Gå til innhold

Dra på bursdag i dag eller ikke? Korona.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er bedt på fest med tjue gjester. Serveres fingermat. Burde vi dra? Er gjester i tretti-årene. Eller skal man ikke møtes når det er større grupper som sitter tett? Finner ikke informasjon å vise til da samboer mener jeg er hysterisk. 

Anonymkode: 07327...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

NEI. 

Altså hva faen er det folk ikke skjønner..!? 

Anonymkode: 983c4...178

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hold dere hjemme. Her er familiebursdagen med 10 gjester utsatt

Anonymkode: 826f2...104

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, nå har myndighetene akkurat gått ut i alle medier og bedt folk om å holde seg hjemme for å unngå smitte og spredning av smitte. Fingermat er koldtbord og er heller ikke anbefalt pga smittefaren.

Tips politiet om festen og de kommer garantert for å stoppe det hele.

Anonymkode: 48e87...60c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå har myndighetene akkurat gått ut i alle medier og bedt folk om å holde seg hjemme for å unngå smitte og spredning av smitte. Fingermat er koldtbord og er heller ikke anbefalt pga smittefaren.

Tips politiet om festen og de kommer garantert for å stoppe det hele.

Lol

Anonymkode: 32fa1...89d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ikke til å kontakte politiet, men jeg mener også å ha lest dette tusen ganger, men finner ikke dette skriftlig lengre! Står nå at det kun gjelder de i karantene, men vi er ikke det sier samboer! Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Lol

Anonymkode: 32fa1...89d

Lol? Les nyhetene. Politiet har stoppet fester hvor ungdommer samler seg for å drikke og spise. Tror du reglene er annerledes for bursdagsfesten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer ikke til å kontakte politiet, men jeg mener også å ha lest dette tusen ganger, men finner ikke dette skriftlig lengre! Står nå at det kun gjelder de i karantene, men vi er ikke det sier samboer! Ts. 

https://www.nrk.no/innlandet/korona_-kommunelege-og-politi-gar-ut-mot-_karantenefester_-og-lekegrupper-1.14942519

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På en måte så tror jeg ikke på dette. Er folk virkelig så idiotiske nå? 

Anonymkode: 4fd2a...ddb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det kanskje ikke foreligger noe forbud mot at friske (i alle fall såvidt de selv vet) folk samles i mindre grupper, så trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at man ikke burde dra i sosiale sammenkomster nå, av solidaritet til mennesker som kan bli alvorlig syke. Fester og bursdager er ikke nødvendige aktiviteter, det er riktignok kjipt å avlyse, men sånn er det. Jeg skulle selv feiret 25-årsdagen min i morgen men det dropper jeg uten å mukke. Man kan alltids ta igjen bursdagsfeiringer senere, men blir man alvorlig syk nå kan det få fatale følger. Spør deg selv: er en bursdagsfeiring virkelig så viktig? 

Anonymkode: 3efee...c6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitat fra Majorstuen Politistasjon: 

Kjære ungdom og foreldre.

Koronaviruset har truffet Norge og det er satt i gang omfattende tiltak. Noen kaller det dugnad. Norge er gode på dugnad, og denne dugnaden må vi alle bidra på. Viruset er for de fleste av oss ikke farlig, men for ganske mange er det dødelig. De aller fleste av oss kjenner personer dette er farlig for, og det er noe vi bør tenke på. Det er derfor viktig at vi alle gjør det vi kan for å minske spredningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har vel en del ekstra ressurser når de ikke lenger må være ordensvakter på byen i helgen i like stor grad. Så ikke usannsynlig at de vil kunne bryte opp store private samlinger. En arg nabo som overdriver og ringer så har man dem på døren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg (ts) er enig. Men samboer mener dette gjelder barn og ungdom, og ettersom at jeg ikke finner skriftlig info så er det jeg som tar feil. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Man er oppfordret til å unngå så mye menneskelig kontakt som mulig. Det ligger ingen REGLER mot å ikke møte opp i selskap, men det er da jammen lov å bruke sunn fornuft...

Anonymkode: d5bda...16f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette gjelder i like stor grad for voksne:

image.thumb.png.f8208ecd95ee2f3c0482d0edd3ef1409.png

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra. Det var mye på grunn av mennesker som ikke skjønte alvoret og gjorde sånne ting det gikk så galt i Italia, men jeg tror vi ligger like i hælene på dem om en uke. Nå må nordmenn våkne opp av tåka og innse at vi er midt i en helsekrise. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...