Gå til innhold

Jeg er så sint og frustrert!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja skikkelig synd på deg! Ikke noe synd på eldre, svake og syke, mye verre at du ikke kommer deg ut og får feiret 17 mai. Jeg blir sint og frustrert av meg, meg, meg, meg... Ta dere sammen!

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo forstå det. Jeg brukte hele fjoråret på å være kreftsyk og innlagt på sykehus, og gledet meg til å endelig kunne begynne å leve litt igjen nå.

Men, dette kommer til å bli en ny normal, noe som på en måte går seg til og vi vil bli vant til.

Veldig, veldig mange får jo redusert livskvalitet på grunn av dette, noen mer enn andre. Noen mister alt av inntektsgrunnlag, for eksempel, og aner ikke hva de skal gjøre. Jeg er egentlig bare glad for at jeg har et sted å bo, og penger til mat og nødvendigheter en god stund fremover. Det finnes knapt et menneske i landet som ikke blir rammet av dette, kanskje det hjelper å tenke på hva du har i stedet for hva du mister. :)

Anonymkode: a3c0f...86f

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være lov å sitte gravid og skuffet fordi livet ikke ble som man planla. Man trenger ikke være blottet for empati for de eldre og syke selv om man selv synes det er kjipt. Går an å ha to tanker i hodet på én gang. 

Så jeg skjønner deg, Ts. Bondingen med deg og baby blir likevel ikke forandret på. Og det er ikke noe som tilsier at man ikke kan være ute i fint vær så lenge man ikke smitter folk. 

Anonymkode: 48f62...ac0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen svar du har fått.

Skjønner godt at du føler deg snytt for en koselig tid! Man må bare prøve å gjøre det beste ut av det.

lykke til🙂

Anonymkode: 60226...5e1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nødvendig med leie og boligmarked, og ha folk til å måtte betale for seg så lenge viruset pågår? Folk må jo ha inntekt og hvis man ikke får betalt regninger går det til kreditprene... 

Anonymkode: d3a61...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe på en drittsommer.

Anonymkode: 1fe2a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må alle ofre noe nå, og du er nok ikke den som ofrer mest. Lov å synes at det er kjipt likevel, det synes vi alle.

Anonymkode: c713b...5a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter en graviditet, og ikke minst vinteren hadde jeg virkelig sett frem til både våren og sommeren med en liten baby. Jeg så frem til å feire 17. mai, være ute i det nydelige været, grille og nyte late dager på stranden. Nå er jeg redd for at våren, sommeren og kanskje til og med høsten og vinteren er ødelagt. Jeg går rundt og er redd for å bli smittet av viruset, og ikke minst at noen i familien skal bli rammet. Jeg føler mamma permisjonen min og 2020 er ødelagt av det forbanna viruset. Jeg er så sint og frustrert!!!

Anonymkode: 43b33...c17

Hvorfor tror du at du ikke lenger kan nyte late dager på stranden, grille og være ute i pent vær ? 

Anonymkode: 494d4...8ea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at du ikke lenger kan nyte late dager på stranden, grille og være ute i pent vær ? 

Anonymkode: 494d4...8ea

Fordi jeg er i risikogruppa 

Anonymkode: 43b33...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! La nå dama være sint og frustrert  da!!

Hun har lov til å ha sine følelser. Jeeezes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min storkoser seg inne på lekematta med meg, far og storebror. Så lenge ingen blir syke vil dette gå fint. 

Anonymkode: c54c4...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem faen bryr seg? Seriøst nå må folk ta seg sammen vi er på dag.  2 !!!!!!! 

Anonymkode: 52694...a71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem faen bryr seg? Seriøst nå må folk ta seg sammen vi er på dag.  2 !!!!!!! 

Anonymkode: 52694...a71

Dag 2.?!!! Hvor har du vært i det siste? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bondo skrev:

Dag 2.?!!! Hvor har du vært i det siste? 

Dag to av drastiske tiltak fra myndighetene. Der de fleste papp huene begynte å ta det seriøst ;)

Anonymkode: 52694...a71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dag to av drastiske tiltak fra myndighetene. Der de fleste papp huene begynte å ta det seriøst ;)

Anonymkode: 52694...a71

Selv om «papphuene» var trege, så var mange av folket litt kjappere. Og at TS er frustrert og sint, det skjønner jeg godt. 
 

Nå er det retningslinjer hun må forholde seg til. Istedetfor å kose seg i mammapermisjon med sin baby, må hun nå forholde seg til restriksjoner som er satt. Hvis ikke kan hun bli smittet selv. Og hun er i risikogruppen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinne er et uttrykk for andre følelser. Jeg tenker at du nok i bunn er lei deg og redd. Det er helt greit det. Det er mange som er det nå. Jeg tenker på de som er alvorlig syke og som kanskje nå hadde et håp om bedre perioder. Så kommer dette viruset som en ny frykt. Det er mange i ulike situasjoner som tenker på mye nå. Og er redde eller bekymret. Jeg tror de fleste er, for dette er en alvorlig situasjon, og det blir litt surrealistisk alt sammen. 

Alle må få lov å føle hva de vil. Men jeg ønsker at i handling så må man vise samarbeid og solidaritet. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo forstå det. Jeg brukte hele fjoråret på å være kreftsyk og innlagt på sykehus, og gledet meg til å endelig kunne begynne å leve litt igjen nå.

Men, dette kommer til å bli en ny normal, noe som på en måte går seg til og vi vil bli vant til.

Veldig, veldig mange får jo redusert livskvalitet på grunn av dette, noen mer enn andre. Noen mister alt av inntektsgrunnlag, for eksempel, og aner ikke hva de skal gjøre. Jeg er egentlig bare glad for at jeg har et sted å bo, og penger til mat og nødvendigheter en god stund fremover. Det finnes knapt et menneske i landet som ikke blir rammet av dette, kanskje det hjelper å tenke på hva du har i stedet for hva du mister. :)

Anonymkode: a3c0f...86f

Samme her, mat i magen og tak over hodet. Ferie kan vi ta til neste år. Koser meg på terrassen når jeg ikke er på jobb.

Anonymkode: 047fe...7ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kose deg med babyen din likevel? Mange babyer liker ikke vogn heller, så det er ikke sikkert du hadde fått disse romantiske trilleturene som du så for deg🤷🏻‍♀️

Jeg må avbryte min permisjon for å jobbe med koronapasienter, og så må jeg komme hjem hver dag og være redd for å dra med smitte til mann og to barn på 6 og 20mnd. Det er ganske surt for veldig mange i Norge nå. Ikke minst for mange ellers i verden, vi er tross alt heldige med velferdsstaten her. Kos deg med babyen din du, dette går nok veldig fint så lenge dere holder dere litt isolert.

Anonymkode: 7cb85...4a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...