Gå til innhold

Ikke lov å ta kollektiv? Pga corona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, Midnight said:

Dette er bare tull. Såpe OG antibac er den beste metoden. Såpe får i prinsippet kun bakteriene til å skli av huden din og ned i vasken. Antibac fjerner dem. 

Selv om mange barn ikke blir alvorlig syke, kan de likevel bli smittet og sprer det LETT til andre barn, som igjen sprer dette videre til foreldre og andre personer. Her må du tenke og ikke utsette andre for smitte :) 

CironaVIRUS er ikke en bakterie. De skylles av med rennende vann. Du får bare la være å gni rundt med hendene nede i vasken etter at du har vasket dem

Anonymkode: 456b4...8a6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

CironaVIRUS er ikke en bakterie. De skylles av med rennende vann. Du får bare la være å gni rundt med hendene nede i vasken etter at du har vasket dem

Anonymkode: 456b4...8a6

Jeg er klar over at det er et virus. Jeg skrev kun bakterier som et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra, men du husker å desinfisere det skjerfet for hver gang du bruker det håper jeg? Hvis ikke kan det egentlig bare gjøre vondt verre, ved at du tar en mulig smittekilde opp til, og over, munn og nese.

Anonymkode: 2d480...e40

Hvordan desinfiserer man? 

Anonymkode: b8daf...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Corona eller ei så er kollektiv transport noe man bør unngå til enhver tid, finnes knapt noen steder som er mer skittent og uhygienisk enn buss, tog og t-bane.

Anonymkode: bd1c4...d8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Midnight skrev:

Dette er bare tull. Såpe OG antibac er den beste metoden. Såpe får i prinsippet kun bakteriene til å skli av huden din og ned i vasken. Antibac fjerner dem.

Nei, såpe er det ideelle. Antibac kun hvis man ikke har mulighet til å vaske seg med såpe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Midnight skrev:

Selv om mange barn ikke blir alvorlig syke, kan de likevel bli smittet og sprer det LETT til andre barn, som igjen sprer dette videre til foreldre og andre personer. Her må du tenke og ikke utsette andre for smitte :) 

Nei, det er ikke tull. Såpe virker bland annet godt mot fekale bakterier. Antibac fjerner heller ikke alle bakterier, ei heller alle virus. For langt de fleste er det nok med god håndhygiene i form av vask med såpe og vann. 

Anonymkode: cddb8...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, jabx skrev:

Nei, såpe er det ideelle. Antibac kun hvis man ikke har mulighet til å vaske seg med såpe.

Det beste er en kombinasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar 6 forskjellige kollektivtransport hver jobbdag og det i rushtiden. Det er veldig god plass og folk sitter unna hverandre. Ingen problemer med å holde 1 meters avstand til folk. Det er jo knapt folk ute.

Anonymkode: e69d4...763

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det folk ikke forstår?

Anbefalingen er å være mest mulig hjemme.

Hold minst en meter avstand. 

Hovedgrunnen til at kollektiv trafikken forsatt er tilgjengelig er for å få helse arbeidere og andre samfunnsmessige nødvendige arbeidere på jobb. 

Anonymkode: 8c1d4...b51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Bra, men du husker å desinfisere det skjerfet for hver gang du bruker det håper jeg? Hvis ikke kan det egentlig bare gjøre vondt verre, ved at du tar en mulig smittekilde opp til, og over, munn og nese.

Anonymkode: 2d480...e40

Dette ble faktisk sagt til meg i dag. Aller først fikk jeg beskjed om at det var en god ide, men nå i dag sa vakthavende og overlege dette, at det kunne bli en smittekilde, så da dropper jeg det.

Anonymkode: ef52c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jo, sykehuset sier -vask hendene ofte, og bruk anti-bac både etter vasking og "hele tiden" innimellom vasking. Ser de som er på jobb spriter seg ganske ofte. Nå er vi i et sterilt miljø hele tiden da, og alle der er veldig syke, så må være veldig forsiktige. Sykehuset er jo generelt lukket for de aller fleste nå også. Kjempesær sittuasjon, og det vi står i er veldig trist, så ja, mye på en gang...

Anonymkode: ef52c...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal ta 2 busser (ene tar ca 20 min og så bytter jeg til buss nr 2 som tar ca 10 min) på søndag i 14-15 tiden. Er veldig redd for Corona, men skal bruke maske på bussen. Er det farlig eller vil det mest sannsynlig gå bra? Skal hjem utpå kvelden på samme måte også, men regner da med det er enda mindre folk enn på søndag ettermiddag. Skal hjem til ei venninne på besøk

Anonymkode: d15fb...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vær så snill. Jeg er i flere risikogrupper. Jeg er syk. Jeg er i karantene. Når jeg ikke lenger er i karantene har jeg samfunnskritisk funksjon som arbeidet mitt. Om jeg overlever må jeg etter karantenen ta tre ledd kollektivtransport hver vei. Bli hjemme om du kan.

Anonymkode: 86439...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...