjelp over tlf og internett en stund. Anonymkode: 7ad78...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #23 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Gorilla skrev: Det må jo være lov å uttrykke bekymring og redsel for at hjelpetiltak faller bort for en periode uten at man skal kalle hverandre for egoister. Det er forskjell på å uttrykke bekymring vs sutring hvor man kun ser seg selv. Jeg er selv bekymret for min situasjon,men jeg forstår at det som skjer nå rammer hele samfunnet. Anonymkode: 511e7...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #24 Del Skrevet 14. mars 2020 Kanskje dere kan prøve å verve dere for å hjelpe til? Da får dere ikke så mye tid til å tenke på deres egen tilstand. I så fall bare hjelpe til med ærender, handling. Selv ble jeg forsøkt flyttet i disse tider, men jeg har jo nesten full stilling et annet sted. Tror det å bidra og litt tilhørighet hadde hjulpet. Så hadde det blitt mindre tid på å sitte og bekymre seg. Anonymkode: e8115...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 14. mars 2020 #25 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg fikk melding i går om at neste ukes time på dps er utsatt på ubestemt tid. Jeg har grunn til å tro at psykologen er i karantene. Det er dritt for meg, men jeg har ingen problemer med å se at det er nødvendig. Og kanskje jeg trenger "å få hodet ut av ræva", men det er jo noe av det terapien er der for å hjelpe meg med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2020 #26 Del Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å uttrykke bekymring vs sutring hvor man kun ser seg selv. Jeg er selv bekymret for min situasjon,men jeg forstår at det som skjer nå rammer hele samfunnet. Anonymkode: 511e7...822 Vi alle forstår at vi er i en nasjonal krise og at man må stenge ned mye for å hindre smitte, men folk blir jo redd også for å ikke få hjelp. Er nok mange som også får et større behov for psykiatrisk hjelp nå som det er så mye uvisshet og usikkerhet knyttet til korona. Folk er skremt og trenger hjelp til å sortere tanker og følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #27 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Gorilla skrev: Vi alle forstår at vi er i en nasjonal krise og at man må stenge ned mye for å hindre smitte, men folk blir jo redd også for å ikke få hjelp. Er nok mange som også får et større behov for psykiatrisk hjelp nå som det er så mye uvisshet og usikkerhet knyttet til korona. Folk er skremt og trenger hjelp til å sortere tanker og følelser. Jeg forstår folk blir redde. Jeg blir det selv og jeg får langt i fra optimal hjelp. Jeg vet fort hvor det kan lede når hjelpen er sånn på halv tolv,men alikevel klarer jeg å ikke kun tenke på meg selv. Og det må også sies at de som skriker høyest og sutrer mest i denne tråden er de som er såpass velfungerende at de klarer seg med poliklinisk oppfølgning. Anonymkode: 511e7...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 15. mars 2020 #28 Del Skrevet 15. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger, selvmordstanker og svar til dette. Vi vil oppfordre dere som føler på disse tankene til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 15. mars 2020 #29 Del Skrevet 15. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Søgni, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg