Gå til innhold

Jeg er så sint og frustrert!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også irritert. Blir en annerledes hverdag. Mye er avlyst. Syns synd på de som taper inntekt, og de som kan bli veldig syke :( 

 

Anonymkode: a4e85...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

I din lille boble har du det nok helt forferdelig, men hvis du løfter blikket og ser deg rundt omkring og tenker på dine medmennesker, så er det  mange som sliter tusen ganger mer enn deg. Det at hele Norge nå er stengt gjør at mange sterkt kronisk syke og skadde ikke får daglig ukentlig /livsviktig behandling og trening og at de må vente i ukesvis/månedsvis for å få gjenoppta sin livsviktige behandling /trening, hvis de ikke dør i mellomtiden da.... 

Anonymkode: 2fbbf...d13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei meg jeg også, kan ikke reise på planlagt tur til England, reisekarantene i 45 dager minst, kan ikke trene, kan ikke spise ute, kan ikke stelle negler, kan ikke ut å drikke og danse, kan ikke feire 17 mai, kan ikke på kino, roadtrip til Spania i sommer går muligens i vasken,  Må planlegge innkjøp og huske å ha sprit i lomma, ikke gå for nære folk, 1 m avstand, belage meg på å jobbe overtid ufrivillig, belage seg på at man kan komme til å mangle matvarer, apotekvarer, belage seg på at alle butikker kan bli stengt, utenom apotek og matbutikk.    Selv om jeg syns synd på folk som kommer til å bli dødssyke fremover kan jeg få lov til å være lei meg for disse tingene.  

Anonymkode: 1fd91...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, typisk kvinneguiden å mene at man ikke kan ha det trist og kjipt, fordi det alltid er noen andre som har det verre...

Anonymkode: 43b33...c17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 Feiring håper jeg å slippe. Ikke en dag jeg ser frem til. Slippe å jobbe er herlig💃 Nå kan jeg få renset møbla mine, vaske Huset ekstra godt, og alt dette mens jeg får betalt. Måtte dette vare. 
Det er rart det, har visst gått fra å være negativ til livet, nå til positiv. Merkelig 

Anonymkode: 2c62c...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister antagelig jobben grunnet dette. Vikar  (hadde nesten fått fast stilling før dette, men så stoppet alt naturlig nok opp) og permitteringsvarselet kom forrige uke, nettopp kjøpt leilighet også.. så det blir tøft utover. Heldigvis jobber samboeren i en tryggere bransje så vi kommer til å ha råd til  mat og bolig uten å snu hver eneste krone. 

Surt ja, hadde endelig bygget opp en karriere jeg virkelig likte, men vi klarer oss og jeg skal da få meg en ny jobb. Tenker mer på de som mister noen, mister bedriften de har bygget opp fra bunn eller mister inntekt og har barn.. jeg er i det miste i en situasjon der dette går fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Skjønner deg veldig godt . Du hadde planer for deg selv og den nye babyen og nå blir alt lagt på vent på en måte i uviss tid fremover . Skjønner veldig godt at du er frustrert ! Hvem som helst hadde blitt frustrert ,det er bare det at om man sier slike ting høyt i disse dager så blir man nærmest hudfletta . 

Har forståelse for at folk sliter på hjemmebane nå men man burde holde seg for god til å ta ut driten på andre via nettet. "Vis solidaritet , vær et medmenneske ..hold dere hjemme.. nå som de fleste er hjemmeværende vil vi oppfordre det norske folket om å heller trakassere hverandre over internett . Det er liten risiko for smitte ved å gjøre det på den måten." Det var nok dette de mente ja 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, milla80 skrev:

Skjønner deg veldig godt . Du hadde planer for deg selv og den nye babyen og nå blir alt lagt på vent på en måte i uviss tid fremover . Skjønner veldig godt at du er frustrert ! Hvem som helst hadde blitt frustrert ,det er bare det at om man sier slike ting høyt i disse dager så blir man nærmest hudfletta . 

Har forståelse for at folk sliter på hjemmebane nå men man burde holde seg for god til å ta ut driten på andre via nettet. "Vis solidaritet , vær et medmenneske ..hold dere hjemme.. nå som de fleste er hjemmeværende vil vi oppfordre det norske folket om å heller trakassere hverandre over internett . Det er liten risiko for smitte ved å gjøre det på den måten." Det var nok dette de mente ja 🤔

De viser solidaritet og medmenneskelighet ved å skrape hyllene i matbutikken, så folk som ikke hamstrer sitter igjen med lite mat 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 43b33...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De viser solidaritet og medmenneskelighet ved å skrape hyllene i matbutikken, så folk som ikke hamstrer sitter igjen med lite mat 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 43b33...c17

Nettopp ...stikk motsatt . Grådighet kalles det 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen hadde ikke nok varer å gi til de som mest trenger det pga folk ribber alt i butikkene nå ,folk står i fare for å sulte så nå måtte de få hjelp av Nederland . De fikk hjelp med å få utlevert rasjoneringsporsjoner fra det nederlandske militæret..

Så flau over å være norsk akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjonen kan jeg forstå. Sinnet forstår jeg ikke. 

Prøv heller å gjøre det beste ut av situasjonen enn å være sint på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.3.2020 den 9.24, Tarmegenbolle skrev:

Frustrasjonen kan jeg forstå. Sinnet forstår jeg ikke. 

Prøv heller å gjøre det beste ut av situasjonen enn å være sint på den.

Hvorfor kan du ikke forstå sinnet? 

Anonymkode: 43b33...c17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har baby er man jo mest hjemme eller ute å triller. Så det blir ikke så stor forskjell.

Anonymkode: d3098...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.3.2020 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

Forstår deg kjempegodt. Hadde en jævlig vår og sommer i fjor. Hadde virkelig sett frem til dette året .

Nå er det nesten sånn at jeg ikke klarer å glede meg til noe lenger.

Håper likevel du får en fin tid 😊

Anonymkode: 03721...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

Skjønner godt din skuffelse. Men du KAN jo være ute i friluft, gå turer og grille. Bare å holde avstand. Tror dette må være aller verst for eldre mennesker som sitter alene og ikke engang kan møte nærmeste familie nå for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, selv om ja, jeg vet mange har det verre, og JA, selvfølgelig er jeg mest redd for at noen jeg er glad i skal få viruset og i verste fall dø. Men likevel...permisjonen er kortere nå enn den var før. Selv om jeg har tatt ut så mye som mulig, forlenget med ferieuker jeg sparte på fjoråret, så er den fortsatt kort, i mine øyne.  Hadde bare noen få måneder igjen til å kose meg hjemme med baby, og så skjer dette. Går rundt og er konstant bekymra for de jeg er glad i som er i risikogruppe, for ungene...undrer på hvordan månedene framover vil bli,hvordan blir det å komne tilbake i jobb midt oppe i dette (helsepersonell)...føler jeg "mister" noe av permisjonen, selv om jeg er hjemme i permisjon. 

Anonymkode: 9cfd1...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det du har, er ikke et problem. Livet ditt er ikke ødelagt fordi du ikke får lov til å gjøre som du vil. Ta deg av barnet og følg det helsemyndighetene sier. Du kan fremdeles gå på stranden og sole deg, bare du holder god nok avstand til folk rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

Kan ikke gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man har baby er man jo mest hjemme eller ute å triller. Så det blir ikke så stor forskjell.

Anonymkode: d3098...9ee

Snakk for deg selv. Jeg var veldig aktiv i forrige permisjon, er ikke typen som trives hjemme hver dag. Jeg gruer meg til denne gangen. Ingen babysang, ingen babysvømming, ingen barselsbesøk, ingen barselsgruppe, ingen babykino eller kaféturer. Jeg kjenner rett og slett jeg har mistet gleden i svangerskapet, nå gruer jeg meg bare til babyen kommer. 

Anonymkode: 5d0e4...719

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det på samme måte som deg. Selvsagt er det folk som har det verre, og det er så mye annet som kunne ha skjedd meg. Men nå er det nå en gang slik at ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha sett for meg at dette skulle skje. 

Jeg var alvorlig syk i halve fjor, sykemeldt store deler av året og ble veldig overraskende gravid. Og etter å ha klart meg gjennom en lengre sykdomsperiode og innsett at alt kom til å gå bra, også med graviditeten, så skjer dette. Det må være lov å være skuffet, selv om folk har det verre. 

Det er trist at vi ikke kan dra på besøk til andre eller få besøk. Det er irriterende at vi ikke kan gå på trilletur uten å ha hjertet i halsen. Det er kjipt å ikke bare kunne stikke på butikken for å kjøpe noe. Det er dumt at barnets første 17.mai sikkert må feires uten venner og familie.. 

Anonymkode: a8eee...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...