AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1 Del Skrevet 13. mars 2020 Kjenner jeg blir sint. Hadde nylig en kunde innom (jobber et sted som har en del grønnsaker i løsvekt). Så der står hun og hoster rett på grønnsakene! Altså, det er lov å hoste men hun holdt seg ikke for og gikk ikke unna grønnsakene. Gjorde det flere ganger. var i ferd med å gå for å si ifra men jeg sto med en annen kunde. Så gikk hun før jeg fikk gjort noe. Ellers hadde jeg kastet henne ut, kundeservice eller ikke! Vi har eldre mennesker og folk med sykdommer som kommer innom. Det går anna tenke seg litt om! sånn, måtte få det ut. Håper de fleste som leser her tar hensyn. De fleste som er innom oss er utrolig hensynsfulle Anonymkode: 5eb30...a80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #2 Del Skrevet 13. mars 2020 Man vasker frukt og grønt før man bruker dem. Du vet vel det? Anonymkode: f107e...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #3 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man vasker frukt og grønt før man bruker dem. Du vet vel det? Anonymkode: f107e...ca0 En del grønnsaker bruker du ikke såpevann for å vaske over.. å bare skylde noe med kaldt vann vil ikke fjerne mye virus Anonymkode: 5eb30...a80 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #4 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vasker frukt og grønt før man bruker dem. Du vet vel det? Anonymkode: f107e...ca0 Ikke med såpe. Du vet vel det? Anonymkode: 0810b...79a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Traktorkusken Skrevet 13. mars 2020 #5 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vasker frukt og grønt før man bruker dem. Du vet vel det? Anonymkode: f107e...ca0 Fortsatt unødvendig å stå også hoste over grønnsakene. Lite appetittlig spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #6 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke med såpe. Du vet vel det? Anonymkode: 0810b...79a Jo. Jeg vasker i utgangspunktet alt med zalo, og nå med corona gjør jeg i hvert fall det. Anonymkode: 6c9d1...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #7 Del Skrevet 13. mars 2020 Sjekk kamera og nekt inngang neste gang hun kommer. Anonymkode: 0810b...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Sjekk kamera og nekt inngang neste gang hun kommer. Anonymkode: 0810b...79a For er hysteri ... Anonymkode: f107e...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Jeg vasker i utgangspunktet alt med zalo, og nå med corona gjør jeg i hvert fall det. Anonymkode: 6c9d1...20b Vaske blomkål med såpe? Anonymkode: fff58...16e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Del Skrevet 13. mars 2020 Hvordan smaker salaten din etter du har vasket den med zalo? Anonymkode: 5eb30...a80 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Del Skrevet 13. mars 2020 Skulle tvunget den kunden til å kjøpe alt. Anonymkode: 702d5...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Del Skrevet 13. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: En del grønnsaker bruker du ikke såpevann for å vaske over.. å bare skylde noe med kaldt vann vil ikke fjerne mye virus Anonymkode: 5eb30...a80 Skylling fjerner virus. De ligger på overflaten og i sprekker, de borer seg ikke inn Anonymkode: a1851...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. mars 2020 #13 Del Skrevet 13. mars 2020 Nå er jo ikke det spesielt lurt selvfølgelig, men har man nedsatt immunforsvar bør man uansett ikke spise noe som ikke kan skrelles eller kokes. I store deler av verden serveres det for eksempel aldri salat, sukkererter eller rå bær slik vi er vant til å spise dem nettopp fordi det er potensielle smittekilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #14 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Nå er jo ikke det spesielt lurt selvfølgelig, men har man nedsatt immunforsvar bør man uansett ikke spise noe som ikke kan skrelles eller kokes. I store deler av verden serveres det for eksempel aldri salat, sukkererter eller rå bær slik vi er vant til å spise dem nettopp fordi det er potensielle smittekilder. Altså. En uten nedsatt immunforsvar som får virus fra denne frukten og smitte en annen med nedsatt immunforsvar. Solidaritet og føre var!! Anonymkode: e6741...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. mars 2020 #15 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså. En uten nedsatt immunforsvar som får virus fra denne frukten og smitte en annen med nedsatt immunforsvar. Solidaritet og føre var!! Anonymkode: e6741...574 Det er riktig. Men alle må først og fremst passe på seg selv og spesielt når man vet at man er utsatt og det ikke skader andre å gjøre det. Det er jo akkurat like potensielt farlig å spise den frukten noen har tatt på etter først å ha klødd seg i nesa uten at noen har sett det som den som noen har sett at det har blitt hostet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Del Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, Leo skrev: Det er riktig. Men alle må først og fremst passe på seg selv og spesielt når man vet at man er utsatt og det ikke skader andre å gjøre det. Det er jo akkurat like potensielt farlig å spise den frukten noen har tatt på etter først å ha klødd seg i nesa uten at noen har sett det som den som noen har sett at det har blitt hostet på. Det er klart. Risiko vil det være uansett. Men mye av grunnen til at jeg postet dette er pga det Unødvendige av å hoste på en hel rad med grønnsaker som ligger ubeskyttet i den tida vi er i nå. Man trenger vel ikke øke smitten med vilje? (Virket nesten som om det var gjort med vilje da hun til og med lente seg over når hun hostet). Anonymkode: 5eb30...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. mars 2020 #17 Del Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart. Risiko vil det være uansett. Men mye av grunnen til at jeg postet dette er pga det Unødvendige av å hoste på en hel rad med grønnsaker som ligger ubeskyttet i den tida vi er i nå. Man trenger vel ikke øke smitten med vilje? (Virket nesten som om det var gjort med vilje da hun til og med lente seg over når hun hostet). Anonymkode: 5eb30...a80 Noen er bare dumme og tankeløse uansett og det er det dessverre lite å få gjort noe med. De forstår gjerne ikke selv om de blir snakket til så man kan like gjerne spare energien og heller passe på seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. mars 2020 #18 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg blir sint. Hadde nylig en kunde innom (jobber et sted som har en del grønnsaker i løsvekt). Så der står hun og hoster rett på grønnsakene! Altså, det er lov å hoste men hun holdt seg ikke for og gikk ikke unna grønnsakene. Gjorde det flere ganger. var i ferd med å gå for å si ifra men jeg sto med en annen kunde. Så gikk hun før jeg fikk gjort noe. Ellers hadde jeg kastet henne ut, kundeservice eller ikke! Vi har eldre mennesker og folk med sykdommer som kommer innom. Det går anna tenke seg litt om! sånn, måtte få det ut. Håper de fleste som leser her tar hensyn. De fleste som er innom oss er utrolig hensynsfulle Anonymkode: 5eb30...a80 Eldre dame? Mange eldre eier ikke folkeskikk. Her om dagen så jeg en ganske gammel mann plukke opp et brød, ta det ut av posen, snu og ta og se på det, før han legger det tilbake i posen og så legger han det fra seg i hylla. Det er ikke første gang jeg ser eldre slite med grunnleggende folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg