Gå til innhold

Spørreundersøkelse: Hva slags kontakt har du eller familien din med andre

EEØm

Spørreundersøkelse: Hva slags kontakt har du eller familien din med andre?  

51 stemmer

1. 1. Hva slags kontakt har du eller familien din med andre?

• Jeg er helt alene nå.
      6
    • Jeg er kun sammen med kjernefamilien nå, vi som bor i samme hus. Holder avstand om jeg må gå ut.
      23
    • Jeg/vi er sammen med noen i nær familie som foreldre, søsken og nevøer og nieser.
      4
    • Vår familie er sammen med 1-2 andre familier som er venner/naboer slik at barna kan leke og vi kan gjøre ærender for hverandre.
      3
    • Jeg/vi er sammen med venner eller familie, men ikke mer enn et par stykker om gangen, og kun ute.
      0
    • Jeg/vi er sammen med venner eller familie, men ikke mer enn et par stykker om gangen.
      3
    • Jeg/vi er sammen med de man må på jobb, men holder helst avstand til andre.
      5
    • Jeg/vi er sammen med de man må på jobb i tillegg til noen familie og venner.
      2
    • Jeg/vi begrenser kontakt med ukjente, men er sammen med venner og kjente. Det kan godt være mange på en gang.
      0
    • Jeg/vi holder større avstand og er mer obs på hygiene enn vanlig, men gjør ellers ikke noe for å ikke treffe folk.
      4
    • Jeg/vi lever som normalt.
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har ikke bestemt oss enda for om vi skal la barna leke med noen eller ikke.

Anonymkode: 0495e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber på kafé, så treffer ukjente daglig. Siden jeg serverer gjester, så kan jeg ikke unngå nærkontakt. Var også på butikken i går. Da var det flere folk enn jeg noen sinne har sett før 😜

Anonymkode: 731fe...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke bestemt oss enda for om vi skal la barna leke med noen eller ikke.

Anonymkode: 0495e...903

På NRK sa nettopp en at man kan la barna leke med noen venner ute. Men ikke store grupper, og det er vel en fordel dersom det er de samme barna. Ikke nye hver dag, eller at man leker med noen en time, noen andre neste time osv... 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Nr 2 passet best her, er kun sammen med mann og barn, går på jobb men holder meg 2 m unna kunder og kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg og min datter omgås ett vennepar med en datter på samme alder. Vi voksne har hjemmekontor, og barna gjør skolearbeid. Vi handler derimot inn til en eldre nabo om behovet er der, men setter varene utenfor døra.

Venneparet er også naboer, og ingen av oss omgår andre mennesker igjen.

Anonymkode: e717e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en kjæreste jeg ikke bor med. Vi tilbringer tid sammen som normalt, men naturligvis mest innendørs.

Anonymkode: 86c6a...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Sokkar skrev:

På NRK sa nettopp en at man kan la barna leke med noen venner ute. Men ikke store grupper, og det er vel en fordel dersom det er de samme barna. Ikke nye hver dag, eller at man leker med noen en time, noen andre neste time osv... 😊

De sa også at barns som lekte skulle holde en meters avstand. Tips til hvilke leker det er? Fotball? Noe annet? Sykle sammen?

Anonymkode: 2dc9f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun sammen med kjernefamilien, fordi jeg sitter i karantene. Når den oppheves vil jeg ta noen turer på jobb og butikk. I tillegg gå turer med venner som ikke har noen symptomer, for karantene vil jeg helst slippe en runde til😊

Anonymkode: 68a90...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du vite det?

Anonymkode: 81f19...969

Jeg ser noen skriver at man selvfølgelig skal være isolert, for hva er ellers vitsen med å stenge skoler mens andre skriver at man kan være sosial med venner. Jeg lurer på hvor stor del av forumet dette gjelder, for det kan være at den ene gruppen ikke er så mange, men roper høyest. Jeg ser nrk anbefaler at barn leker sammen ute og at man holder avstand om man er sammen med andre. 

Jeg er litt usikker selv på hva som er hensikten med tiltakene. Hvis hensikten er å bremse spredning, holder det å ikke være sammen med mange om gangen og det kan kanskje være lov til overnatting av 1-2 venner i denne perioden, men om hensikten er å stoppe spredningen, må vi isoleres. De snakker jo om at vi bare må bremse spredningen nok til å kunne behandle alle som er syke, men om alle hadde fulgt alle råd, ville vi kanskje også klart å stoppe viruset. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa også at barns som lekte skulle holde en meters avstand. Tips til hvilke leker det er? Fotball? Noe annet? Sykle sammen?

Anonymkode: 2dc9f...43a

Kommer jo an på alderen, men fotball blir det fort nærkontakt av. Da evt. å sentre ball til hverandre.

Sykling vil jo kunne gå greit. 

Anonymkode: 68a90...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kun kjernefamilien her (og så flott å se at så mange andre tar dette på alvor!). Barna får trolig være sammen med venner ute etter hvert, med streng beskjed om å holde seg på litt avstand. Sykling, litt ballspill, gå tur, osv.

Anonymkode: d7441...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kun kjernefamilien her (og så flott å se at så mange andre tar dette på alvor!). Barna får trolig være sammen med venner ute etter hvert, med streng beskjed om å holde seg på litt avstand. Sykling, litt ballspill, gå tur, osv.

Selvsagt spill der de ikke berører ballen med hendene, kun litt sentring, bruk av hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 2dc9f...

På bana her sto to stykker, en i mål og en på bana. Noen sykler ute i gata, noen disser, noen sklir osv. Sikkert ikke korona vennlig å ta på dissesnorene, eller å skli osv... Men tenker at god handhygiene når de kommer inn er viktig. Så får det viktigste heller vere å begrense antall mennesker vi alle er i kontakt med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...