AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #261 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Rant skrev: Ikke? Du oppleves sytete om du forstår TS. Nei vet du hva. De fleste har vel dårlige dager i blant? Det er helt sant det jeg skrev og slik har mine kollegaer det også. Helt menneskelig. Hvorfor blir det baluba når helsepersonell tar ut litt frustrasjon? Enig i at TS formulerer seg krast, men altså! Anonymkode: 7bfbc...112 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #262 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har satt meg opp på overtid, selv om jeg akkurat nå misliker jobben min sterkt. Er farmasøyt, og må tåle kunder som vil hamstre medisin, og som blir sure når vi ikke vil levere ut mer. Att på til klager de over lange køer og lang ventetid til tross for at vi gjør så godt vi kan, mens de sutrer og forbanner seg over hysteriet. 😅 Vi har kunder som vi vet har brutt karantene, og oppfører seg ufordragelig. (Ingen i karantene skal komme til oss) Det er kjipt å stå i det, men jobben må gjøres, og det er viktig at vi kan holde åpent. Så ja, jeg gjør jobben med en viss stolthet i alle fall. Slenger med en liten takk til alle vanlige, snille folk som er tålmodig og har forståelse.❤ Anonymkode: 42f23...62e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 13. mars 2020 #263 Del Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi stikker ikke med halen mellom bena. Vi sørger for at de DU bryr deg om får nødvendig helsehjelp. Men det virker som på samfunnet for øvrig at det kun er vårt ansvar. Samfunnet sammen har et ansvar i denne krisen, men folk bryr seg ikke om det. Anonymkode: a3777...aaa Samfunnet mener ikke at det er kun deres ansvar nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #264 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg skjønner at dette er en forferdelig situasjon for småbarnsforeldre, men vil bare si at vi lærere har ingen «koronaferie» Jeg jobbet til kl 22.30 i går kveld og kl 20.00 i kveld for å informere, vere tilgjengelig, få elevene over på en digital plattform og støtte foreldre i forhold til det ukjente vi går i møte. Jeg skal bruke helgen på å lære meg om den nye digitale plattformen og lage undervisningsfilmer til elevene mine. Jeg skal også jobbe fulle dager med undervisning digitalt og vere tilgjengelig for elever og foreldre i arbeidstid. Anonymkode: 18a95...4ad 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #265 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg skjønner faktisk hva du mener! Fy f hvor mange snapper jeg har fått av folk som har flyktet til hytta og har idylliske timer med hjemmeundervisning og kvalitetstid med familien. Ja, jeg har "rett " til å sende 9-åringen på skolen. Men samtidig får vi mail fra rektor om at de helst ser at alle barn holdes hjemme. Leser om læreropprør ,hvor lærere føler seg utsatt for smitte og er lite fornøyde med å måtte møte på jobb. Så nei, ungen min vil ikke på skolen. Samtidig er han lei seg og husredd når jeg må dra på jobb kl 7 om morgenen. Han blir nå mutters alene hver eneste dag, inkludert i helga. Ikke får jeg fulgt opp hjemmeundervisning heller. Besteforeldre i risikogruppa og ingen andre til å se om ungen. I tillegg blir jeg så jævla provosert over mange av mine pysete kollega som ringer inn syk og setter seg selv i karantene. Tror ikke på dem i et eneste sekund. Merkelig hvor mange som fikk en kink i ryggen og brista ribbein akkurat i dag! Er utrolig fortvila, men har absolutt ikke samvittighet til noe annet enn å møte på jobb. Har så vondt av ungen min😥 Anonymkode: a040c...655 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #266 Del Skrevet 13. mars 2020 Lite Netflix her om det er noen trøst. Skal jobbe full dag på hjemmekontor, samtidig som jeg aktiviserer og underviser 2 barn i småtrinnet og mellomtrinnet. Er litt småsyk selv, antagelig vanlig forkjølelse, ellers skulle jeg tilbudt å passe helsearbeideres barn i tillegg. Kanskje vi skulle laget en spleis slik at helsearbeidere fikk levert middag hjem etter lange vakter, for å vise at de settes pris på? Husk å be om hjelp til handling og slikt hvis det trengs. Folk vil nok gjerne støtte helsearbeidere fremover. Håper dere får et saftig lønnsoppgjør i august. Anonymkode: 2ec5f...2e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #267 Del Skrevet 13. mars 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Hva er alternativet mener du? Skulle hjerne bidratt selv. Anonymkode: 2b394...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #268 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg er sykepleier og sitter nå i karantene fordi jeg har hatt nærkontakt med en pasient som senere ble påvist koronavirus. Har ingen symptomer foreløpig siden jeg ble potensielt smittet i går. Jeg er ung, men også i risikogruppen da jeg har nedsatt lungekapasitet. Det kunne lett ha vært unngått hvis vi hadde strengere retningslinjer på sykehusene. Nå sitter jeg da alene og er veldig bekymret. Bekymret over min egen helse, og om jeg har smittet andre som er i risikogruppen. Har høy puls, er kortpustet, svetter og har hjertebank. Mest sannsynlig angstbetinget. Har vurdert å si opp yrket mitt før (pga lavt lønn i forhold til arbeidsbelastning, det enorme ansvaret, underbemmanning, m.m), men dette tror jeg tar kaka. Jeg tror rett og slett jeg ikke takler dette yrket og har valgt feil. Må bare understreke at grunnen til jeg ikke har gitt opp tidligere er fordi jeg elsker å jobbe med mennesker. Pasientene er de som holder meg gående. Jeg strekker meg veldig langt for dem. Gått mye overtid. Nedprioritert lunsjpauser og wc besøk slik at jeg kan sitte inne hos dem. De aller fleste er takknemmelige. Mange har tatt meg i hånden og takket meg for å være tilstede. Det gjør all strevet verdt det. Beklager skrivefeil på forhånd. Ønsker bare å få ut tankene mine. Anonymkode: e8be3...339 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #269 Del Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Lite Netflix her om det er noen trøst. Skal jobbe full dag på hjemmekontor, samtidig som jeg aktiviserer og underviser 2 barn i småtrinnet og mellomtrinnet. Er litt småsyk selv, antagelig vanlig forkjølelse, ellers skulle jeg tilbudt å passe helsearbeideres barn i tillegg. Kanskje vi skulle laget en spleis slik at helsearbeidere fikk levert middag hjem etter lange vakter, for å vise at de settes pris på? Husk å be om hjelp til handling og slikt hvis det trengs. Folk vil nok gjerne støtte helsearbeidere fremover. Håper dere får et saftig lønnsoppgjør i august. Anonymkode: 2ec5f...2e5 Samme her, hjemmekontor på meg og ektefelle med et skolebarn og et barnehagebarn og skal prøve å få skviset inn 30-40 timers jobbing pluss hjemmeundervisning. Ikke mye fri. Anonymkode: 2b394...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #270 Del Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Iceman skrev: Du har ingenting å klage på som sagt, hadde tiltak ikke blitt gjort kunne vi risikert opp til 370.000 døde i Norge med et kollapset helsevesen. Økonomien din er uinteressant i den sammenhengen, du skulle hatt en buffer. 1) Ikke alle har økonomi til å bygge seg opp en buffer (spesielt folk i virkelige lavlønnsyrker som helsesektoren) 2) Hvor har du tallet 370k døde fra? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #271 Del Skrevet 13. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slike som dere vi vil ha i samfunnet når bi jobber døgnet rundt for de vi og DERE er glade i ❤️ Anonymkode: a3777...aaa Det der virket litt narsissistisk... dere vil kun ha folk som elsker dere og hyller dere i samfunnet...??? Anonymkode: 25dac...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 13. mars 2020 #272 Del Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du, det har de! Anonymkode: 7bfbc...112 Nopes de har ok lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #273 Del Skrevet 13. mars 2020 34 minutter siden, Bollis skrev: Samfunnet mener ikke at det er kun deres ansvar nei. Heldigvis er de fleste reale folk, og takk til dere. Men gudene skal vite at set er de som kommer og skal møte seg selv i døra en vakker dag.. Anonymkode: a3777...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #274 Del Skrevet 13. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der virket litt narsissistisk... dere vil kun ha folk som elsker dere og hyller dere i samfunnet...??? Anonymkode: 25dac...49f Du har bommet totalt på poenget. Anonymkode: a3777...aaa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #275 Del Skrevet 13. mars 2020 Nå har jeg ikke lest gjennom tråden her. Men jeg er sykepleier som føler meg heldig som får lov til å bidra til å trygge pasienter som trenger det. Jeg føler meg heldig som er en så verdifull ressurs i samfunnet. Jeg er ung og frisk, jeg skal gi mitt og det med hodet hevet. Dette yrket handler ikke om lønn, men om å holde samfunnshjulene i gang! Anonymkode: 92ddc...fdf 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #276 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke lest gjennom tråden her. Men jeg er sykepleier som føler meg heldig som får lov til å bidra til å trygge pasienter som trenger det. Jeg føler meg heldig som er en så verdifull ressurs i samfunnet. Jeg er ung og frisk, jeg skal gi mitt og det med hodet hevet. Dette yrket handler ikke om lønn, men om å holde samfunnshjulene i gang! Anonymkode: 92ddc...fdf Takk!!!❤️❤️❤️ Det er slike folk man vil ha helsevesenet! Anonymkode: f9670...b7e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #277 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke lest gjennom tråden her. Men jeg er sykepleier som føler meg heldig som får lov til å bidra til å trygge pasienter som trenger det. Jeg føler meg heldig som er en så verdifull ressurs i samfunnet. Jeg er ung og frisk, jeg skal gi mitt og det med hodet hevet. Dette yrket handler ikke om lønn, men om å holde samfunnshjulene i gang! Anonymkode: 92ddc...fdf Så flott at vi har slike mennesker som deg! Jeg håper alle tiltakene som blir gjort nå fører til færre syke mennesker (samtidig) og dødsfall.. og mindre press på dere. Anonymkode: 9ca87...7a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 13. mars 2020 #278 Del Skrevet 13. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg ikke lest gjennom tråden her. Men jeg er sykepleier som føler meg heldig som får lov til å bidra til å trygge pasienter som trenger det. Jeg føler meg heldig som er en så verdifull ressurs i samfunnet. Jeg er ung og frisk, jeg skal gi mitt og det med hodet hevet. Dette yrket handler ikke om lønn, men om å holde samfunnshjulene i gang! Anonymkode: 92ddc...fdf Fantastisk! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #279 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er tross alt et yrke du selv har valgt. Du kan også være litt løsningsorientert: hvis du ikke vil ha barna i barnehagen er der ganske mange som går på veggene hjemme av de som nå er tatt ut av arbeidslivet, som er friske. Hva med å spørre en venninne som går hjemme om å være barnevakt f.eks? 1 person er mindre trussel en én hel barnehage av trusler. Og ja: der vil være høy smittefare i din jobb, men du valgte yrket selv med alt det innebar som nå engang også er kriser som dette. Norge har ikke råd til å betale dere et klekkelig risiko-tillegg, da de vil ha mer enn nok med å forhindre at vi blir U-land. Anonymkode: dafb5...20b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #280 Del Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tross alt et yrke du selv har valgt. Du kan også være litt løsningsorientert: hvis du ikke vil ha barna i barnehagen er der ganske mange som går på veggene hjemme av de som nå er tatt ut av arbeidslivet, som er friske. Hva med å spørre en venninne som går hjemme om å være barnevakt f.eks? 1 person er mindre trussel en én hel barnehage av trusler. Og ja: der vil være høy smittefare i din jobb, men du valgte yrket selv med alt det innebar som nå engang også er kriser som dette. Norge har ikke råd til å betale dere et klekkelig risiko-tillegg, da de vil ha mer enn nok med å forhindre at vi blir U-land. Anonymkode: dafb5...20b 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: f9670...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg