Gå til innhold

For oss som har gitt opp slanking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer. Er i midten av 30- årene, og for første gang i livet kan jeg nå ha et avslappet forhold til mat. Har holdt på med diverse dietter der enten brød, sukker, pasta osv ikke var tillatt. Var nede i 55 kg i fjor sommer, men alle restriksjonene rundt maten gjorde meg ulykkelig! Jeg driiiter i om jeg veier noen kg for mye. Så lenge jeg kan spise en burger og litt sjokolade av og til. Flere??

Anonymkode: 1b602...372

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å i større grad fokusere på å spise sunnere mat, litt av alt. I tillegg til trening, som gjør meg sunn og glad uavhengig av vekt. Så går jeg også ned, som en bieffekt av dette, men det er det ikke så nøye med. Det viktigste er at jeg føler meg topp, verken mer eller mindre.

Anonymkode: c3a6e...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! I dag spiste jeg taco MED skjell og lompe - mange år siden sist😇

Anonymkode: 1b602...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Jeg veier 50 kg og spiser relativt usunt. Stikkordet er mengde. Man kan fint spise sjokolade hver dag, så lenge man spiser mindre av annen mat eller spiser små porsjoner sjokolade. Spiste en pose potetgull igår, det ble middagen min. Om jeg skal spise bøde potetgull og en kaloririk middag, da ville det vist på vekten etter en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer. Er i midten av 30- årene, og for første gang i livet kan jeg nå ha et avslappet forhold til mat. Har holdt på med diverse dietter der enten brød, sukker, pasta osv ikke var tillatt. Var nede i 55 kg i fjor sommer, men alle restriksjonene rundt maten gjorde meg ulykkelig! Jeg driiiter i om jeg veier noen kg for mye. Så lenge jeg kan spise en burger og litt sjokolade av og til. Flere??

Anonymkode: 1b602...372

Det er da meningen at du skal spise en burger og sjokolade av og til. Det er å jevnt over innta mer enn man forbruker som er problemet. 

 

Anonymkode: 57c60...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Det har kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer. Er i midten av 30- årene, og for første gang i livet kan jeg nå ha et avslappet forhold til mat. Har holdt på med diverse dietter der enten brød, sukker, pasta osv ikke var tillatt. Var nede i 55 kg i fjor sommer, men alle restriksjonene rundt maten gjorde meg ulykkelig! Jeg driiiter i om jeg veier noen kg for mye. Så lenge jeg kan spise en burger og litt sjokolade av og til. Flere??

Men i alle dager da :) Slanke seg når man veier 55 kilo er vel ikke noe du skal tenke på. Du er langt innenfor alt som heter BMI om du ikke er ekstremt kortvokst. Så slanke deg? Jeg trengte å slanke meg og gikk ned 20 kilo for helsen sin del. Endret ikke kostholdet mye, spiser sunt. Bare mengde! Antall kalorier inn skal ikke overgå antall kalorier forbrent. Det er så enkelt! Veldig veldig enkelt. Alt annet er bare tull og tøys. Det krever viljestyrke, disiplin endret livsstil på den måten at legger spisevaner som gjør at man ikke spiser flere kalorier en man forbrenner pr dag. Jeg kan skeie ut en dag av og til, men da må jeg korte inn en annen dag. Det fungerer og jeg bruker konsekvent belte som gir advarsel når jeg øker vekten med mer en et par kilo. Badevekt et par ganger i uken er den beste kontrollen. Så blir det en livsstil og ting går av seg selv. Økt lyst til trening og friluftsliv er faktisk mitt resultat ! Og det forbrenner også mange kalorier ekstra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen blir faktisk kalt feit når de er 20 år og veier 55 kg !

Anonymkode: 761f0...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helsefarlig fedme og de som er på vei dit som trenger å tenke slanking, ikke folk på 55kh

Anonymkode: 57c60...b47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Når jeg veide 55 kg måtte jeg passe på konstant, som å spise lite og kutte ut diverse matvarer fra kostholdet. "Skeiet" jeg ut med brød og potetgull en helg, måtte jeg slanke meg den påfølgende uken. Så gikk jeg plutselig opp til 60, og måtte være eeeeenda mer streng med kostholdet. Alt som sto i hodet, var tanken på å være slank. Nå er jeg oppe i 63 kg, har litt mer fett på kroppen og koser meg mer enn noen gang 🙂

Hi 

Anonymkode: 1b602...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen restriksjoner på hva slags mat jeg kan spise, men jeg tilpasser porsjonene mine deretter. Jeg jobber med å gå ned de siste 7 kg på denne måten, og det føles absolutt ikke som slanking (har allerede gått ned 10kg på samme måte). Gir jeg helt faen og spiser masse usunt, blir bare psyken dårligere også. 

Anonymkode: 696ce...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 12 kg, fra 48 (slank) til 60 (valker på rygg og mage). Jeg er ikke så høy og må spise lite for å holde en lav vekt og ble bare drittlei av å hele tiden tenke på mat og kalorier og trene 4-5 ganger i uken. Jeg var selvfølgelig objektivt sett mye penere før jeg la på meg. Trent, slank og flott. Problemet var at jeg var nesten like misfornøyd som jeg er nå, jeg fant hele tiden feil på hva som ikke var godt nok på kroppen

Det plager meg at jeg har gitt slipp og at jeg ikke orker å ta tak men hovedgrunnen til at det plager meg er at ingen av klærne mine passer lenger. Jeg får det meste på mage, rygg og ansikt så det vises jo at jeg har gått opp, men jeg er foreløpig innenfor normal bmi. Midjemålet, derimot, er nok langt over det det bør

 

Anonymkode: c9969...eec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er kjipt uten matglede! Det var ikke matglede for meg i alle fall, å ikke kunne spise tacolefser, pølsebrød, sjokolade osv.  Ble i tillegg utrolig lei av å bare spise knekkebrød. Ingen ting slår en skive fersk brød!

Har det veldig mye bedre nå. Heller mer fett på kroppen🙂 men til en viss grad, da. Hi

Anonymkode: 1b602...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ha mer fett på kroppen , såfremt formen er god  !

Anonymkode: 761f0...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Ja,  så absolutt. 10 kg over idealet.  Men du verden hvilken glede. Her går det i potetgull,  cola og taco med alt tilbehør i helgene . Nå dritr jeg i at magen er litt over beltestedet . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å veie 10 kg over idealvekta og kunne spise alt !

Anonymkode: 761f0...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga opp etter 2 uker. Spiser sunt, men spiser i tillegg en del sjokolade. Jeg klarer bare ikke å slanke meg!! 😂 Blir jo ikke noen sydentur i sommer uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Jon Are skrev:

Ja,  så absolutt. 10 kg over idealet.  Men du verden hvilken glede. Her går det i potetgull,  cola og taco med alt tilbehør i helgene . Nå dritr jeg i at magen er litt over beltestedet . 

Enig! 🙂 Hi

Anonymkode: 1b602...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, teknosilje skrev:

Jeg ga opp etter 2 uker. Spiser sunt, men spiser i tillegg en del sjokolade. Jeg klarer bare ikke å slanke meg!! 😂 Blir jo ikke noen sydentur i sommer uansett.

😅 hi

Anonymkode: 1b602...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en balanse for de fleste. Det å ikke være tilfreds med kroppen sin er jo ikke noe særlig det heller, og det er ikke slik at det går vekk bare man sier man skal være fornøyd med den man er. 

Jeg vet hvorfor jeg ikke går ned i vekt og det har man heller ikke lov til å snakke om her. Jeg hater mine utrente lår, og det har også en del med at jeg har mistet muskelmasse fordi jeg har vært syk. Uansett holder jeg dette for meg selv, og ingen andre skal lide og eventuelt få dårlige tanker om seg selv på grunn av at jeg ikke er fornøyd. Jeg er ikke akkurat overvektig heller, noe man kanskje får inntrykk av innlegget mitt. 

Anonymkode: 483c0...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2020 den 10.39, Duftavsommerregn skrev:

Men i alle dager da :) Slanke seg når man veier 55 kilo er vel ikke noe du skal tenke på. Du er langt innenfor alt som heter BMI om du ikke er ekstremt kortvokst. Så slanke deg? Jeg trengte å slanke meg og gikk ned 20 kilo for helsen sin del. Endret ikke kostholdet mye, spiser sunt. Bare mengde! Antall kalorier inn skal ikke overgå antall kalorier forbrent. Det er så enkelt! Veldig veldig enkelt. Alt annet er bare tull og tøys. Det krever viljestyrke, disiplin endret livsstil på den måten at legger spisevaner som gjør at man ikke spiser flere kalorier en man forbrenner pr dag. Jeg kan skeie ut en dag av og til, men da må jeg korte inn en annen dag. Det fungerer og jeg bruker konsekvent belte som gir advarsel når jeg øker vekten med mer en et par kilo. Badevekt et par ganger i uken er den beste kontrollen. Så blir det en livsstil og ting går av seg selv. Økt lyst til trening og friluftsliv er faktisk mitt resultat ! Og det forbrenner også mange kalorier ekstra.

Jeg slanket meg ikke når jeg var nede på 55 kg! Men måtte leve svært strengt for å holde vekta. Ikke brød, pasta, sukker osv. Hadde det rett og slett ikke bra, var sur og frustrert over at jeg ikke kunne kose meg - for meg er usunn mat av og til skikkelig kos😊

 

Etter to år har jeg gitt opp. Der var en lettelse når jeg "forstod" at det faktisk er greit å ikke ha en perfekt kropp. Nå spiser jeg hva jeg vil, men ikke ubegrenset, og veier 64 kg. Og det er greit!😇 

Anonymkode: 1b602...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...