AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #101 Del Skrevet 13. mars 2020 "Koronaferie"? Sløkket uttalelse. Jeg håper de fleste med samfunnsviktige roller nå kjenner på en stolthet av å ha muligheten til å bidra midt i krisen, for når vi endelig kommer oss igjennom dette, så er det jo takket være dere. Jeg er så takknemlig for den gode jobben dere gjør. Tusen takk! 🌹 Anonymkode: 92242...e95 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #102 Del Skrevet 13. mars 2020 Som helsearbeider og nybakt mamma hjemme i barsel, er jeg redd for å bli beordret i arbeid. Barnet mitt er under en uke gammelt, og jeg og mange i samme situasjon som meg vil bli beordret i jobb om situasjonen med korona eskalerer så mye som den ser ut til å gjøre. Jeg er redd for å bli beordret i jobb. Både mtp egen helse etter et hardt svangerskap, og det at jeg har ansvar for en nyfødt.😞 Anonymkode: 7251e...ae6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 13. mars 2020 #103 Del Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som helsearbeider og nybakt mamma hjemme i barsel, er jeg redd for å bli beordret i arbeid. Barnet mitt er under en uke gammelt, og jeg og mange i samme situasjon som meg vil bli beordret i jobb om situasjonen med korona eskalerer så mye som den ser ut til å gjøre. Jeg er redd for å bli beordret i jobb. Både mtp egen helse etter et hardt svangerskap, og det at jeg har ansvar for en nyfødt.😞 Anonymkode: 7251e...ae6 Du kan snakke med fastlegen din og få en uttalelse derfra. Jeg tror ikke det blir altfor vanskelig å slippe når du har et nyfødt barn å ta vare på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #104 Del Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Det er ingen som forventer at du er beæret. Vi forventer bare at du gjør det. Tenk på deg selv som en fotsoldat. Det er grimt arbeid, dårlig betalt og risikabelt. Men nødvendig. Du visste jo at helsesektoren er førstelinje i møte med pest og kolera når du valgte den? Dette var en del av beslutningsgrunnlaget ditt. Angrer du? Omskoler deg til neste år. Men slapp av, Ts. Når myndighetene over helga oppdager hvilken komplett idiotisk ide det var å gi alle fri sånn at de kan stue seg sammen på hytter, hos venner, på kjøpesentre og i parker så stenger de alt det ned også. Anonymkode: 54088...07b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #105 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg forstår HI litt. Er vernepleier selv og er glad for ikke å bli permittert fra jobben min. Samtidig: Hva i svarte faen er det resten mamge driver med? Hamstrer mat og drar på hytta? Driter i karantener. Skjerping til de deg gjelder. Anonymkode: 7bfbc...112 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #106 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, youcancallmejune skrev: Du kan snakke med fastlegen din og få en uttalelse derfra. Jeg tror ikke det blir altfor vanskelig å slippe når du har et nyfødt barn å ta vare på. Tuller du? Er man på det stadiet at man beordrer alle me dhelseutdannelse til å jobbe med syke så kan du og jeg beordres. Eller, først tar man nok de overflødige i skolesektoren. De som nå over helga får beskjed om å male vegger og gjøre annet forefallende. Anonymkode: 54088...07b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #107 Del Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår HI litt. Er vernepleier selv og er glad for ikke å bli permittert fra jobben min. Samtidig: Hva i svarte faen er det resten mamge driver med? Hamstrer mat og drar på hytta? Driter i karantener. Skjerping til de deg gjelder. Anonymkode: 7bfbc...112 *Hva i svarte faen er det mange driver med. *Skjerpings til de det gjelder. Anonymkode: 7bfbc...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #108 Del Skrevet 13. mars 2020 Koronaferie..? Vi jobber for fullt hjemmefra, samtidig som vi prøver ta oss av egne unger.. Sutreguri. Anonymkode: 4b14b...dc6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 13. mars 2020 #109 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Er man på det stadiet at man beordrer alle me dhelseutdannelse til å jobbe med syke så kan du og jeg beordres. Eller, først tar man nok de overflødige i skolesektoren. De som nå over helga får beskjed om å male vegger og gjøre annet forefallende. Anonymkode: 54088...07b Nei, jeg tuller ikke. Folk med nyfødte barn eller andre hindringer kan slippe hvis de har legeerklæring. Det første som vil skje er at helsepersonell fra blant annet psykiatrien vil bli beordret over til somatiske sykehus. Samtidig vil man hente inn studenter og pensjonerte helsearbeidere som er ved god nok helse til å jobbe. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #110 Del Skrevet 13. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe som irriterer meg er at sykepleiere og leger får all heder og ære. Hva med vernepleiere, helsefagarbeidere og assistenter; som jobber vel så hardt, og risikerer å smitte familien? Mektig provosert over det. Vi er glemt, men vi gjør en sabla god innsats vi også. Anonymkode: 033ed...7b8 Føler meg ikke glemt, selv om jeg er vernepleier. Helsesektoren nevnes jo! Og så blir det voldsomt styr og nevne vernepleiere, helsefagarbeidere, sykepleiere, aktivitører, assistenter, psykologer, leger, helsesekretærer, helsesykepleiere, lærere som jobber i helsesektoren, helsefagarbeidere med spesialisering osvosv. Sykepleiere og leger er vel de mest kjente yrkene i helse. Anonymkode: 7bfbc...112 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #111 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er litt provoserende å lese HI nå som en selv, og mange andre, blir permittert. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en jobb å stå i nå, for etter dagens "tiltakspakke" er det bestemt at lønnspliktsdagene til arbeidsgiver går fra 15 til 2 dager, noe som betyr at samboer og jeg reduserer inntekten vår til 62,4% fra og med tirsdag. Det er absolutt et nødvendig tiltak slik at vi har en jobb å gå til når krisen er over, men det er ikke til å stikke under en stol at det er økonomisk katastrofe for oss hvis dette trekker ut i lang tid. Så nei, jeg nyter ikke "koronaferien". Jeg er kvalm og bekymret, og det kommer jeg til å være helt til jeg kan gå tilbake til jobb igjen. Anonymkode: fee1d...d5e 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 13. mars 2020 #112 Del Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og attpåtil være så utrolig takknemlige for å få "trø til"? Vi må som de eneste sette barna våre i barnehager, som har blitt vurdert utrygge for alle andres unger. Disse barnehagene er også fylt opp med utelukkende barn av helsearbeidere, som er ekstra utsatt for smitte. Vi skal gå på jobb, med økt risiko for at alle vi er glad i blir smittet? Og dette for luselønn. Ja ja, her er i alle fall én helsearbeider som ikke føler seg beæret. Anonymkode: 0e827...e7d Om du ikke er interessert i den jobben noe mer så kan du jo gi den til noen andre? Sikkert mange som ønsker å søke seg på den jobben til tross for økt risiko. Vær nå glad for at du har en jobb. Veldig mange som blir arbeidsledige som følge av denne krisen pga. økt konkurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #113 Del Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Veldig festlig å stå i førstelinjen, mens andre sitter hjemme og runder Netflix. Anonymkode: 9bd8c...e9b Vi sitter ufrivillig hjemme og runder Netflix, for å hindre at du får mye jobb og dermed reduserer din risikofare. Den dugnaden alle gjør med å sitte hjemme er for alle, inkludert deg/dere. Anonymkode: be875...d98 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #114 Del Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi sitter ufrivillig hjemme og runder Netflix, for å hindre at du får mye jobb og dermed reduserer din risikofare. Den dugnaden alle gjør med å sitte hjemme er for alle, inkludert deg/dere. Anonymkode: be875...d98 Hvis alle hadde gjort som de fikk beskjed om så!!! Anonymkode: 7bfbc...112 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #115 Del Skrevet 13. mars 2020 Jepp. Hipp hurra for "coronaferie" med permittering og utrygg fremtid for firmaet. Nyter det fullt ut mellom barna som skal underholdes, de eldre og syke vi må handle for - men ikke personlig kan se og VM i sutring fra andre. Anonymkode: bbacd...49a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #116 Del Skrevet 13. mars 2020 Ferie? Jeg sitter her med to skolebarn, hvor begge to har store spesielle behov. Hadde de to vært en unge, så hadde den ungen bodd på instutisjon, går jeg ut fra. Nå er jeg uten skoletilbud - og må drive opplæring selv. Med kontakt med den ene spes.ped på melding og den andre glimter med sitt fravær så langt. Jeg skal ivareta alt det som skolen ivaretar på dagtid. Skolen forventer at det ene barnet skal følge klassen. (noe som er urealistisk, men de har ikke kommet dit enda, for de velger å lukke øynene for det meste) Og jeg har trusselen hengende over meg at avlastning kan bli stengt når som helst. Ev tilbud på skolen har ingen kontroll over, ikke skolen en gang da jeg snakket med de. Så det er et dårlig alternativ, til barn som trenger klare rammer, struktur og forutsigbarhet. Disse ukene blir lange. Og jeg har ingen tro på at grunnskolene åpner før påske. Og jeg er alene med disse to, og akkurat nå er det ingen rundt meg som kan avlaste, pga karantene. Bare det å handle kommer til å bli en gedigen utfordring. Fordelen er at det er ingen møter, ingen legetimer, ingen tannlegetimer. Så jeg skal innrømme at akkurat DET er ferie. Haha. Anonymkode: 705fa...60b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #117 Del Skrevet 13. mars 2020 Etter noen dager med stengt skole holder jeg på å gå på veggen. Det er umulig å gjøre jobben sin, samtidig som man skal passe flere barn. Jeg er totalt utslitt før denne «koronaferien» starter. Vi har valgt å tømme fryseren og isolere oss helt på hytta (som ikke ligger langt unna). Hovedgrunnen er at vi ikke har hage der vi bor, og det kryr av unger ute. På hytta kan ungene være alene ute uten at vi må være ute for å passe på at ikke de menger seg med andre barn. Dermed får vi faktisk jobbet noen av de timene vi skal på dagtid. Men uansett må vi sitte i flere timer på kvelden. Gid, jeg håper at denne «ferien» er over snart! Men ja, jeg setter utrolig stor pris på den viktige jobben som ansatte innen helse gjør. Anonymkode: 96274...b85 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #118 Del Skrevet 13. mars 2020 Tja, hva er verst: En trygg jobb hvor du ikke bekymrer deg for å miste inntektsgrunnlaget ditt, eller å ha hjemmekontor hvor du forventes å yte 100% samtidig som du må passe, aktivisere, rydde etter, trøste og megle mellom flere små barn, samtidig som du vet at det kun er et tidsspørsmål før både du og mannen din blir permittert? Anonymkode: 9bc63...ba5 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #119 Del Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Til alle som sier at jeg bør bytte jobb. Ja, det skal jeg saktens meg gjøre! Dette var dråpen! Anonymkode: 0e827...e7d Flott! Vi trenger heller ikke slike kollegaer som syter sånn når man virkelig må trå til! Hilsen ei som jobber i helsevesenet og har et barn på 15 mnd! Anonymkode: f9670...b7e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #120 Del Skrevet 13. mars 2020 Vi andre skal ha "koronaferie" mens du må risikere liv og helse? Forstår du ikke at det er ditt liv og din helse vi stenger ned hele samfunnet og ruinerer oss selv økonomisk for å beskytte? Anonymkode: e1ad4...3db 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg