Gå til innhold

Ok, så nå skal vi helsearbeidere risikere liv og helse mens resten har "koronaferie" ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driter i hvor mye du elsker jobben hvis du får andre til å slutte fordi du mener de ikke har "ærverdige" nok hensikter. Det du gjør er ikke viktigere enn det TS gjør.

Anonymkode: 2f369...5c8

Igjen, hva i all verden er det du prater om? Hvem har jeg liksom fått til å slutte? Om trådstarter slutter i jobben sin så er det hennes eget valg og ikke noe som skal prakkes på andre.

Anonymkode: f9670...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm er vel lov til å være frustrert selv om en er helsearbeider? Man brenner ikke for yrket sitt heeeele tiden. Og kanskje ikke alltid i slike situasjoner. 

Anonymkode: 7bfbc...112

Er det det? 

Så klart alle kan være frustrert av og til, men om man ikke setter pris på det yrket man har, og syter og klager over å utøve en jobb når den sårt trengs, så har de ikke min sympati. Gå litt inn i deg selv. Tenk på de som er alvorlig rammet av sykdom. Det er viktig at de blir behandlet med omsorg, respekt og riktig kompetanse. Bitre sutre mennesker har vanligvis dårlig arbeidsmoral. En jobb som helsearbeider krever en personlighet som er villig til å hjelpe andre i nød. 

Og det er heldigvis mange av dem der ute. Men også dessverre folk på søken etter jobb, folk som gjerne kunne byttet plass med unnasluntrerne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i dagligvare og er aleneforsørger for en gutt på 2,5 år. Jeg må på jobb likevel og sånn er det med den saken. Folk må ha mat. Kanskje folk begynner å verdsette vi som jobbet i dagligvare ? Glad jeg får beholde jobben min og får mye ekstra timer nå. 
Har barnehageplass til gutten min mens jeg er på arbeid. 
Er ikke spesielt redd enda for det finnes ingen smittede der jeg bor. Men vasker hendene ofte og vasker overflater på jobb. 
Blir jeg syk så skal jeg nok komme gjennom det. 

Ja jeg har et risikofylt arbeid sånn for man er utsatt for smitte, men må stille opp på jobb fordi og får ikke ekstra betalt for det heller. 

Anonymkode: 3637e...b94

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke mye Netflix, gitt. Har en jobb å gjøre, bedrift å passe. Vi gjør dette for å ikke spre smitte. Men om dere synes vi ikke drar lasset, så kan vi jo bare fortsette som før.....

Anonymkode: b9f01...f45

Jeg jobber innenfor helse, er student med deltidsjobb på et sykehus og jeg stiller opp så godt jeg kan, og jeg er ikke misunnelig på de som sitter hjemme og dere trenger ikke å forsvare dere - hva så om dere ser på netflix? Det viktigste er å begrense smitten og dere som gjør det dere kan for å bremse smitten, gjør en innsats (hva annet skal man forvente av dem som ikke har helsefaglig kompetanse?!)

Anonymkode: 16764...abc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Folk er ikke hjemme i koronaferie. Alle blir utsatt av dette. 

Jeg er ikke helsearbeider, men allerede nå tenker jeg på når det vil bli aktuelt å melde seg som frivillig for å bidra. At vi kommer oss best mulig gjennom dette fremover vil være tuftet på frivillighet og dugnadsånd. Det er ikke bare dere helsearbeidere som skal stå i det alene. 

Dere skal få hjelp til å passe barn, avlastning til oppgåver der man ikke MÅ være helsepersonell osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"?

Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. 

Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. 

Anonymkode: 0e827...e7d

Bytt jobb, ingen tvinger deg til å jobbe i en sektor der alle (tilnærma intelligente) ansatte vet dette kan skje

Anonymkode: 92f27...6d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karona ferie? Har ikke jeg merket noe til. 

Jeg skal gjøre den vanlige jobben min jeg, samtidig som jeg skal passe 2 åringen og være gravid

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bytt jobb, ingen tvinger deg til å jobbe i en sektor der alle (tilnærma intelligente) ansatte vet dette kan skje

Nettopp.

Anonymkode: f9670...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ja visst, akkurat det vi trenger nå som svært mange i helsevesenet må i karantene og resten vil måtte jobbe døgnet rundt. Færre helsearbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"?

Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. 

Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. 

Anonymkode: 0e827...e7d

Tenk om brannmenn, yrkessoldater, politimenn osv. skulle tenkt som deg. Dette er jobben din, er du sikker på at du har valgt riktig yrke? 

Anonymkode: 70cc9...8f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Tenk om brannmenn, yrkessoldater, politimenn osv. skulle tenkt som deg. Dette er jobben din, er du sikker på at du har valgt riktig yrke? 

Anonymkode: 70cc9...8f1

Det er garantert mange i de yrkene også som tenker slik. Bør alle som er usikre slutte?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følges ikke som en ferie. Jobber i barnehage som nå er stengt. Tar i mot 9 barn på mandag som er barn av foresatte med samfunnskritiske yrker. Så i dag har vi hele personalgruppen vasket og spritet hver en leke og overflate for at det skal være trygt for disse 9 barna å gå i barnehagen de neste ukene. Eg er faktisk utrolig glad for at vi får lov å ta i mot barn slik at leger, sykepleiere, vernepleiere, sjåfører, farmasøyter osv. får gjort den utrolig viktige jobben de gjør for landet vårt nå! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pastpresent

Jeg er sykepleier og i likhet med politi, forsvar, transportarbeidere, matbutikkansatte og andre yrker så må jeg trå til nå. 

Jeg har et ansvar for å holde meg frisk slik at jeg ikke smitter andre. 

Dette er en meget tøff situasjon for alle som bryr seg, men man kan få kontroll dersom alle holder seg til de råd som er gitt. 

Jeg vil gjøre jobben min så godt jeg kan og godtar glatt de order jeg blir gitt. Føler dette året blir avgjørende for min fremtid i denne bransjen. 

Det er lov til å sutre og å være lei seg, men alle har utfordringer med dette. 

Jeg er også spent på hvordan krisen vil påvirke økonomien til "mitt" sykehus da det er elektive operasjoner som gir tilskudd og drift er privat. Nå blir de aller fleste elektive operasjoner satt på vent da deler av sykehuset blir reservert til covid-19, og min avdeling skal kun ta akuttkirurgi og andre akutte medisinske diagnoser som ikke kan være nær den reserverte delen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle virkelig ønske at det var ferie... veldig aktivt barn på 15 måneder som aller helst bare vil klatre og løpe i sofaen. Ikke noe Netflix her, men Bjørnis på YouTube, derimot, har fått kjørt seg. Jeg er glad jeg i det minste slipper å ha hjemmekontor i tillegg, men jeg frykter for både min og samboers jobb, da vi begge er i restaurantbransjen. Han er permittert fra mandag av, og jeg er nok like rundt hjørnet. Er dog veldig takknemlig for den jobben helsepersonell gjør i dag, men kom ikke her og si at vi har ferie. 

Anonymkode: c572e...966

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest supernova_87

Jeg ble først litt satt ut når jeg leste dette. Hæ er det sånn de fleste helsearbeidere tenker!? Men så ble jeg minnet på hva slike kriser gjør med mange av oss, at å håndtere den og stå sammen gir oss en veldig følelse av mening. Noen er nok som TS. Andre fylles med en drive og et pågangsmot. Og det er det pågangsmotet som etter hvert vil trenges når alle vi andre som kan vil måtte fylle plassene for mindre krevende men likevel viktige oppgaver som helsepersonell har hatt. 

Jeg håper at hver og en gjør det de kan for å komme seg heilskinna gjennom karante og isolasjon (ikke fordi man er syk men for å bidra til å ikke spre smitte) og at dere gjør det som trengs for å være ved god helse både psykisk og fysisk når dere om uker/måneder kan bli kalt på til å bidra. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å kjære vene, ts. Ja, du må slutte i jobben hvis du virkelig ikke skjønner sammenhengen. Hvis flere blir smittet, og situasjonen er helt ute av kontroll, da blir ihvertfall kapasiteten sprengt på sykehusene. Du tror at andre folk har fått koronaferie. Og du tror at helsearbeidere er de eneste som får samfunnet til å gå rundt. Og hvis vi blir syke, så risikerer vi altså å bli behandlet av sure helsearbeidere, som er irriterte og misunnelige på oss :tristbla:

Anonymkode: 25dac...49f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å kjære vene, ts. Ja, du må slutte i jobben hvis du virkelig ikke skjønner sammenhengen. Hvis flere blir smittet, og situasjonen er helt ute av kontroll, da blir ihvertfall kapasiteten sprengt på sykehusene. Du tror at andre folk har fått koronaferie. Og du tror at helsearbeidere er de eneste som får samfunnet til å gå rundt. Og hvis vi blir syke, så risikerer vi altså å bli behandlet av sure helsearbeidere, som er irriterte og misunnelige på oss :tristbla:

Anonymkode: 25dac...49f

Eller skadefro: «Haha, til pass for deg at du ble syk, du som har hatt koronaferie  mens jeg har slitt her!» 😳

Anonymkode: b4d61...548

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, det hører med til jobben. Ikke min feil at du ikke tenkte på det da du tok utdannelsen din. 

Det sagt, jeg er uendelig takknemlig for at du går på jobb, TS. ❤️

Anonymkode: 0c1d8...98b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...