AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #21 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg er på hytta, bor i en svær blokk i Oslo. Her er det ikke et menneske på flere km, og jeg ser virkelig ikke problemet. Ikke blir jeg syk, og det blir mindre folk i byen. Anonymkode: 1301a...7eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #22 Del Skrevet 13. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på hytta, bor i en svær blokk i Oslo. Her er det ikke et menneske på flere km, og jeg ser virkelig ikke problemet. Ikke blir jeg syk, og det blir mindre folk i byen. Anonymkode: 1301a...7eb Hvordan vet du at du ikke blir syk? Det tar inntil to uker å bli syk. Poenget i artikkelen er at nå samles 25k folk fra hele landet i den lille bygda der, hele bunten flokker inn på lokalbutikken osv... sjangsene for at smitten sprer seg blandt dem er jo enorm, og da står de uten helsetilbud fordi bygda er beregnet på 2500 folk. Anonymkode: fcbe5...544 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Del Skrevet 13. mars 2020 Det hjelper ingen at du banner. Anonymkode: cbfff...0ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #24 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at du ikke blir syk? Det tar inntil to uker å bli syk. Poenget i artikkelen er at nå samles 25k folk fra hele landet i den lille bygda der, hele bunten flokker inn på lokalbutikken osv... sjangsene for at smitten sprer seg blandt dem er jo enorm, og da står de uten helsetilbud fordi bygda er beregnet på 2500 folk. Anonymkode: fcbe5...544 Det går an å tenke så langt at man holder seg unna den lokale butikken på fjellet. Hvis man kjører til egen hytte og holder seg der, kan jeg ikke se hvor smittefaren skal være. Kan du? Anonymkode: fac26...efe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #25 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går an å tenke så langt at man holder seg unna den lokale butikken på fjellet. Hvis man kjører til egen hytte og holder seg der, kan jeg ikke se hvor smittefaren skal være. Kan du? Anonymkode: fac26...efe Les artikkelen da for svarte. Det står bl.a. at lokalbutikken var full av tilreisende hyttefolk. Anonymkode: fcbe5...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg tror faktisk det må til at folk dør som fluer som under Svartedauden før folk tar dette alvorlig. Anonymkode: e9bf8...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #27 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har bodd flere år i Hemsedal. Helsetilbudet er allerede sprengt for vi som bodde der. At det kommer flere tusen til, ER ET REELT PROBLEM. Hold dere i byene hvor det er et større tilbud. Anonymkode: e6f08...a21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg bor for øyeblikket i en annen hyttelandsbygd (huset mitt er under rehabilitering). Siste døgnet har det strømmet på med folk. Jeg tror muligens folk vurderer at det er trygger på fjellet (de hadde vel antatt de var de eneste?). Anonymkode: 5203a...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #29 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Dalmatian skrev: Hvorfor skal de på hytta nå om de allerede er hjemme? Fordi de skal gå på ski og dyrke seg selv... Anonymkode: 51ae7...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #30 Del Skrevet 13. mars 2020 Sønnen min jobber på en burgersjappe i en av disse turistkommunene. De har stengt restauranten, men har åpent for drive in og take away. I går var det større trafikk og høyere omsetning enn noen av dagene i vinterferien.....og det er ikke lokalbefolkningen som reiser dit, for å si det slik... Galskap! Anonymkode: 33a22...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Del Skrevet 13. mars 2020 Legen på jobben min er også reist på hytten med sin familie... når leger gjør det, hvorfor kan ikke andre også gjøre det Anonymkode: 66646...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #32 Del Skrevet 13. mars 2020 Hva kan man si? Om de blir syke og dør mens de oppholder seg der, så har de hvertfall tilbragt sine siste dager på sine favorittsteder. Norske myndigheter har allerede varslet at folk på hytter og fjell ikke kan regne med få hjelp eller bli hentet. Tragisk, men slik blir det vist. Anonymkode: a4179...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 13. mars 2020 #33 Del Skrevet 13. mars 2020 De sier på pressekonferansen nå på nrk. Ikke dra på hytta, ikke reis mellom regioner om du ikke må. Nå må folk begynne ta hensyn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg