Gå til innhold

2/3 av de smittede er menn; pga dårlig håndhygiene??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser at to tredjedeler av de syke med corona er menn. Det er jo litt påfallende. Er det fordi de har dårligere håndhygiene tro? Studier fra tidligere viser jo at menn er veldig sløve med å vaske hender etter dobesøk, f.eks. Også tror jeg personlig at de er mye mindre samvittighetsfulle med tanke på å følge helsemyndighetenes råd..

Anonymkode: c0d8a...e3a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil tro det ligger noe der ja siden kvinner er overrepresentert i yrker med mye kroppskontakt samt klemmer og generelt er mer borti andre folk enn menn. 

Anonymkode: 4929d...47c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha noe med det å gjøre, men siden det fortsatt er sånn at de aller fleste er smittet i utlandet tipper jeg hovedårsaken er at menn reiser betydelig mer enn kvinner. Bare seg deg rundt på en hvilken som helst flyplass.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo først og fremst menn som drar på ski i alpene, vil tro det er grunnen. Menn drar ut, kvinner holder seg hjemme.

Anonymkode: b1323...900

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper det ja, de er så flinke, barn og er ekle på det, godt de har stengt alt av skole og der barn samles

Anonymkode: fe975...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at to tredjedeler av de syke med corona er menn. Det er jo litt påfallende. Er det fordi de har dårligere håndhygiene tro? Studier fra tidligere viser jo at menn er veldig sløve med å vaske hender etter dobesøk, f.eks. Også tror jeg personlig at de er mye mindre samvittighetsfulle med tanke på å følge helsemyndighetenes råd..

Anonymkode: c0d8a...e3a

Ser at en tredjedel av de med korona er kvinner, er det fordi de er mindre intelligente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ikke slik at menn blir hardere rammet enn kvinner?

Anonymkode: fd6de...476

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn er hovedsprederen av virus, også dette. Det har sammenheng med at hygiene og retningslinjer ikke følges like godt, mange menn vasker ikke engang henda før de skal holde i tissen sin for å tisse, eller etterpå. De hoster uten å holde igjen eller uten å holde seg for munnen og kan snyte seg i friluft og ikke i papir og leker tøffe og macho og gidder ikke oppsøke legen så tidlig som de bør eller overholde karantene fordi de ikke klarer å planlegge storinnhandling.

Kvinner har mye bedre håndvask og hygiene, vasker hender før vi spiser ute, bruker tørkepapir til å stenge vasken med, og albuen til å åpne døren ut derfra med. Går med våtservietter med antibac på i veska, har folkeskikk nok til å holde oss for munnen og nyse inn i et tørkle eller armen vår og følger alle forhåndsregler som å unngå klemming og nærkontakt. Da jeg møtte venninnen min i går hilste vi med over en meters avstand ved å løfte benet og hilse med skoene 😊

Så, skjerpings menn! Dere dreper snart hele verden!

Anonymkode: 85077...7e1

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mange menn vasker ikke engang henda før de skal holde i tissen sin for å tisse, eller etterpå.

Er det noen menn som gjør det? Finnes sikkert et par her og der, men har aldri hørt om det.

Er det slik at dere kvinner vasker hender før dere tisser? 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg møtte venninnen min i går hilste vi med over en meters avstand ved å løfte benet og hilse med skoene 😊

Dere kunne ikke bare sagt hei? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
20 minutter siden, Fjeud skrev:

Ser at en tredjedel av de med korona er kvinner, er det fordi de er mindre intelligente?

Jeg mener selvfølgelig ikke dette, jeg brukte det som eksempel for å vise hvor tåpelig det er å trekke dumme konklusjoner uten å ha empirisk grunnlag for å gjøre det.

Flere forskere mener det er relatert til kjønnskromosomene, og at to x kromosom som kvinner har gir bedre beskyttelse. 

god helg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Fjeud skrev:

Hva tenker du resterende 2/3 er da? :ler2: Ikke veldig gjennomtenkt kommentar hehe..

Mens du sprer kvinneundertrykkende og nedsettende holdninger uten rot i noe, er det faktisk fakta det som står i innlegget du siterer sier. Menn er generelt dårlige på håndhygiene, og håndhygiene er viktigste tiltaket for å hindre smitte. Les mer her:

https://sykepleien.no/2020/02/koronaviruset-handvask-er-det-aller-viktigste-smitteverntiltaket-vi-har

https://forskning.no/sykdommer-bakterier-forebyggende-helse/handvask-viktigste-og-enkleste-tiltak-mot-smitte/634958

Bare 5,3% menn vasker hendene i den anbefalte tiden på 15 sekunder. Bare 66% menn vasker hendene i det hele tatt, mens 90% kvinner gjør det.

https://www.debgroup.com/no/news/2019/hvorfor-unngar-noen-menn-vaske-hender

https://forskning.no/hygiene/menn-glemmer-handvask-etter-dobesok/1009749

Friendly men streng reminder:

Tips for håndvasken:

Du bør alltid vaske hendene før du lager mat, spiser mat, mellom håndtering av råvarer.

Og selvsagt etter toalettbesøk. Ta deg god tid, vask hendene, 40-60 sekunder.

Bruk såpe og rennende lunkent vann. Vask alle flater.

Husk fingertuppene, tomlene og områdene mellom fingrene.
På offentlige toaletter bør du bruke papiret du tørker fingrene med til å stenge av kranen.

Kilder: Matportalen, FHI, forskning.no

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du resterende 2/3 er da? :ler2: Ikke veldig gjennomtenkt kommentar hehe..

Mens du sprer kvinneundertrykkende og nedsettende holdninger uten rot i noe, er det faktisk fakta det som står i innlegget du siterer sier. Menn er generelt dårlige på håndhygiene, og håndhygiene er viktigste tiltaket for å hindre smitte. Les mer her:

Det er vel ganske symptomatisk for dagens «kvinnekamp» å spre kvinnesjåvinisme rundt seg uten å lette et øyelokk, mens det motsatte er fyfy, det fikk jeg illustrert ganske bra.

micheal osterholm er en internasjonalt anerkjent smittevernekspert, og han hevder korona sprer seg gjennom luftsmitte, ergo har håndhygiene lite å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har heller en annen oppfatning, der kvinner er mer sløve enn menn når det gjelder håndhygiene. Tar jeg treningssenteret jeg trener på som eksempel, så ser jeg oftere kvinner som drar derfra uten å vaske hendene. Ekkelt.

Anonymkode: 4a624...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Er det noen menn som gjør det? Finnes sikkert et par her og der, men har aldri hørt om det.

Dere kunne ikke bare sagt hei? 

Det at du ikke har hørt om det sier jo mye om hvor dårlig de er på det.

Jeg vasker alltid hender før jeg skal ta meg i ansiktet eller underlivet ja. Men nå slipper jo vi kvinner å holde oss på tissen sånn som menn må for å få tissa, så alle bakteriene og virusene man tar i før man foreksempel skal på do da, eller bare på vei inn på do ved å ta i dørhåndtak, do-ringen osv sprer seg jo mer på menn enn på damer. Samme med etterpå om man ikke gidder å vaske hendene med godt med såpe i 15 sekunder. Håndhygiene er kjempeviktig! Like viktig som å få i seg mat og drikke i livet!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Fjeud skrev:

Det er vel ganske symptomatisk for dagens «kvinnekamp» å spre kvinnesjåvinisme rundt seg uten å lette et øyelokk, mens det motsatte er fyfy, det fikk jeg illustrert ganske bra.

Hva prater du om? Hva her er "kvinnesjåvinisme"? Og hvordan har "dagens kvinnekamp" mot seksuelle overgrep, æresdrap og for likestilling noe med dette å gjøre?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at menn er mer grisete på gruppenivå, men tror ikke det er forklaringen. Jeg tror det har med reising å gjøre. 

Har aldri hørt at menn dobbelt så ofte får forkjølelse, omgangssyke etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
21 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Vasker normalt ikke hendene FØR jeg går på do, med unntak av når jeg har mensen og må ta ut en gammel og dytte inn en ny tampong. DA vasker jeg hendene før jeg setter meg på doskåla. Og etter, selvfølgelig. Alltid.

Anonymkode: eaf03...62a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller en annen oppfatning, der kvinner er mer sløve enn menn når det gjelder håndhygiene. Tar jeg treningssenteret jeg trener på som eksempel, så ser jeg oftere kvinner som drar derfra uten å vaske hendene. Ekkelt.

De fleste vasker vel hele kroppen ved å dusje etter trening.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På verdensbasis er det også et poeng at menn røyker mer, har jobber som utsetter dem for mer kjemikalier (på gruppenivå), og i visse samfunn også er mer ute blant folk. 

Anonymkode: 6c6ce...7b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

De fleste vasker vel hele kroppen ved å dusje etter trening.

Antagelig. Men når de tar på telefonen sin, setter seg i bilen og går hjem med slik? 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...