sommermor Skrevet 13. mars 2020 #61 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer på jobb igjen når jeg får betalt like mye som en som skrur på lokk og rør. For øyeblikket nyter jeg friheten og jeg er solidarisk på alle andre måter. Lønnen må selvsagt reflektere viktigheten i den tjenesten du yter. Anonymkode: db1fd...0d2 Ja, da burde virkelig renholdere og søppeltømmeres lønn økes betraktelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #62 Del Skrevet 13. mars 2020 Hva gjør du i dette yrket om du ikke klarer å tenke på andre enn deg selv?! Anonymkode: 82981...0ed 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #63 Del Skrevet 13. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle som sier at jeg bør bytte jobb. Ja, det skal jeg saktens meg gjøre! Dette var dråpen! Anonymkode: 0e827...e7d Jeg er enig med deg. Har vært lei dette møkkayrket lenge! Ja, jeg er takknemlig for å faktisk i stede for å miste lønn, så får jeg saftig betaling nå, med med mye overtid. Men det er jobben ellers. MEN: desverre, kjære kollega. Vi har solgt sjela vår. Jobber vi som noe annet kan vi alikevel bli innkalt i helse og omsorgstjeneste ved lignende tilfelle, forde vi har bakgrunn inne helse. Anonymkode: 88fff...2dc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #64 Del Skrevet 13. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg? Anonymkode: 8a51f...388 Send de på sykehjem om de er så ødelagte. Redde? virkelig... mens alle andre løper rundt og er smørblide. Hvem er ikke redd? Mange er alene. Anonymkode: b3d98...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #65 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Men dere blir testet for korona etter første host og nys. Mens vi andre får ringe bare når vi er såpass dårlige at vi trenger akutthjelp og lure på om det er forkjølelse, influensa, mild korrona eller sterk og krysse fingrene for at det er en av de tre første alternativene 🤷♀️ Anonymkode: 47b26...eb9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. mars 2020 #66 Del Skrevet 13. mars 2020 (endret) Det er hundrevis av små og store firmaer som nå står i fare for å gå konkurs, mennesker som faktisk kommer til å miste jobben og inntekten sin. Det er mange som nå sitter hjemme og prøver å jobbe (det er ekstremt få som har fri og bruker to uker på å "runde Netflix") samtidig som de skal passe opptil flere barn som i tillegg trenger hjelp til å gjennomføre undervisningsoppleggene fra skolen. Dette vil få store konsekvenser for økonomien vår og attpåtil kommer flere av oss til å bli alvorlig syke og dø. Du har en trygg jobb som det er behov for uansett fredstid eller krise og med en god lønn. Du kommer aldri til å stå i fare for å miste jobb og inntekt og har i tillegg et helt samfunn rundt deg som nå gjør absolutt alt de kan for at nettopp du kan gå på jobb uten å risikere mer smitte enn aller høyst nødvendig og likevel sitter du her og sutrer? Maken til utakknemlighet skal man lete lenge etter. Endret 13. mars 2020 av Arkana 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #67 Del Skrevet 13. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send de på sykehjem om de er så ødelagte. Redde? virkelig... mens alle andre løper rundt og er smørblide. Hvem er ikke redd? Mange er alene. Anonymkode: b3d98...4ad Merkelig du er. Anonymkode: 8a51f...388 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #68 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg er frisør, jeg kunne tenkt meg å vær frivillig og hjelpe til❤️ Anonymkode: 149a8...a18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #69 Del Skrevet 13. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere blir testet for korona etter første host og nys. Mens vi andre får ringe bare når vi er såpass dårlige at vi trenger akutthjelp og lure på om det er forkjølelse, influensa, mild korrona eller sterk og krysse fingrene for at det er en av de tre første alternativene 🤷♀️ Anonymkode: 47b26...eb9 Men hva er gevinsten i å vite? Anonymkode: e8a1f...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #70 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig du er. Anonymkode: 8a51f...388 svakt. Anonymkode: b3d98...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #71 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg skulle veldig gjerne vært sykepleier akkurat nå! Jobber innen helse/omsorg, men skulle gjerne stått i frontlinja! Klør etter å bidra, men trøster meg med at min jobb også har en viktig funksjon, selv om den ikke er «der det skjer». Anonymkode: 574e9...8cd 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 13. mars 2020 #72 Del Skrevet 13. mars 2020 De ganske få som har "Netflix-kontor" har det fordi det ikke skjer noe som helst de kan bidra med i bedriften de er ansatt i. Det er ikke akkurat det godt tegn, det er vel heller et tegn på at det kan gå i skikkelig utforbakke med bedriften de jobber i ganske snart, fordi den heller ikke har inntekter. Jeg skjønner at det ikke er stas å jobbe i helsevesenet når sykdom snur verden opp ned, men det er fordeler og ulemper med alle jobber. Det er greit å ikke være motivert til det og synes det er slitsom, men dere må i alle fall ikke glemme viktigheten av at dere er på jobb. Si gjerne opp, men vent til krisen er over. I situasjoner som dette er det noen av oss som kan være evig takknemlige for at vi har sikker jobb, selv om lønnen ikke er all verden. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #73 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er en risiko du VELGER å ta når du VELGER å jobbe med helse. Liker du det ikke? Bytt sektor. Anonymkode: df0d4...81b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. mars 2020 #74 Del Skrevet 13. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: og får ikke ivaretatt mine eldre slektninger som er alene og redde. Anonymkode: 8a51f...388 ❤️ 1 hour ago, AnonymBruker said: Mange barn du har å passe på. Anonymkode: b3d98...4ad Dott! 😤 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #75 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Veldig festlig å stå i førstelinjen, mens andre sitter hjemme og runder Netflix. Anonymkode: 9bd8c...e9b De som sitter på Netflix er helt greit! Men de idiotene som reiser hit og dit, eller ikke gidder å holde ungene hjemme.. Måtte ... ta dem! Anonymkode: 54092...c17 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #76 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg tror du har valgt feil yrke. Anonymkode: ce41f...fca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #77 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en risiko du VELGER å ta når du VELGER å jobbe med helse. Liker du det ikke? Bytt sektor. Anonymkode: df0d4...81b Ja, skal bytte sektor så fort som mulig! Var desverre 19, ung og dum da jeg valgte yrke. Anonymkode: 0e827...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 13. mars 2020 #78 Del Skrevet 13. mars 2020 Dersom alle arbeidsplasser hadde vært lettere fra hjemmekontor, hadde alle jobbet fra hjemmekontor, og arbeidstakere og -givere hadde delt den sparte kontorleia. Kommer det til å skje? Nei. Case closed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #79 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, skal bytte sektor så fort som mulig! Var desverre 19, ung og dum da jeg valgte yrke. Anonymkode: 0e827...e7d Hva er det som hindrer deg i å søke ny utdannelse fra høsten av, eller ta en butikkjobb sånn rimelig umiddelbart? Anonymkode: df0d4...81b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #80 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager for å bryte illusjonen om at alle innen helse har et "kall" 🙄 Anonymkode: 0e827...e7d Et kall trenger det ikke være, men det er jo et valg å jobbe innen helse. Når slike epidemier kommer, så er det forskjell på sykepleier og IT-konsulent. Det kan ikke komme som noen overraskelse. Skal helsearbeidere la være å komme på jobb fordi de ikke ser det som et kall eller fordi de har familie, så går alt til helvete. Anonymkode: 680b3...a56 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg