Gå til innhold

Ok, så nå skal vi helsearbeidere risikere liv og helse mens resten har "koronaferie" ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi som er helsearbeidere, og andre som har samfunnskritiske oppgaver, må bare brette opp ermene og gjøre det som trengs på våre områder.

Det samme gjelder for alle andre som kan bidra på sin måte for å hindre rask smittespredning.

Vask hendene, hold avstand, sov godt, spis godt og send omtenksomme sms'er og ring en venn.

Hilsen vernepleier 

Anonymkode: 121e1...8bf

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, har masse å klage på. Tenker ikke bare på personlig økonomi, er mange bransjer som blir rammet. Det er mer nyansert enn «bare» viruset. Det påvirker alt. Så om jeg eller andre f.eks er fattige så «skulle vi bare hatt en buffer»? Du høres ganske enkel ut. Men bra for deg at du har så masse penger🤙🏻

Anonymkode: cacd5...af5

Er ikke rik, har bare alltid sørget for å ha et års inntekt på sparekonto hvis noe skulle skje. Kan være greit å tenke litt og forberede seg på at verden ikke alltid kommer til å fungere som normalt. Det er du som høres ganske enkel ut, ingen beredskapsplan i egen liv fordi du lider av normalcy bias. Regner med du ikke hamstret før i denne uken du da, de av oss med litt tenkeevne hamstret i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har aldri vært frustrert, aldri trengt å få det ut et sted, aldri tenkt at faen hvorfor har jeg dette yrket her???? Du er alltid glad, e gasjert og bare eeeeeeelsker jobben din til enhver tid? Fint. 

Jeg liker stort sett jobben min, men jeg har perioder hvor jeg ikke fatterat jeg valgte yrket mitt. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og er engasjert. Men jeg brenner ikke kun for jobben min og bare eeeeeeelsker og dra på jobb og gjør nytte for meg når det er fare for at en selv kan bli skadet (smittet) på noe vis. Jeg gjør det, glad for at jeg har en jobb men ta deg en bolle. sykepleiere bare eeeeeeelsker ikke og tørke deg i ræva. Leger eeeeeeelsker ikke å bli utsatt for smitte og gleeeeder seg til å gjøre nytte for seg. Vi er fuckings mennesker. 

Anonymkode: 7bfbc...112

Ja, noen mennesker er mindre sympatiske. Kremt. 

Anonymkode: d666f...e08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har aldri vært frustrert, aldri trengt å få det ut et sted, aldri tenkt at faen hvorfor har jeg dette yrket her???? Du er alltid glad, e gasjert og bare eeeeeeelsker jobben din til enhver tid? Fint. 

Jeg liker stort sett jobben min, men jeg har perioder hvor jeg ikke fatterat jeg valgte yrket mitt. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan og er engasjert. Men jeg brenner ikke kun for jobben min og bare eeeeeeelsker og dra på jobb og gjør nytte for meg når det er fare for at en selv kan bli skadet (smittet) på noe vis. Jeg gjør det, glad for at jeg har en jobb men ta deg en bolle. sykepleiere bare eeeeeeelsker ikke og tørke deg i ræva. Leger eeeeeeelsker ikke å bli utsatt for smitte og gleeeeder seg til å gjøre nytte for seg. Vi er fuckings mennesker. 

Ja, noen mennesker er mindre sympatiske. Kremt. 

Trykket visst på anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Iceman skrev:

Er ikke rik, har bare alltid sørget for å ha et års inntekt på sparekonto hvis noe skulle skje. Kan være greit å tenke litt og forberede seg på at verden ikke alltid kommer til å fungere som normalt. Det er du som høres ganske enkel ut, ingen beredskapsplan i egen liv fordi du lider av normalcy bias. Regner med du ikke hamstret før i denne uken du da, de av oss med litt tenkeevne hamstret i januar.

Haha et års inntekt på konto? Neppe normalt for andre, så igjen, spar meg. Er ikke vanlig å være kronisk forberedt på pandemi. Skulle egentlig helst hatt en bunkers+dritmasse penger. Desverre. «De av oss med tenkeevne»? Lol får doomsdaypreppervibes her, men for all del. Bra for deg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så utrolig takknemlig for hva sykepleiere, leger og helsearbeidere i enhver form gjør! Dere har en viktig jobb nå fremover.
Så tenk på en ting her; hvis du nå bestemmer deg for å slutte/sykemelde eller hva det måtte være akkurat nå, hva vil du tenke om deg selv når alt dette er over? Jeg vil tro du kan ende opp med å bebreide deg selv for ikke å stå opp når du kunne og hadde kunnskapen til å hjelpe, mens du vil se tilbake og være glad for at du sto opp hvis du fortsetter å stå i det. 

Mange her har absolutt ikke ferie; full jobb med fult foreldreansvar, og de som opplever å miste jobben fullstendig. 
jeg forstår det ikke er gøy å måtte få så mye ansvar og jobbe så mye overtid, men vi er i en ekstrem situasjon her.

Anonymkode: 9ca87...7a8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for å bryte illusjonen om at alle innen helse har et "kall" 🙄

Anonymkode: 0e827...e7d

Nei, alle har vel ikke et kall, men å få seg jobb i helsevesenet for så å bli snerpete over at man blir eksponert for syke mennesker er kanskje litt underlig? Vær lykkelig for alle som holder seg hjemme nå, du. Ellers hadde du virkelig gått i kjeller’n. Tenk om folk i andre yrkesgrupper skulle hatt samme innstillingen. Alle beboerne blir evakuert fra et brennende hus, får varme pledd og blir kjørt til et behagelig hotellrom. Tilbake står en brannmann og er snurt og grinete fordi han må inn og slukke. Det hadde han aldeles ikke regnet med da han søkte på jobben. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte å legge til at vi andre ikke er på «ferie» selvom vi har hjemmekontor. De fleste har jobb samt 1-2 unger å ta seg av. Jeg har måtte ha 8 timers arbeidsdag hjemmefra, avdelingsleder krever at jeg er tilgjengelig på telefon hele arbeidstiden og har kort responstid på e-post. 

Anonymkode: 404dd...25a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"?

Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. 

Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. 

Anonymkode: 0e827...e7d

Fylt opp med barn kun av helsearbeidere? Jeg jobber i en "slik barnehage" Og må trøste, ha på fanget og tørke snørret til 22 barn med foreldre som jobber som brannmenn, politi, innen farmasøytindustrien, i forsvaret, distribusjon, som psykologer og i finans. I tillegg til leger og sykepleiere da.. + vi tar imot et par barn som ikke foreldrene klarer å ta seg av. 

Ingen av våre ansatte kan ta seg fri/jobbe hjemme, utenom de som må dette pga egne barn i bhg, eller de har kroniske sykdommer som gjør det farlig å få corona. Noen har ektefeller som er alvorlig syke, og har muligheten til å sykemelde seg.

Jeg er, som så mange andre bekymret fordi jeg vasser i sikkel, nys og nærvær av både barn, ansatte og foreldre. Og jeg har, i motsetning til helsepersonell, ikke anledning til å bli testet for corona hvis jeg skulle kjenne symptomer. Er selvfølgelig redd for å smitte min gamle skrøpelige pappa. Han bor i egen leilighet, og har kun meg som omsorgsperson.

Vi er mange som må jobbe, selv om vi kan utsettes for smitte. Og det er mange, mange der ute som blir permittert, mister jobb og taper mye penger fordi de blir tvunget i karantene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg vet, men det er mer enn bare avdragene som må betales :(

Da ville jeg snakket med banken om hvilke muligheter dere sammen kan komme til. Kanskje du må minne dem på at et salg i det kommende året sannsynligvis vil være dårlig butikk for alle parter. Både for banken og for dere.

Anonymkode: 05720...b1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som må trå til og som utsettes for smitte i jobben. Ansatte i matbutikker er utsatte for smitte,  de som jobber på institusjoner, politi, bussjåfører, taxisjåfører, osv. 

"coronaferie" innebærer for mange å jobbe hjemmefra samtidig som de må ta seg av barn. Ofte alene da partner må på jobb. Har man skolebarn i tillegg har disse hjemmeundervisning de skal igjennom. Så etter man har gjort dobbeltjobben med å f.eks holde øye med en 2 åring samtidig som man ringer og veileder nav-brukere, er det på tide med noen timers undervisning av 8 åringen.  Samtidig må man holde øye med at 2 åringen ikke koser seg med å helle ut mel over hele kjøkkenet. For en ferie!

Det er ingen som forventer at du skal være deg utrolig takknemlig, men mange er utrolig takknemlig over dere helsearbeidere akkurat nå!! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg snakket med banken om hvilke muligheter dere sammen kan komme til. Kanskje du må minne dem på at et salg i det kommende året sannsynligvis vil være dårlig butikk for alle parter. Både for banken og for dere.

Anonymkode: 05720...b1b

Jeg skal gjøre det. Foreløpig er jeg ikke permittert, men hvis jeg blir det skal jeg høre med banken om muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, uranus skrev:

Hæ? Du ble gravid mens den andre dama også var gravid og hadde 3 mnd igjen til fødsel? Du vet at de som er utro med deg vil også være det mot deg.

Vår situasjon har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Jeg velger å avstå fra å diskutere det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, FluffyChix skrev:

Vår situasjon har ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Jeg velger å avstå fra å diskutere det.

Jeg er en kranglefant og kan krangle om ganske mye, men helt enig med deg. Personlige ting er irrelevant i de fleste debatter. Å diskutere veldig personlige ting er bare feil.

Du? Ditt liv. Jeg kan garantere deg at du vet langt bedre hva som er riktig for deg enn en anonym på nettet.

Anonymkode: 2ee68...2bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha et års inntekt på konto? Neppe normalt for andre, så igjen, spar meg. Er ikke vanlig å være kronisk forberedt på pandemi. Skulle egentlig helst hatt en bunkers+dritmasse penger. Desverre. «De av oss med tenkeevne»? Lol får doomsdaypreppervibes her, men for all del. Bra for deg. 

Og ikke minst; snakk om å kaste penger it av vinduet hvis de står på remtekonto😄

Anonymkode: fff16...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg ikke lest hele tråden her, men svarer ut fra min og kollegers situasjon. Vi jobber innen en av de andre samfunnskritiske funksjonene, men mange av oss har en type jobb som gjør at vi kan jobbe hjemmefra. 
Nå står vi på som bare rakker, for i tillegg til den ordinære jobben vår, er det MYE ekstra som må planlegges og koordineres. Så vi er ikke på jobb, men vi jobber minst 10-12 timers dager, for å bidra så godt vi kan.

Vi jobber hjemmefra for å bidra til å redusere smittespredningen så godt vi kan, og setter stor pris på at andre samfunnskritiske funksjoner stiller opp slik de kan.

Det er virkelig ikke (!!!) slik at hele Norge unntatt helsevesenet og dagligvare bare sitter hjemme og ser Netflix 😡

Anonymkode: 012e7...994

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
59 minutter siden, Rant skrev:

Trykket visst på anonym. 

Fikk ikke helt taket på kommentaren om at noen er usympatiske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk heller på hvor heldig du er som får lov å beholde lønn, jobb og bhgplass. Det er jeg uendelig glad for. 

Anonymkode: 15bae...a2f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke helt taket på kommentaren om at noen er usympatiske? 

Ja, det er mange mindre sympatiske mennesker. De finnes i alle yrker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Rant skrev:

Ja, det er mange mindre sympatiske mennesker. De finnes i alle yrker. 

Ja og du hintet til at jeg var en av de usympatiske? Eller? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...