AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #321 Del Skrevet 14. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner faktisk hva du mener! Fy f hvor mange snapper jeg har fått av folk som har flyktet til hytta og har idylliske timer med hjemmeundervisning og kvalitetstid med familien. Ja, jeg har "rett " til å sende 9-åringen på skolen. Men samtidig får vi mail fra rektor om at de helst ser at alle barn holdes hjemme. Leser om læreropprør ,hvor lærere føler seg utsatt for smitte og er lite fornøyde med å måtte møte på jobb. Så nei, ungen min vil ikke på skolen. Samtidig er han lei seg og husredd når jeg må dra på jobb kl 7 om morgenen. Han blir nå mutters alene hver eneste dag, inkludert i helga. Ikke får jeg fulgt opp hjemmeundervisning heller. Besteforeldre i risikogruppa og ingen andre til å se om ungen. I tillegg blir jeg så jævla provosert over mange av mine pysete kollega som ringer inn syk og setter seg selv i karantene. Tror ikke på dem i et eneste sekund. Merkelig hvor mange som fikk en kink i ryggen og brista ribbein akkurat i dag! Er utrolig fortvila, men har absolutt ikke samvittighet til noe annet enn å møte på jobb. Har så vondt av ungen min😥 Anonymkode: a040c...655 Ville hørt med en kompis om han kunne reist dit klokka 8 hver morgen, så kunne de hatt hjemmeundervisning sammen? Jeg er helt sikker på at foreldrene til minst en kompis vil forstå situasjonen og være takknemlig for jobben du gjør. Anonymkode: 63035...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #322 Del Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så forde dere klarer det så skal resten av Norge det? Å miste 40% av inntekten sin er drastisk for svært mange. Mister jeg eller mannen min 40% av våres inntekt ryker også huset vårt uansett hvordan vi vrir og vender på økonomien. Barnet må skifte skole da vi ikke vil få råd til noe i kommunen og utleie leiligheter er det stor mangel på. Da vil vi også måtte bruke 2 5 - 3 timer til jobb hver dag, da vi må flyte lengre vekk fra jobben. Jo nærmere, jo dyrere. Og mange flere vil stå i denne situasjonen. Skjerp deg! Anonymkode: ed86a...d52 Selvfølgelig vil det gå. Det finner dere raskt ut når dere setter dere ned for å lage et budsjett, og kutter ned på alle de daglige cappuccinoene og friridasktivitetene til barna Anonymkode: 73a70...23d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #323 Del Skrevet 14. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Burde du kanskje tenkt på når du begynte innen helse.. Anonymkode: 32b03...95a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #324 Del Skrevet 14. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær frekk for det er ganske tøft alt det som skjer med hormoner og ting når man har født 14dager i forveien.☝️ Anonymkode: 82e88...b5b Ja, men man har selv valgt det. Akkurat som man selv har valgtå jobbe innen helse. Argument som brukes flittig her. Og man måtte da regne med at man kunne bli sittende hjemme med dem i noen uker? Akkurat som de som jobber innen helse burde tenkt seg til situasjonen? Anonymkode: 7bfbc...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #325 Del Skrevet 14. mars 2020 Ja kjempe gøy. Ha to barn under 4 år hjemme, som kjeder gørra av seg og vi kan ikke gjere noe for om jeg skulle fått corona så er løpet kjørt. Og må i tillegg høre på alle friske som fint tåler corona syte over alle ting som dere må gjøre for å ta hensyn til oss som kan dø av det. Bu-hu Og når dette er over, få hode ut av rævva og skaff deg en ny jobb Anonymkode: 4a2c2...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #326 Del Skrevet 14. mars 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Føler meg så heldig for å få passe barna dine i barnehagen med risikoen for at du smitter meg for millionlønnen jeg får Anonymkode: 8908c...b91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #327 Del Skrevet 14. mars 2020 Synd at folk ikke klarer å holde seg saklig i en tråd, og skal slenge med leppa. Selv i en tid der man har størst bruk for hverandre og hverandres forståelse, så klarer folk å være så lite empatisk. Tilbake til innlegget mitt tidligere i tråden.. Man må ikke til enhver tid sammenligne seg med andre. Det går an å prøve å forstå flere sider av en sak uten å rakke ned på andre. Anonymkode: a3777...aaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #328 Del Skrevet 14. mars 2020 Ferie???? Datteren min er permittert med 40% lønnsreduksjon og jobben hennes må nok legge ned etter dette. Selv forventes jeg å jobbe 40 timers uke som vanlig og levere det vanlige antallet fakturerbare timer, men nå på en laptop på kjøkkenbordet. Jeg har heldigvis ikke små barn som må passes og undervises samtidig. Men sa du ferie? Slutt å sutre. Det er ikke unge, arbeidsføre mennesker som dør av dette. Anonymkode: 256e9...3bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #329 Del Skrevet 14. mars 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Jeg vet ikke om dette er nevnt før, jeg har ikke lest hele tråden, men tenker du et sekund på de som disse tider står på døgnet rundt for at du skal ha en trygg arbeidsplass? Jeg tenker da på de innen renovasjon, renhold, vaktmestertjenester, brannsikkerhet, generell sikkerhet osv som ikke er spesifikt innenfor helsetjenesten, men som heller ikke har mulighet til å ta hjemmekontor. Det er disse du daglig ser i korridorene, men som du tydeligvis ikke legger merke til, siden du tror helsearbeidere er de eneste som er på jobb nå. Løft blikket ditt litt. Jeg forstår at du er redd, men du må da se at helsepersonell ikke er de eneste som er på jobb (til luselønn) i disse dager. Anonymkode: d8eee...2b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #330 Del Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle med GLEDE jobbet nå som flere helsearbeidere har blitt satt i karantene, og jeg hadde ikke brydd meg stort om hva lønnslippen hadde sagt. Men... Jeg vet ikke helt hvor lurt det er for meg.. Astma.. Så jeg påtar meg det farlige oppdraget og drar for å kjøpe mat til mine eldre naboer og setter det på trappen for dem. Og ts... det får jeg ikke betalt for engang... De betaler for maten da. Anonymkode: 9fcd5...93d Seriøst? Jeg er helsearbeider med alvorlig astma, nedsatt immunforsvar og lunger, samt høyt blodtrykk. Ifølge folk i denne tråden skal jeg ikke klage eller være redd, men juble over å få lov til å jobbe og utsette meg for smitte. Men for all del, betaling får jeg. Valgt yrket og jobben selv? Ja. Men det har for søren alle dere som er permitterte også. Sannheten er vel at mange av oss føler oss i en knipe nå, og det ER vanskelig og tøft uansett hvilken leir vi tilhører. Tror det begynner å bli på tide at vi viser forståelse ovenfor hverandre og hverandres situasjon. Anonymkode: f08d6...558 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #331 Del Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror det begynner å bli på tide at vi viser forståelse ovenfor hverandre og hverandres situasjon. Anonymkode: f08d6...558 Jeg er enig, men synes du ts viste forståelse for andre, og andres situasjon, da hun klaget over at helsearbeidere var de eneste som utsatte seg selv og sine for fare, mens alle andre var hjemme på "koronaferie"? Anonymkode: d8eee...2b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #332 Del Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, men synes du ts viste forståelse for andre, og andres situasjon, da hun klaget over at helsearbeidere var de eneste som utsatte seg selv og sine for fare, mens alle andre var hjemme på "koronaferie"? Anonymkode: d8eee...2b1 Nettopp. Det eneste jeg klager over i denne tråden er at noen påstår jeg har ferie. Jeg har en ekstrabelastning, men sånn må det være. Anonymkode: 256e9...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #333 Del Skrevet 14. mars 2020 Pedagogisk personell her, jobber for at helsepersonell skal få ta vare på berørte. Helsepersonell har maksimal beskyttelse, og det er vel en glede å hjelpe? Anonymkode: 0b15c...bd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #334 Del Skrevet 14. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Det eneste jeg klager over i denne tråden er at noen påstår jeg har ferie. Jeg har en ekstrabelastning, men sånn må det være. Anonymkode: 256e9...3bc Og mannen min og hans kolleger er ikke helsearbeidere, men jobber døgnet rundt for å holde helsearbeideres arbeidshverdag så sikker som mulig. Han har ingen ekstra beskyttelse i sin jobb, og det er en ekstrabelastning, men som du sier, sånn må det være. Anonymkode: d8eee...2b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #335 Del Skrevet 14. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, men synes du ts viste forståelse for andre, og andres situasjon, da hun klaget over at helsearbeidere var de eneste som utsatte seg selv og sine for fare, mens alle andre var hjemme på "koronaferie"? Anonymkode: d8eee...2b1 Nei, og var derfor jeg først svarte somjeg gjorde. Vi sitter alle på vår egen tue og har mest forståelse for oss selv. Sånn er det bare. Denne tilstanden landet vårt er i nå er ulikt alt annet de fleste av oss har opplevd. Det er så lett å bli redd, og så lett å tenke at jeg har det verre enn naboen. Men vi alle har det dritt nå, og kanskje blir det verre også. Så å utpeke noen som helter og noen som det motsatte har jeg virkelig ikke sansen for. Vi sliter alle med vårt, og vi burde støtte hverandre istedenfor å konkurrere i hvem som har det verst osv. Det gjelder også meg. Anonymkode: f08d6...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #336 Del Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vil det gå. Det finner dere raskt ut når dere setter dere ned for å lage et budsjett, og kutter ned på alle de daglige cappuccinoene og friridasktivitetene til barna Anonymkode: 73a70...23d Nei, det vil på ingen måte gå. Vi lever på svært lite penger pr måned og klarer oss med det budsjettet vi har må, men et kutt på 40% av inntekten vil være katastrofalt for oss. Vi har hverken utgifter til cappuccino, fritidsaktivitet, bil, kredittkort eller annet slikt. Vi vil bli sittende å ikke ha mulighet til å betale regninger, ei heller mat. Hva pokker vet du om økonomien våres og andres? Du trenger virkelig en realitet sjekk. Anonymkode: ed86a...d52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 14. mars 2020 #337 Del Skrevet 14. mars 2020 Nå er det viktig at alle sykepleiere og helsefagssrbeidere går sammen og krever skikkelig lønnskompensasjon. Absolutt ikke riktig at en skal sette sitt eget og pårørendes liv i fare uten risikotilegg. Dette er hull i hodet. Her må Erna punge ut. Ikke bare til stakkars is kvinner som skal hentes hjem..blir kvalm ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 14. mars 2020 #338 Del Skrevet 14. mars 2020 Og selvfølgelig gratis parkering,.bompassering og bensin til alle helsefag arbeidere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #339 Del Skrevet 14. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke èn plass i mine lærebøker for å bli helsefagarbeider, lærte vi om denne type scenarioer. Kan ikke forvente at folk «visste hva de gikk til» når de valgte denne utdanningen, ihvertfall ikke her til lands! Anonymkode: c9306...6b1 Ergo er du ment for å være kanonføde. Du kan jo kreve høyere lønn/risikotillegg? Anonymkode: fff16...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #340 Del Skrevet 14. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ergo er du ment for å være kanonføde. Du kan jo kreve høyere lønn/risikotillegg? Anonymkode: fff16...a24 Jeg tror alle prøver å si at vi er veldig bortskjemte i Norge. Vi har det så godt, at vi faktisk aldri kunne tenkt at noe alvorlig skulle skje oss i nord. Dette har blitt en god vekker, og viser at vi er en del av verden. Vi kan ikke sitte her oppe å si "stakkars dem", for nå er det stakkars oss. Vi burde satt i gang en innsamlingsaksjon til Norge fra verden. Anonymkode: b3d98...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg