Gå til innhold

Ingen synlige tiltak hos Rema 1000 i dag

Gjest Fallabella

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, Fallabella skrev:

Tipper vi var Max ti stk på Rema i dag, ingen av de ansatte hastet rundt... Finnes det ikke antibac så hva med et skilt som viser hvor hendene kan vaskes? Handlevognene ble satt i gangen når folk gikk, nye kunder tok de som andre hadde satt fra seg. Jeg synes det er rart... Det må være greit å fortelle hvordan ting faktisk er uten å skulle synes synd på de ansatte. Folk er presset men dette gjelder vel alle butikkkjeder, ikke bare Rema. 

Ja, det var én butikk. Jobber selv i Rema og alle løper rundt som gærninger. Mange av de ansatte jobber opp mot 12 timer. Å vaske vognen etter hver og en kunde er rett og slett ikke mulig for de butikkene med størst pågang. Som jeg sier så er det en tidkrevende prosess, og vi har ørten andre oppgaver også. Så da må man prioritere. Butikkene kan ikke ta ansvar for kundene til enhver tid. Hvis man er så misfornøyd med tilbudet får man skaffe seg sine egne rengjøringsprodukter og vaske vogner/kurver selv

Anonymkode: 5022e...639

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Fallabella skrev:

Tipper vi var Max ti stk på Rema i dag, ingen av de ansatte hastet rundt... Finnes det ikke antibac så hva med et skilt som viser hvor hendene kan vaskes? Handlevognene ble satt i gangen når folk gikk, nye kunder tok de som andre hadde satt fra seg. Jeg synes det er rart... Det må være greit å fortelle hvordan ting faktisk er uten å skulle synes synd på de ansatte. Folk er presset men dette gjelder vel alle butikkkjeder, ikke bare Rema. 

De fleste butikkene i området her hadde tre dobbel omsettning i går. Det kommer nye varer hele tiden, om det var ti stk inne da du var det var det tilfeldig! Gårsdagens salg var som jul å påske på en gang. Man kan ikke stå å vaske hver eneste korg mellom hver kunde det skjønner vell du og. 

Anonymkode: 9ded2...e55

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste butikkene i området her hadde tre dobbel omsettning i går. Det kommer nye varer hele tiden, om det var ti stk inne da du var det var det tilfeldig! Gårsdagens salg var som jul å påske på en gang. Man kan ikke stå å vaske hver eneste korg mellom hver kunde det skjønner vell du og. 

Jeg var der i dag. Andre butikker rengjør handlekurver og vogner i mellom hver kunde, det skriver en annen i denne tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var én butikk. Jobber selv i Rema og alle løper rundt som gærninger. Mange av de ansatte jobber opp mot 12 timer. Å vaske vognen etter hver og en kunde er rett og slett ikke mulig for de butikkene med størst pågang. Som jeg sier så er det en tidkrevende prosess, og vi har ørten andre oppgaver også. Så da må man prioritere. Butikkene kan ikke ta ansvar for kundene til enhver tid. Hvis man er så misfornøyd med tilbudet får man skaffe seg sine egne rengjøringsprodukter og vaske vogner/kurver selv

Anonymkode: 5022e...639

Så bra! Dere er skikkelig flinke! Ikke mye løping på Rema her i dag så hygienetiltak hadde de nok tid til. Jeg bytter kjede pga dette akkurat nå ja, men ellers så er Rema ofte fast butikk for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Fallabella skrev:

Jeg var der i dag. Andre butikker rengjør handlekurver og vogner i mellom hver kunde, det skriver en annen i denne tråden 

Det har jeg ekstremt lite tro på! Jobber selv i en dagligvare kjede som ikke er rema og vask mellom hver kunde er ikke en del av tiltaket

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. I alle mine lokale butikker har de fjernet brødskjæremaskinene for å begrense smitte. I tillegg har alle (også Rema) antibac og/eller vask og de vasker kurver/handlevogner ofte. På Rema har de et eget sted man setter kurver/vogner etter bruk, slik at de vaskes før en ny person bruker dem. Synes det er merkelig at det er så stor forskjell på tiltakene rundt omkring, selv innad i kjedene. 

Anonymkode: cb4e9...8eb

Hiv ut alle brødskjæremaskiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, Fallabella said:

Var på Rema 1000 i dag fordi det er den butikken med minst folk her jeg bor. Ingen antibac ved inngangen, ingen som vasket noe ekstra, ingen oppslag om hvor folk kan vaske hendene.

Neste handlerunde blir på Kiwi for min del. 

Og? Du er ansvarlig for din egen hygiene

Anonymkode: 9d9b5...65a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Stvg og har vært i 5 forskjellige butikker de siste dagene, har ikke sett noen sånne tiltak, og hadde ikke tenkt over at de burde det heller....

Anonymkode: 08766...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved spar butikken her lå det det to tomme handskebokser ved inngangem.  Noe som selvsagt ikke har hatt noe som helst for seg iom at man skal desinfisere hender før hansker tas på. 

Anonymkode: 4823b...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i Stvg og har vært i 5 forskjellige butikker de siste dagene, har ikke sett noen sånne tiltak, og hadde ikke tenkt over at de burde det heller....

De burde ikke. Fellestiltak er bare så hygieniske som den minst renslige som benytter dem. Styr unna.

Anonymkode: 9d9b5...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi nok veldig forskjellige.. Alle inkl butikkene burde bidra etter beste evne er min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skulle få tilsendt antibac for å sette ut til kundene, men leverandøren var tom så vi fikk ikke. 

Anonymkode: ea820...75d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette varierer jo fra butikk til butikk hos de andre kjedene også. Hos Meny her jeg bor, er det rikelig med antibac og desinfiseringskluter ved inngangen, mens Meny i nabobyen ikke har noe av dette. 

Anonymkode: 32c6d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle få tilsendt antibac for å sette ut til kundene, men leverandøren var tom så vi fikk ikke. 

Kan dere henge opp en lapp som vise hvor folk kan vaske hendene før de handler? Jeg synes det hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Fallabella skrev:

Kan dere henge opp en lapp som vise hvor folk kan vaske hendene før de handler? Jeg synes det hadde vært fint.

Vi har ikke kundetoalett, så da må kundene isåfall gå på personaltoalettet. Det går fint å låne bort dette innimellom, men med det kaoset og den kundestrømmen vi har hatt nå kan vi ikke sende alle sammen dit vi oppbevarer verdisaker uten tilsyn dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så opphengt i antibac? Det har jo ingenting for seg. Virus smitter ikke gjennom henda, så får man heller la være å skille seg på fingrene om man har tatt i noe, eller vaske henda, som faktisk er effektivt. 

På rema på mosseporten var alle vognene våte da vi kom, så regner med de hadde vært vaska nettopp. 

Ved inngangen til senteret var det en spritstasjon. 

Vaska henda da vi kom hjem. Alt er vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...