Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Var på Rema 1000 i dag fordi det er den butikken med minst folk her jeg bor. Ingen antibac ved inngangen, ingen som vasket noe ekstra, ingen oppslag om hvor folk kan vaske hendene. Neste handlerunde blir på Kiwi for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Tenker det er dumt av deg å skrive sånt om en hel kjede når du har vært på én lokal butikk. Her jeg bor går den butikken over vognene hver 2.time blant annet. At de ikke rengjør akkurat når du er der betyr ikke at de aldri gjør det. Anonymkode: 8c5a7...761 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er dumt av deg å skrive sånt om en hel kjede når du har vært på én lokal butikk. Her jeg bor går den butikken over vognene hver 2.time blant annet. At de ikke rengjør akkurat når du er der betyr ikke at de aldri gjør det. Anonymkode: 8c5a7...761 Greit å si fra så folk vet.. Det er vel like føringer for alle butikker i samme kjede vil jeg tro. Gikk forbi andre matbutikker i dag, der var det antibac fremme ved inngangen og ansatte i gang med rengjøring, altså en veldig stor forskjell. Hvorfor skal ikke det kunne nevnes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Greit å si fra så folk vet.. Det er vel like føringer for alle butikker i samme kjede vil jeg tro. Gikk forbi andre matbutikker i dag, der var det antibac fremme ved inngangen og ansatte i gang med rengjøring, altså en veldig stor forskjell. Hvorfor skal ikke det kunne nevnes? Føringene kommer i disse dager i flere butikker og retningslinjene blir endret ofte nå - før de kom ut var det opp til butikkene selv hvordan de skulle løse det. Ser det virker som at jeg jobber i Rema selv, men det gjør jeg ikke. Anonymkode: 8c5a7...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #5 Del Skrevet 13. mars 2020 I min nær butikk sto folk i kø ved brød maskinen. Sikkelig lurt! Anonymkode: 781f3...7e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #6 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føringene kommer i disse dager i flere butikker og retningslinjene blir endret ofte nå - før de kom ut var det opp til butikkene selv hvordan de skulle løse det. Ser det virker som at jeg jobber i Rema selv, men det gjør jeg ikke. Anonymkode: 8c5a7...761 Så dette bør ikke nevnes? Jeg vil ikke dit det er dårlige hygieniske tiltak akkurat nå.. Alle Rema 1000 butikkene må da ha fått felles info om hva de skal gjøre, noe annet ville vært rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er tomt for antibac hos alle leverandører! Mener du man skal trylle frem denne antiacen da eller? Anonymkode: 9ded2...e55 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Fallabella said: Så dette bør ikke nevnes? Jeg vil ikke dit det er dårlige hygieniske tiltak akkurat nå.. Alle Rema 1000 butikkene må da ha fått felles info om hva de skal gjøre, noe annet ville vært rart.. Da får du si hvilken Remabutikk det gjelder da. Hvor? Anonymkode: 8869e...ab4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Del Skrevet 13. mars 2020 Hvorfor gir du ikke bare beskjed til butikksjefen? Butikker ønsker ikke å miste kunder og mange butikker ville valgt å imøtekomme denne typen ønsker uten å blunke. Hvis du hadde gjort det, istedet for å bare snike over på Kiwi, kunne det gagnet mange! Hva om du tar deg en tur tilbake en annen dag og hører? Anonymkode: 976f0...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 13. mars 2020 #10 Del Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, Fallabella said: Greit å si fra så folk vet.. Det er vel like føringer for alle butikker i samme kjede vil jeg tro. Gikk forbi andre matbutikker i dag, der var det antibac fremme ved inngangen og ansatte i gang med rengjøring, altså en veldig stor forskjell. Hvorfor skal ikke det kunne nevnes? Disse restriksjonene er enda forholdsvis nye, og det vel så enkelt å ha antibac i veska hvis du kan. Man kan ikke forvente at det skal stå framme i hver eneste butikk fram til faren er over. Ikke senere heller, for den saks skyld... Og man kan ikke rengjøre hvert minutt. Man har kunder å ta seg av, det er unntakstilstand, ansatte må være hjemme med barn, osv. Det gjelder uansett hvilken butikk det er. Det sto en ansatt og vaska handlevogner for harde livet når jeg var på Rema i 13-tida i dag. Da jeg gikk rett over gata og til Kiwi etterpå var det ingen som vaska. Det forventa jeg heller ikke. Man kan ikke vaske hele tiden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Del Skrevet 13. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min nær butikk sto folk i kø ved brød maskinen. Sikkelig lurt! Anonymkode: 781f3...7e7 Så rart. I alle mine lokale butikker har de fjernet brødskjæremaskinene for å begrense smitte. I tillegg har alle (også Rema) antibac og/eller vask og de vasker kurver/handlevogner ofte. På Rema har de et eget sted man setter kurver/vogner etter bruk, slik at de vaskes før en ny person bruker dem. Synes det er merkelig at det er så stor forskjell på tiltakene rundt omkring, selv innad i kjedene. Anonymkode: cb4e9...8eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Del Skrevet 13. mars 2020 24 minutter siden, Fallabella skrev: Greit å si fra så folk vet.. Det er vel like føringer for alle butikker i samme kjede vil jeg tro. Gikk forbi andre matbutikker i dag, der var det antibac fremme ved inngangen og ansatte i gang med rengjøring, altså en veldig stor forskjell. Hvorfor skal ikke det kunne nevnes? Vi har 3 rema-butikker her jeg bor, og samtlige har antibac ved både inngang og utgang. De desinfiserer også kontaktflater, vogner, kurver, kasser og håndtak flere ganger i løpet av dagen. At din rema-butikk ikke gjør dette betyr ikke at det gjelder alle rema-butikker. Anonymkode: e8850...67f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 13. mars 2020 #13 Del Skrevet 13. mars 2020 På den lokale rema 1000 her var det kun en dispenser med desinfeksjon. Den stod langt inni butikken og etter frukt/grønnsaksområdet. Lite logisk. Har også merket at både den på rema og på kjøpesentre har skum. Begge steder har jeg tatt to doser...sånn i tilfelle. Men det er omtrent ikke væske i det. Måtte sikkert hatt 10 doser for å gni hendene mine nødvendig inn. Lukter heller ikke noe alkohol. Usikker på hva det er og om det i det hele tatt har effekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #14 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er ikke mulig å få kjøpt antibac noe sted.. Så jeg ønsker å gå i en butikk som har dette fremme ved inngangen. Det var så tydelig forskjell på de tre kjedene jeg så i dag så jeg har laget meg min mening om hvor jeg bør gå. Bra at Rema har god hygiene andre steder ihvertfall, da er det vel kanskje motsatt av hva jeg trodde med tanke på føringer i forhold til hygiene. Uansett så er jeg overasket over ulikhetene i dag.. Og rart at ikke en kjede har de samme føringer og krav til alle sine butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #15 Del Skrevet 13. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min nær butikk sto folk i kø ved brød maskinen. Sikkelig lurt! Anonymkode: 781f3...7e7 Brødmaskinen sto fremme til bruk i min butikk, ikke bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #16 Del Skrevet 13. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tomt for antibac hos alle leverandører! Mener du man skal trylle frem denne antiacen da eller? Anonymkode: 9ded2...e55 De andre butikkene hadde så hvorfor har ikke Rema 1000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #17 Del Skrevet 13. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir du ikke bare beskjed til butikksjefen? Butikker ønsker ikke å miste kunder og mange butikker ville valgt å imøtekomme denne typen ønsker uten å blunke. Hvis du hadde gjort det, istedet for å bare snike over på Kiwi, kunne det gagnet mange! Hva om du tar deg en tur tilbake en annen dag og hører? Anonymkode: 976f0...90b Gagnet mange? En butikksjef må nesten klare å tenke selv altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #18 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, Fallabella skrev: De andre butikkene hadde så hvorfor har ikke Rema 1000? Sannsynligvis så har de andre butikkene hatt mer igjen av kvoten de vanligvis har i butikken til vanlig, mens de andre ble tatt på senga av dette like mye som du og jeg. Vår nærbutikk har prøvd å bestille håndsprit i flere uker nå, men det er umulig å få tak i Anonymkode: 9ded2...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #19 Del Skrevet 13. mars 2020 Antibac er umulig å oppdrive nå. De butikkene som har, har hatt flaks med å skaffe. Og hvis du tror at butikkene har tid til å rengjøre butikken til enhver tid, så tar du temmelig feil. Vi har ørten andre oppgaver som må bli gjort. Særlig når kundene er så gale som nå. Tenk også heller på vi som jobber i butikk som blir utsatt for alle disse kundene og bakteriene. Er ikke akkurat sånn at vi kan bestemme oss for å ikke jobbe. Hvem skal da betjene butikkene?! Anonymkode: 5022e...639 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 13. mars 2020 #20 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Antibac er umulig å oppdrive nå. De butikkene som har, har hatt flaks med å skaffe. Og hvis du tror at butikkene har tid til å rengjøre butikken til enhver tid, så tar du temmelig feil. Vi har ørten andre oppgaver som må bli gjort. Særlig når kundene er så gale som nå. Tenk også heller på vi som jobber i butikk som blir utsatt for alle disse kundene og bakteriene. Er ikke akkurat sånn at vi kan bestemme oss for å ikke jobbe. Hvem skal da betjene butikkene?! Anonymkode: 5022e...639 Tipper vi var Max ti stk på Rema i dag, ingen av de ansatte hastet rundt... Finnes det ikke antibac så hva med et skilt som viser hvor hendene kan vaskes? Handlevognene ble satt i gangen når folk gikk, nye kunder tok de som andre hadde satt fra seg. Jeg synes det er rart... Det må være greit å fortelle hvordan ting faktisk er uten å skulle synes synd på de ansatte. Folk er presset men dette gjelder vel alle butikkkjeder, ikke bare Rema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg