Gå til innhold

Kontakt med familie og barnebarn nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å besøke noe familie og noen få venner:) foreldrene mine er under 55 år, men kommer ikke til å besøke min bestefar på 85 år med kols. Unngår også svigermor som har diabetes og lavt immunforsvar. 

Anonymkode: fc119...0d6

Man besøker ikke venner nå

Anonymkode: 25421...1b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er ikke jeg besteforelder, men mor til små barn og gravid. Vi holder oss unna alle nå disse 14 dagene, med unntak av at mannen jobber som normalt. Han er snekker, og de jobber nå stort sett individuelt der de kan selv om de er på samme prosjekt. 

Besteforeldre og oldeforeldre blir vi å holde avstand til en stund. Usikker på hvor lenge, men minimum disse 2 ukene. Har kreftsyk far, og barnas oldeforeldre er i risikogruppen. De to bestemødrene jobber i helsevesenet, så vi holder oss like gjerne unna dem også. Er ikke spesielt redd for de jeg bor sammen med, men hadde aldri tilgitt meg selv om jeg smittet noen som ikke tåler det. Og selv har jeg vært en magnet på alt av sykdommer dette svangerskapet. Har vært mer forkjølet på 7 mnd enn i løpet av flere år. 

Anonymkode: 5e3b5...bf8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Albbas skrev:

Følge opp hva? Myndighetene har ikke frarådet at familier treffes. Vi er ikke satt i karantene. 

Jeg følger rådene men treffer fortsatt foreldrene mine. 

Myndighetene fraråder at besteforeldre skal passe barn, og oppfordrer til å ikke besøke eldre besteforeldre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører også at noen gjør det samme. Jeg er langt yngre enn de du omtaler, men prøver å følge rådene fra myndighetene. Hva gjør du overfor besteforeldrene? Ber de holde seg hjemme? 

ts

Anonymkode: e104d...590

Prøvde å ta en alvorsprat med dem i går, men de skjønner ikke alvoret. De snakket bare om at de ikke kan avlyse selskaper og vinklubber osv. Og at de må jo ha noe å drive med, kan ikke bare sitte hjemme. Noe av problemet er at de treffer veldig mange forskjellige (og stort sett andre eldre) mennesker. Jeg foreslo at de kunne gå sammen med én gruppe venner og kun sosialisere med dem, men den idéen likte de ikke. Jeg ga opp. Sa klart i fra om at vi holder oss unna dem. 

Anonymkode: 3d52b...cc7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi dropper å besøke besteforeldre ( og andre for den saks skyld) nå de første ukene iallefall. Ingen av oss er syke, men svigermor har dårlig immunforsvar etter en runde med kreft, svigerfar har nylig operert og mine foreldre har jobb hvor flere er satt i karantene. 

Anonymkode: deb9a...e66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å ta en alvorsprat med dem i går, men de skjønner ikke alvoret. De snakket bare om at de ikke kan avlyse selskaper og vinklubber osv. Og at de må jo ha noe å drive med, kan ikke bare sitte hjemme. Noe av problemet er at de treffer veldig mange forskjellige (og stort sett andre eldre) mennesker. Jeg foreslo at de kunne gå sammen med én gruppe venner og kun sosialisere med dem, men den idéen likte de ikke. Jeg ga opp. Sa klart i fra om at vi holder oss unna dem. 

Anonymkode: 3d52b...cc7

Det er bra du sa i fra. Men det er skremmende at de ikke forstår at poenget med å stenge nesten hele samfunnet er å unngå videre smitte. 

Jeg tenkte at jeg kunne besøke mine barnebarn siden jeg er lite sosial, men skal holde meg hjemme inntil videre. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi er i karantene akkurat nå. Men etter karantenen skal vi heller ikke ha noe besøk her. Overhodet. Det er det minste vi kan ofre for oss og samfunnet i disse dager. Nå må vi se stort på dette. 

Anonymkode: d3efb...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Hulderen said:

Myndighetene fraråder at besteforeldre skal passe barn, og oppfordrer til å ikke besøke eldre besteforeldre.

Kilde på det med å ikke besøke? Jeg finner bare at man skal unngå nærkontakt (og selvfølgelig barnepass). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mulighet er jo å bruke skype, men det blir stusselig. 

Jeg er ikke redd for å bli smittet selv og responderer bra på blodtrykksmedisinen. Synes dette blir litt for hysterisk (ikke ment til deg). Ellers holder jeg meg stort sett hjemme og unngår folkemengder, drar heller ikke på besøk til andre nå, men familien blir det vanskelig å være uten kontakt med. 

ts

Handler jo om mer enn bare deg da.....Folk skjønner virkelig ingenting!

Anonymkode: 75008...9bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kommer til å besøke besteforeldrene hyppig. Men så er begge under 60 år å ikke i risikogruppen heller.

Anonymkode: 960e7...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Pinkee skrev:

Hvis alle er flinke og unngår besøk og kontakt med andre, så går dette raskt. Hvis ikke, blir dette en langvarig hendelse. Så du må vurdere hva som er best, unngå fysiske møter nå en kort periode, eller i en lang periode.

Hvis jeg isolerer meg, mens barnet har samvær med far, jeg har ikke kontakt med ham og vet ikke hvem han lar barna omgås med men han har ny utenlandsk familie og et par små stebarn. 

Da kan vel ikke barnet møte folk i risikogruppen?

hvor lenge bør man isoleres og være frisk før en kan møte noen i risikogruppe? 

Er det sånn at viruset varer i 2 uker, så etter det er en ikke lenger smittsom? Men en kan vel bli smittet på nytt?

Anonymkode: 16cf8...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra du sa i fra. Men det er skremmende at de ikke forstår at poenget med å stenge nesten hele samfunnet er å unngå videre smitte. 

Jeg tenkte at jeg kunne besøke mine barnebarn siden jeg er lite sosial, men skal holde meg hjemme inntil videre. 

ts

Hvordan kan en få viruset ute av drift gjennom å stenge samfunnet i flere uker, vil den ikke bare blusse opp på nytt? Den ligger vel Der og ulmer? Eller er det slik St viruset kan «dø» ut? Er det sånn at en person har den i kroppen og er smittebærer i 2 uker? Og etter det er det trygt å omgås, men en får den igjen? Og på nytt kan smitte?

Anonymkode: 16cf8...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kontakt med besteforeldre flere ganger i uken til vanlig, og vi fortsetter dette nå. Vi tar ikke barna med på butikker eller andre offentlige steder disse ukene, så hvis de er smittsomme så har besteforeldrene blitt smittet før dette skjedde. Barna er hjemme, hos friske besteforeldre sammen med oss og ute i naturen og leker.

Anonymkode: 82a3c...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er for øvrig ingen registrerte smittetilfeller i vår kommune da.

Anonymkode: 82a3c...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er foreldrene mine mye med sønnen min. Vi bor i samme hus så kanskje litt annerledes. 

De hjelper meg med barnepass nå en periode og elsker å tilbringe tid med han. De er begge unge besteforeldre og har god helse. 

Velger å holde ungen min hjemme og ikke sende på samvær til faren. Da det inkluderer reise og det er en del smitte der han befinner seg nå. Håper ting roer seg ned om noen uker.

Anonymkode: 3f7f8...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det sånn at viruset varer i 2 uker, så etter det er en ikke lenger smittsom? Men en kan vel bli smittet på nytt?

Dersom alle hadde vært stengt inne alene i 2 uker fra nå ville viruset vært borte. Da er det ingen som kan smitte mer. 

Anonymkode: ba899...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...